Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Copacul recunoștinței”

Ziua Mondială a Educației

,,Copacul recunoștinței”

Lumină şi culoare şi multe creaţii literare aşa am putea caracteriza în câteva cuvinte Ziua de 5 Octombrie, ca fiind una reuşită.

Ziua Mondială a Educaţiei a fost celebrată şi de elevii  Şcolii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu" Ştei, în cadrul mai multor activităţi specifice, derulate în perioada 1- 5, octombrie, 2021. Proiectul școlii a fost intitulat sugestiv: ,,Copacul recunoștinței".
Astfel, elevii şcolii au fost protagoniştii unor serii de activităţi  în care au creionat portretul dascălului ideal, au scris poezii, scrisori de mulțumire, au prezentat planşe cu mesaje, dedicate acestei zile şi au desfăşurat activităţi în care au discutat despre profesorul ideal, şcoala ideală, dar şi despre ceea ce înseamnă în opinia lor o persoană educată și care sunt ,,roadele" unei  învăţări temeinice.
Elevii din ciclul primar, îndrumați cu multă dragoste și răbdare de: prof. Petruse Maria (pregătitoare C), prof. Țoța Felicia (pregătitoare A), prof. Stan Lavinia ( I C), prof. Fericean Adriana ( a II-a B), prof. Moza- Becheanu Liana ( a III-a B), prof. Fășie Romulus ( a IV-a A), prof. Fărcanea Ioana(a IV-a B), prof. Miara Angelica (a IV-a C),  au oglindit prin desene, colaje, picturi, citate, embleme sugestive, rebusuri, gânduri  dedicate dascălilor, cei care înnobilează mintea și sufletul copilului, cei care șlefuiesc minți și suflete umane.
Elevii claselor a V-a A,B,C, coordonați de profesor documentarist Andru Cristina și prof. Coroiu-Stanciu Carmen, cu sprijinul profesorilor diriginți, au participat în cadrul mai multor ore de educaţie plastică, în sala Centrului de Documentare și Informare, la realizarea aşa-numitului Copac al educaţiei în care fiecare copil a trebuit să noteze pe frunzele copacului un cuvânt cheie ce caracterizează o persoană educată. 
O altă activitate instructiv- educativă s-a derulat ulterior  la clasa a V-a C. Elevii, îndrumați cu tact și răbdare de prof. Haidu Rodica și bibl. prof. Tomescu Ileana, au rezolvat un rebus în care cuvântul magic descoperit a fost Omul de la catedră, apoi au dat curs imaginației și au realizat scurte prezentări cu tema:  Profesorul ideal și desene sugestive.
În cadrul altei zile, elevii din clasele a VII-a A și B, împărțiți pe grupe, cu sprijinul profesorilor diriginți, coordonați de profesor documentarist Andru Cristina, au trebuit să descopere prin asamblarea pieselor unui puzzle un citat reprezentativ pentru educaţie pe care l-au discutat în cadrul lecţiei. Acest moment al lecţiei a fost urmat de un altul în care elevii au vizionat un film documentar despre felul în care se desfăşoară educaţia în diverse părţi ale lumii. Tot în cadrul acestei activităţi, elevii au trebuit să completeze pe foile de flip-chart cum arată în opinia lor şcoala ideală/ profesorul ideal, dar şi ce semnifică în opinia lor o persoană educată cât şi care sunt ,,roadele" unei educaţii permanente. Pentru a ilustra toate acestea, elevii au trebuit să identifice un citat reprezentativ, un logo sau un desen reprezentativ cât şi câteva dintre atributele şcolii ideale/ profesorului ideal, respectiv ale unei persoane educate.
Munca elevilor și a dascălilor a fost prezentată ulterior într-un frumos material în PowerPoint realizat de prof. Țoța Felicia, consilier educativ, apoi acesta a fost distribuit pe site-ul școlii, cu sprijinul prof. Fășie Romulus.
Conducerea școlii (prof. Emanuel Coroiu - director, prof. Romulus Fășie - director adjunct) a felicitat atât cadrele didactice, cele dintâi sărbătorite, cât și elevii implicați în manifestările organizate pentru cinstirea Zilei Mondiale a Educației.
,,Educația este ce ne rămâne după ce am uitat tot ce am învățat în școală"- (Albert Einstein).
Ileana Tomescu & Andru Cristina
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Copacul recunoștinței”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 23:10:09 Ora de vară a Europei de Est