Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar, precum și măsurile care se impun în domeniile HoReCa

Astăzi, hotărârile nr. 71 și 72 din 15 oct. 2021

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar, precum și măsurile care se impun în domeniile HoReCa

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor (CJSU), prezidat de prefectul Dumitru Țiplea, a aprobat în cadrul ședinței de astăzi, 15 octombrie, scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar, precum și măsurile care se impun în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment la nivelul localităților din județul Bihor, în funcție de incidența cazurilor Covid-19 din fiecare localitate.

Decizia a fost adoptată în aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 1090 din 7 octombrie 2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de Covid-19.
Conform Hotărârii CJSU nr. 71/2021, adoptată în baza analizei Direcției de Sănătate Publică Bihor (DSP), lista localităților în care se aplică restricții cuprinde:
*13 localități cu incidență mai mare de 2 cazuri și mai mică de 3 cazuri / 1.000 locuitori: Dobreşti, Săcueni, Pietroasa, Abrămuţ, Tăuteu, Tulca, Mădăras, Buduslău, Curtuişeni, Cărpinet, Căpâlna, Ciumeghiu, Vârciorog;
*37 localități cu incidență mai mare de 3 cazuri și mai mică de 6 cazuri / 1.000 locuitori: Remetea,  Lugaşu de Jos, Aştileu, Borş, Roşiori, Tămăşeu, Uileacu de Beiuş, Tărcaia, Bunteşti, Şimian, Lazuri de Beiuş, Balc, Nucet, Suplacu de Barcău, Roşia, Cherechiu, Vaşcău, Tinca, Drăgăneşti, Tarcea, Abram, Şuncuiuş, Borod, Diosig, Ştei, Copăcel, Auşeu, Curăţele, Şoimi, Ineu, Marghita, Cetariu, Husasău de Tinca, Batăr, Cociuba Mare, Pomezeu, Salonta;
*14 localități cu incidență mai mare de 6 cazuri și mai mica de 7,5 cazuri / 1.000 locuitori: Biharia, Lunca, Nojorid, Lăzăreni, Oşorhei, Tileagd, Bratca, Gepiu, Vadu Crişului, Beiuş, Aleşd, Câmpani, Măgeşti, Răbăgani;
*20 localități cu incidență peste 7,5 cazuri / 1.000 locuitori: Toboliu, Ceica, Spinuş, Brusturi, Paleu, Căbeşti, Cefa, Chişlaz, Sântandrei, Sâmbăta, Hidişelu de Sus, Pocola, Oradea, Săcădat, Girişu de Criş, Budureasa, Derna, Sălard, Sânmartin, Ţeţchea.
Precizăm că, în aplicarea Ordinului Șefului Departamentului pentru Situații de Urgență nr. 7674 din 07.10.2021, la nivelul satului Telechiu din comuna Țețchea s-a instituit carantina zonală pentru o perioadă de 14 zile, începând cu 7 octombrie 2021.
Măsurile de limitare în localitățile de la nivelul județului se impun gradual, în funcție de incidența cumulată la 14 zile a numărului de cazuri din fiecare localitate, începând cu data de  16 octombrie, ora 00.00. Printre cele mai importante măsuri privind purtarea măștii enumerăm:
*obligativitatea portului măștii în spații publice închise (de tipul piețe, târguri, bâlciuri, talciocuri, stații pentru transportul în comun), spații comerciale, mijloace de transport în comun și la locul de muncă;
*în localitățile în care incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori, purtarea măștii devine obligatorie în toate spațiile publice deschise - sunt exceptate persoanele care desfășoară activități, inclusiv sportive, în mod individual sau împreună cu persoanele cu care locuiesc.
Tot în ședința de astăzi, prin Hotărârea CJSU nr. 72/2021, au fost aprobate scenariile de funcționare a unităților școlare din județul Bihor, conform noilor prevederi din Ordinul Comun al Ministerului Educației (nr. 5.338/01.10.2021) și Ministerului Sănătății (nr. 1082/01.10.2021) pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică. Potrivit acestora, consiliile de administrație ale unităților de învățământ analizează și propun aplicarea scenariului de organizare și desfășurare a cursurilor în unitatea de învățământ, după cum urmează:
scenariul 1: participarea zilnică cu prezență fizică a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ - indiferent de rata de incidență cumulată, cu respectarea tuturor normelor de prevenire a răspândirii infecțiilor cu Sars-CoV-2, până la suspendarea cursurilor cu prezență fizică, pe baza cazurilor confirmate în grupă/clasă/unitate de învățământ/conexă;
scenariul 2: participarea zilnică, în sistem online, a elevilor - în funcție de cazurile confirmate de îmbolnăvire cu virusul Sars-CoV-2 într-o clasă/grupă/unitate de învățământ/conexă, respectiv suspendarea cursurilor cu prezență fizică la nivelul grupei/clasei/unității de învățământ/conexe.
Totdodată, conform art. 6 alin. 2 din ordinul comun amintit, la data suspendării cursurilor pentru 50% din totalul grupelor/ claselor se suspendă activitatea cu prezență fizică la nivelul întregii unități de învățământ, pentru o perioadă de 14 zile.
Conform deciziei adoptate astăzi, începând cu data de 18 octombrie un număr de 615 de unități școlare își vor desfășura activitatea în scenariul 1 și 97 de unități școlare în scenariul 2 - din care 16 vor avea activitatea suspendată integral. Scenariul de funcționare al unităților de învățământ se va actualiza în funcție de cazurile confirmate de îmbolnăvire cu virusul Sars-CoV-2 într-o clasă / grupă / unitate de învățământ.
Aici puteți parcurge în întregime Hotărârea CJSU nr. 71/2021, care conține măsurile care se aplică la nivelul județului Bihor în funcție de incidența din fiecare localitate:
bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/10/HCJSU-nr.71.pdf
Aici puteți parcurge Hotărârea CJSU nr. 72/2021 privind aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2:
bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/10/HCJSU-nr.72.pdf
Cancelaria Prefectului
Județul Bihor

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 08:22:03 Ora de vară a Europei de Est