Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Jurnalul clasei a II-a

Povestea merge înainte!

Jurnalul clasei a II-a

Cu gândul la anul școlar pe care l-am încheiat, am realizat un produs al întregii noastre munci din clasa a doua în cadrul unui jurnal al tuturor activităților desfășurate atât la școală, cât și on-line, adunând la un loc majoritatea postărilor de pe grupul închis al clasei din această perioadă.

Așa încât delfinașii vor putea răsfoi albumul în primele zile de școală când ne vom reaminti ceea ce am studiat anul școlar trecut.
Revăzând materialele, emoții și sentimente puternice, pozitive m-au cuprins și nu pot să spun decât că sunt mândră de tot ceea ce am trăit și făcut alături de elevii mei cărora le mulțumesc pentru implicare și motivare! 
Să răsfoim, deci, jurnalul:
*povestea (începutului de clasa a doua) prințului Artur și a prințesei Rania care i-au invitat pe elevi în călătoria spre Castelul Cunoașterii
*întâlnirile de dimineață cu înviorarea altfel, cu poza grăitoare, cuvântul/ expresia/ proverbul zilei, cu mesajele de pe flipchart, cu evenimente naționale/internaționale etc.
*proiectul transnațional RO-MO ,,Ursulețul de pluș" în urma căruia ne-am făcut prieteni noi, o clasă de 30 de elevi isteți și dezinvolți de la o școală din  Strășeni, Republica Moldova
*întâlnirea online cu scriitorul Alex Donovici care ne-a deschis apetitul pentru cititul celor patru volume din colecția „Țup"
*mini expoziții cu lucrările/proiectele realizate în clasă sau on-line pe grupul clasei
*orele petrecute în filigorie sau pe butucii din grădina școlii, precum și picnicul din luna mai
*practica pedagogică susținută la clasa noastră de către cele două studente
*atelierele de teatru interactiv/de improvizație organizate pe Zoom de actrița și povestitoarea Giorgiana Popan
*excursia virtuală din Școala altfel, pe urmele ștrumfilor prin Bucovina
*aplicațiile: Padlet, Wordwall, Chatter Pix, Liveworksheets, Bookcreator, Classroomscreen folosite la clasă, facilitând formarea unor competențe digitale
*marioneta Factoriela care le-a fost alături în învățarea tablei înmulțirii
*jocurile fel de fel, de rol, didactice, dar și cele sportive/ștafetele au făcut învățarea mai ușoară și au adus buna dispoziție în colectivul nostru
*luna șezătorii" în care elevii împreună cu familia au confecționat mărțișoare pe care le-au valorizat tot acasă și apoi au donat banii Asociației Cătunul Verde din Oradea
*orele online, speciale din apropierea Crăciunului
*marcarea Zilei prieteniei clasei noastre pentru a treia oară în luna februarie
*maratonul creațiilor pentru MAMA, realizarea primului lapbook
*muzicograme și ritmograme la orele de muzică și nu numai
*sugestiile de petrecere a timpului din vacanțe și feedbackul primit.
Încă puțin și începe clasa a III-a, cu o nouă poveste!
Prof. Monica Toader
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Jurnalul clasei a II-a.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:49 Ora standard a Europei de Est