Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Inteligența matematică” - tema întâlnirii transnaționale de formare din Turcia

Proiectul Erasmus+ ,,Colors”, beneficiar, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan” Oradea

,,Inteligența matematică” - tema întâlnirii transnaționale de formare din Turcia

Pornind de la ,,Teoria Inteligențelor Multiple" a lui Gardner, proiectul Erasmus+ ,,Colors"- 2020-1-SE01-KA229-077901_5 dorește să dezvăluie tipurile de inteligență pe care elevii le posedă și să le valorifice prin activitățile planificate, îmbunătățind calitatea actului educațional.

Proiectul este un parteneriat cu schimb interșcolar, fiind implementat în perioada 1.09.2020 - 31.08.2023, la învățământul primar din unitățile școlare din șase țări (Grecia - ,,4 Dimotiko Pefkon", România - Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea, Spania -,,Ceip El Peñascal", Serbia - PU „Nasa Radost" Suedia - ,,Johannesskolan", Turcia - ,,Sehit Polis Volkan SabazIlkokulu").
În anul școlar 2020-2021, toate activitățile proiectului s-au desfășurat on-line, cu activități lunare, postate pe portalul eTwinning, pe site-ul școlii și pe Facebook. În luna martie (15-19 martie 2021) s-au desfășurat trei întâlniri online între trei clase de ciclul primar de la ,,Ceip El Peñascal", din Segovia, Spania și trei clase de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" sub genericul ,,Let's meet online", iar în 28 mai 2021,  întâlnirea online a fost cu o clasă  de elevi  din Turcia de la ,, Sehit Polis Volcan SabazIlkokulu" Kocaeli.
În perioada 1-7 octombrie 2021, în Turcia, la ,,Sehit Polis Volcan SabazIlkokulu" Kocaeli, s-a desfășurat o întâlnire transnațională de formare, fiind prima mobilitate din cadrul acestui proiect, amânată cu un an datorită contextului pandemic.
Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" a fost reprezentat de echipa formată din director, prof. Simona Martin, coordonatoarea proiectului, prof. Maria Duma și prof. de limba engleză, Teodora Popa.
Partenerii din proiect s-au întâlnit pentru prima data față în față și au participat la multe activități foarte atractive, organizate de școala gazdă.
Am fost primiți cu multă căldură de către elevii claselor primare și de către colectivul de profesori. Activitățile școlare au avut ca și temă identificarea și dezvoltarea inteligenței matematice, la elevii din ciclul primar. Lecțiile prezentate au ilustrat modalități interactive de predare a numerelor pare, necesitatea hrănirii sănătoase și cunoașterea unităților și instrumentelor de măsură pentru timp.
Atelierele de robotică, de arte vizuale și abilități practice erau frecventate de mulți elevi, care își expuneau cu mândrie creațiile.
Pentru dezvoltarea capacităților de proiectare și susținere a unor lecții și activități educative, folosind inteligența matematică în deosebi, au fost organizate mai multe ateliere de lucru, susținute de profesori de excepție.
Astfel workshopul ,,Teoria Inteligențelor Multiple", organizat de professor asociat la Universitatea Kocaeli, Sybel Kaya, a început cu  o susținere teoretică, apoi ne-a aplicat un chestionar de identificare a tipurilor de inteligențe dominante, am identificat apoi tipurile de amprente ale întregului grup. Lucrarea colectivă intitulată ,,Copacul prieteniei" s-a realizat prin dactilo pictură și a adus zâmbetul pe fețele tuturor.
Provocarea a continuat la atelierul de lucru ,,Crearea fluxurilor de învățare folosind inteligențele multiple", organizat de prof. director educațional la ,,Teacher Academy Foundation", Istanbul, Arzu Atasoy. Echipele internaționale au avut de creat scenete, cântece, prezentări care să susțină anumite drepturi ale animalelor sau oamenilor.
În cadrul vizitei la ,,Science and Arts Center", BILSEM, Kocaeli, prof. Duygu Kabakci, a aplicat ,,Teoria Inteligențelor Multiple", la orele de matematică, în cadrul atelierului de lucru,  iar profesorii participanți au gândit planuri de lecție, folosind toate tipurile de inteligență.
La Primăria Izmit (primar, avocat Fatma Kaplan Hürriyet), am fost primiți cu deosebit interes și căldură și am prezentat orașele și țările din care venim și am vorbit despre desfășurarea proiectului nostru.
Următoarea mobilitate va fi la școala noastră, în luna martie 2022, pe tema ,,Inteligența verbală".
Muncind împreună, ne-am cunoscut mai bine, am dobândit abilități de predare noi și am aflat multe informații despre sistemele educaționale din țările participante.
Ne-am întors acasă mai bogați sufletește, cu convingerea că unitatea în diversitate e o realitate în Uniunea Europeană.
Proiectul poate fi urmărit pe site-ul școlii noastre,  accesând linkul: http://www.cnivor.ro/erasmus-colors.html
Prof. Maria Duma
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Inteligența matematică” - tema întâlnirii transnaționale de formare din Turcia.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 12:35:43 Ora de vară a Europei de Est