Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 decembrie 2021

1.Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București, obligați să meargă fizic luni, la ora 14, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar. Asta deși Ministerul Educației permite ca întâlnirea să aibă loc on-line în plină pandemie

Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București sunt obligați să meargă fizic, luni, 13 decembrie 2021, la ora 14.00, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar, pentru a-și alege școala pe care vor să o conducă. Instituția ignoră astfel posibilitatea ca ședința să aibă loc on-line, posibilitate comunicată și întărită chiar de Ministerul Educației printr-o adresă trimisă inspectoratelor școlare tot vineri.
Ședința de alegere a școlii pentru candidații la concursul de directori are loc în timp ce elevii Liceului „Jean Monnet” sunt la cursuri, tot cu prezență fizică, iar procedura internă a unității de învățământ prevede că toate persoanele care nu sunt angajate ale unității sunt considerate persoane străine, legitimate la punctul de pază, trecute în registru, iar paznicul păstrează cartea de identitate a persoanelor pe toată perioada vizitei acestora...
Potrivit procedurii operaționale nr. 28625/10.12.2021 privind organizarea și desfășurarea ședinței cu prezență în care sunt exprimate opțiunile candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ emisă vineri de Inspectoratul Școlar al Municipiului București, luni, 13 decembrie 2021, are loc ședința cu prezență fizică pentru exprimarea opțiunilor candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

,,Inteligența matematică” - tema întâlnirii transnaționale de formare din Turcia

Proiectul Erasmus+ ,,Colors”, beneficiar, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan” Oradea

,,Inteligența matematică” - tema întâlnirii transnaționale de formare din Turcia

Pornind de la ,,Teoria Inteligențelor Multiple" a lui Gardner, proiectul Erasmus+ ,,Colors"- 2020-1-SE01-KA229-077901_5 dorește să dezvăluie tipurile de inteligență pe care elevii le posedă și să le valorifice prin activitățile planificate, îmbunătățind calitatea actului educațional.

Proiectul este un parteneriat cu schimb interșcolar, fiind implementat în perioada 1.09.2020 - 31.08.2023, la învățământul primar din unitățile școlare din șase țări (Grecia - ,,4 Dimotiko Pefkon", România - Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea, Spania -,,Ceip El Peñascal", Serbia - PU „Nasa Radost" Suedia - ,,Johannesskolan", Turcia - ,,Sehit Polis Volkan SabazIlkokulu").
În anul școlar 2020-2021, toate activitățile proiectului s-au desfășurat on-line, cu activități lunare, postate pe portalul eTwinning, pe site-ul școlii și pe Facebook. În luna martie (15-19 martie 2021) s-au desfășurat trei întâlniri online între trei clase de ciclul primar de la ,,Ceip El Peñascal", din Segovia, Spania și trei clase de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" sub genericul ,,Let's meet online", iar în 28 mai 2021,  întâlnirea online a fost cu o clasă  de elevi  din Turcia de la ,, Sehit Polis Volcan SabazIlkokulu" Kocaeli.
În perioada 1-7 octombrie 2021, în Turcia, la ,,Sehit Polis Volcan SabazIlkokulu" Kocaeli, s-a desfășurat o întâlnire transnațională de formare, fiind prima mobilitate din cadrul acestui proiect, amânată cu un an datorită contextului pandemic.
Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" a fost reprezentat de echipa formată din director, prof. Simona Martin, coordonatoarea proiectului, prof. Maria Duma și prof. de limba engleză, Teodora Popa.
Partenerii din proiect s-au întâlnit pentru prima data față în față și au participat la multe activități foarte atractive, organizate de școala gazdă.
Am fost primiți cu multă căldură de către elevii claselor primare și de către colectivul de profesori. Activitățile școlare au avut ca și temă identificarea și dezvoltarea inteligenței matematice, la elevii din ciclul primar. Lecțiile prezentate au ilustrat modalități interactive de predare a numerelor pare, necesitatea hrănirii sănătoase și cunoașterea unităților și instrumentelor de măsură pentru timp.
Atelierele de robotică, de arte vizuale și abilități practice erau frecventate de mulți elevi, care își expuneau cu mândrie creațiile.
Pentru dezvoltarea capacităților de proiectare și susținere a unor lecții și activități educative, folosind inteligența matematică în deosebi, au fost organizate mai multe ateliere de lucru, susținute de profesori de excepție.
Astfel workshopul ,,Teoria Inteligențelor Multiple", organizat de professor asociat la Universitatea Kocaeli, Sybel Kaya, a început cu  o susținere teoretică, apoi ne-a aplicat un chestionar de identificare a tipurilor de inteligențe dominante, am identificat apoi tipurile de amprente ale întregului grup. Lucrarea colectivă intitulată ,,Copacul prieteniei" s-a realizat prin dactilo pictură și a adus zâmbetul pe fețele tuturor.
Provocarea a continuat la atelierul de lucru ,,Crearea fluxurilor de învățare folosind inteligențele multiple", organizat de prof. director educațional la ,,Teacher Academy Foundation", Istanbul, Arzu Atasoy. Echipele internaționale au avut de creat scenete, cântece, prezentări care să susțină anumite drepturi ale animalelor sau oamenilor.
În cadrul vizitei la ,,Science and Arts Center", BILSEM, Kocaeli, prof. Duygu Kabakci, a aplicat ,,Teoria Inteligențelor Multiple", la orele de matematică, în cadrul atelierului de lucru,  iar profesorii participanți au gândit planuri de lecție, folosind toate tipurile de inteligență.
La Primăria Izmit (primar, avocat Fatma Kaplan Hürriyet), am fost primiți cu deosebit interes și căldură și am prezentat orașele și țările din care venim și am vorbit despre desfășurarea proiectului nostru.
Următoarea mobilitate va fi la școala noastră, în luna martie 2022, pe tema ,,Inteligența verbală".
Muncind împreună, ne-am cunoscut mai bine, am dobândit abilități de predare noi și am aflat multe informații despre sistemele educaționale din țările participante.
Ne-am întors acasă mai bogați sufletește, cu convingerea că unitatea în diversitate e o realitate în Uniunea Europeană.
Proiectul poate fi urmărit pe site-ul școlii noastre,  accesând linkul: http://www.cnivor.ro/erasmus-colors.html
Prof. Maria Duma
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Inteligența matematică” - tema întâlnirii transnaționale de formare din Turcia.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 17 ianuarie 2022