Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Cele mai rare monede românești, scoase la licitație

Top 3

Cele mai rare monede românești, scoase la licitație

Peste 400 de monede de colecție, între care primele monede românești moderne ori cea mai rară monedă din aur vor fi scoase la licitație în cadrul evenimentului„Din tată în fiu", organizat de Casa de Licitații A10 by Artmark, joi, 28 octombrie, ora 19.00, pe platforma online Artmark Live.

Una dintre «vedetele» licitației este moneda din aur de 100 de lei, bătută în 1940 de Carol al II-lea, care are prețul de pornire de 12.000 de euro (un lot asemănător a fost adjudecat pentru 34.000 de dolari, la începutul anului 2021, la casa de licitații americană Heritage World Coin Auctions).
O altă raritate mondială prezentă în licitație este un exemplar al monedei aniversare emise în 2006 de Banca Națională a României în doar 35 de exemplare. La ora actuală nu este cunoscută în lume o altă piesă monetară bătută într-un tiraj mai mic. Rara monedă românească, expertizată și gradată de evaluatorul american NGC (Numismatic Guaranty Corporation), este din aur și are o valoare nominală de 50 de lei. Piesa, care celebrează 140 de ani de la înființarea Academiei Române, are un preț de pornire în licitație de 10.000 de euro. 
Alta dintre cele mai mari rarităţi din numismatica românească este moneda din aur de 20 de lei, bătută în 1870. Piesa, creată în doar 5.000 de exemplare pentru circulație, este prima monedă pe care apare chipul domnitorului Carol I, viitor Rege al României. În epocă, această monedă a iscat un imens scandal politic și diplomatic, având în vedere că domnitorul era intitulat Rege (ceea ce devine abia din 1881), mai ales Poarta Otomană supărându-se pentru încălcarea Legii monetare din 1867, care prevedea, dată fiind suzeranitatea turcească a României, ca pe monede să nu se bată chipul domnitorului. După apariția acestei piese, monetăria și-a sistat activitatea în România, mutându-se la Bruxelles, până după Războiul de Independență. Prețul de pornire pentru această monedă de aur rară este de 9.000 de euro (un lot asemănător a fost adjudecat în 2016 pentru 15.000 de dolari, într-o licitație a casei americane Stack's Bowers Galleries&Ponterio). 
Întreaga colecția de monede este expusă la Palatul Cesianu-Racoviță și poate fi vizitată în regim gratuit până joi, 28 octombrie, în intervalul orar 10.00-20.00.
Reamintim că acum o lună, în septembrie, în deschiderea noului sezon al pieței românești de artă, Casa de Licitații A10 by Artmark a scos la vânzare o importantă colecție de numismatică, compusă din 133 de monede vechi românești, care a fost adjudecată pentru prețul total de 200.000 de euro.
Alina Panico

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 18:05:29 Ora standard a Europei de Est