Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Proiectul Erasmus K229 ,,Future Awaits Coding”

Mobilitate în Turcia

Proiectul Erasmus K229 ,,Future Awaits Coding”

Ca membri și parteneri ai proiectului, profesori finlandezi, maghiari și români, am participat la cea de-a doua mobilitate din cadrul proiectului Erasmus K 229 ,,Future Awaits Coding'', la Nevșehir (în Turcia), în perioada 6-9 septembrie 2021.

Întâlnirea a fost găzduită de instituția privată de învățămant primar și gimnazial Altinyildiz, în cea de-a doua săptămână a lui Răpciune. Din echipa de proiect a Școlii Gimnaziale ,,Oltea Doamna" din Oradea au făcut parte profesorii: Chirilă Otilia, Trempe Ioana, Faur Patricia și Ienei David Laura - coordonator de proiect.
În cadrul proiectului, bazat pe Stem și Coding (temele epocii noastre), au fost prezentate lecții Stem și Coding de către elevii și profesorii școlii Altinyildiz. Programul reuniunii a mai cuprins vizitarea școlii, dar și a zonei: Ürgüp, Avanos, Göreme, Uçhisar, Ortahisar, Kaymaklı și Nevșehir, localități și regiuni unde ni s-au relevat forme diverse ale culturii turcești.
Școala primară și gimnazială Altınyıldız oferă, de mai bine de șase ani, elevilor cursuri de codificare Stem și robotică, cursuri care îi învață pe elevi efectuarea tranzacțiilor, folosind rațiunea și logica, pentru ca mai apoi, această ordine de procesare să fie dusă la nivelul următor prin dezvoltarea de aplicații noi și variate, care îi ajută la dezvoltarea inteligenței matematice, dar nu numai. La cursurile de codificare, stem și robotică, elevii au oportunitatea să cunoască lumea informaticii și a tehnologiei și să creeze produse noi, în conformitate cu dezvoltarea lor cognitivă și socială. În urma activităților desfășurate, elevii își dezvoltă abilitățile în utilizarea tehnologiilor de robotică și în descifrarea inteligenței artificiale. Proiectul ,,Future Awaits Coding" încurajează elevii noștri să participe la competiții naționale și internaționale în acest domeniu, le cultivă curiozitatea științifică, le deschide apetența spre nou, le sporește încrederea în capacitățile proprii, prin implicare și mobilizare în actul de creație, dar și prin responsabilizare.
Mulțumim tuturor profesorilor și elevilor care au contribuit la implementarea proiectului, cu rezultate benefice pentru toți partenerii educaționali.
Prof. Laura Ienei David,
coordonator de proiect
Găsiți mai multe în Galeria foto: Proiectul Erasmus K229 ,,Future Awaits Coding”.
 

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 19:05:56 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...