Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Provocarea Erasmus - cea mai inedită experiență

În cadrul proiectului ,,Our Digital Classroom”

Provocarea Erasmus - cea mai inedită experiență

În calitate de beneficiar al unui curs Erasmus+, am participat alături de colegii mei: Andridan Edina, Belbe Ionela, Laslău Diana și Laslău Valeriu la mobilitatea din cadrul proiectului ,,Our Digital Classroom", desfășurat la Roma, Italia, în perioada 27.09-1.10.2021.

Cursul „Interactive Teaching-Using Educational Games and New Technology in order to Enhance Learner s motivation" a constituit pentru mine o experiență de neuitat, iar argumentele aparțin atât planului profesional cât și celui personal.
Majoritatea aplicațiilor prezentate de trainerul cursului, d-na prof. Felicia Dimulescu de la Eruditus Language School, au fost total noi: Lyricstraining, Quizlet, Socrative sau Plickers, dar asemenea unor învățăcei veritabili, am descoperit pas cu pas tainele lor, valorificând astfel experiența noastră prin abilități practice.
Am avut bucuria să aflu că internetul și tehnologia reprezintă modalități utile, distractive și eficiente de a ne desfășura orele. A fost o oportunitate pentru mine să cunosc profesori din Grecia și Spania, dar și ocazia de a lega prietenii.
Roma, oh „la bella Roma", un oraș încărcat de istorie și cultură ne-a oferit șansa de a-l explora și a-l bate la pas. Colosseumul, Panteonul, Fontana di Trevi, Treptele Spaniole, Capela Sixtină sunt doar câteva atracții turistice pe care negreșit trebuie să le vezi în viața aceasta.
A fost o experiență fructificată la maximum de toată echipa Colegiului Național „Onisifor Ghibu" Oradea care a contribuit la îmbunătățirea competențelor profesionale și personale în scopul promovării unui învățământ de calitate. Mulțumim pe această cale colegei noastre, prof. Lucia Cighir, coordonatoarea proiectului, precum și conducerii școlii pentru o șansă unică - Provocarea Erasmus.
Prof. Costolaș Laura
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Provocarea Erasmus - cea mai inedită experiență.

Trimite email
joi, 27 noiembrie 2025, 19:11:56 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Bucovina, la 25 de ani:
Tradiționalul concert de iarnă,
la Arenele Romane din București,
sâmbătă, 13 decembrie 2025, ora 19.00;
 acces de la ora 18.00