Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Certificat Național de Calitate (National Quality Label)

Pentru proiectul eTwinning ,,Let's improve your English by playing and having fun”

Certificat Național de Calitate (National Quality Label)

Am acceptat invitația colegei mele din Edirne,Turcia, de a participa la proiectul ,,Let s improve your english by playing and having fun", în calitate de fondator, deoarece am participat în aceeași calitate și în anul 2018, când am desfășurat un alt proiect eTwinning (,,We love all animals"), care, pentru rezultatele deosebite a obținut, atât Certificatul Național de Calitate, cât și Certificatul European de Calitate.

Consider că am reușit împreună să punem bazele unei cooperări și colaborări frumoase și de durată. Deși nu a fost un proiect ancorat direct în specialitatea mea, am acceptat provocarea, deoarece sunt preocupată permanent pentru integrarea jocului în activitatea de învățare, în scopul eficientizării acesteia. Pentru că proiectul se referă la dezvoltarea competențelor de limbă engleză, am invitat în proiect și am format o echipă bună de lucru cu colega mea, Ani Monica, profesoara de limba engleză de la clasa la care predau. Am ales titlului proiectului împreună cu partenera din Turcia, în funcție de vârsta, obiectivele stabilite și activitățile acestuia. Elevii din clasele a III-a C și a VIII-a C de la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" din Oradea au fost super încântați și, așa a început aventura noastră.
Ni s-au alăturat alți nouă profesori din Turcia și România.
Pe parcursul a șase luni, prin intermediul jocurilor și a activităților atractive, am reușit să stimulez curiozitatea elevilor, să le creez oportunitatea  de a lega prietenii, de a se familiariza cu o altă cultură, de a desfăşura în mod creativ și responsabil activităţi online în echipă, un sprijin emoțional foarte important care transformă izolarea dată de școala de acasă în porți deschise spre orizonturi și oameni noi.
Am lucrat într-un mediu de colaborare, intercultural.
Am organizat și participat la toate întâlnirile online la care au fost prezenți atât profesorii parteneri cât și elevii. Prin activitățile organizate și desfășurate în cadrul acestui proiect, am oferit elevilor posibilitatea de a avea un rol activ, de a interacționa, analiza, de a lua decizii, de a dobândi competențe și abilități utile în viață, de a fi ,,actori ai procesului de învățare". Totodată i-am încurajat și stimulat să caute soluții noi, să conștientizeze de ce e importantă colaborarea, de ce e necesară învățărea unei limbi străine.
Proiectul se găsește pe adresa https://live.etwinning.net/projects/project/220733   Chiar dacă am traversat o perioadă grea pentru noi toți, profesori și elevi, am participat cu entuziasm la activitățile proiectului: întâlnirea partenerilor, prezentarea școlilor, pregătirea logo-urilor proiectului și votarea celui mai sugestiv, crearea de către elevi a unor imagini de tip flashcards, jocul cu acestea (folosirea gesturilor pentru a le explica partenerilor), jocul Kahoot, trimiterea urărilor de Anul Nou, confecționarea măștilor de animale și prezentarea lor în cadrul lecțiilor online, realizarea produsului comun - cartea electronică, a sloganului proiectului și a expoziției virtuale.
Proiectul a dezvoltat competențe de comunicare în limba engleză, abilități și competențe digitale, civice, interculturale şi sociale, artistice, de colaborare prin implicarea echipelor de elevi în realizarea unei povești, competența de a învăța să înveți. Schimburile online au permis dezvoltarea abilităţilor de comunicare, gândire critică şi perfecţionarea abilităţilor de lucru cu noile tehnologii.
Colaborarea și comunicarea între școlile partenere, între elevii ciclului primar și gimnazial a fost foarte bună. Pe toți ne-a unit bucuria jocului, implicarea activă în activitățile de creativitate și colaborare ale concursurilor, activităților desfășurate în limba engleză. Activitățile la care elevii au lucrat împreună și care au fost foarte apreciate sunt: jocul cu flashcard-urile (fiecare elev și-a creat fashcard-uri, apoi au folosit gesturi pentru a le explica celorlalți elevi din clasa online), jocul Kahoot care a făcut învățarea distractivă, magică, chiar dacă elevii au fost în locuri diferite, la distanță. A vizat spiritul de competitivitate, acuratețea răspunsurilor și viteza de reacție.
În colaborare cu partenerii s-a realizat produsul comun, o carte electronică ce cuprinde povești scrise de fiecare școală.
Împreună am ales Sloganul comun al proiectului. Echipa noastră a colorat literele A, E, P și L. Ne mândrim cu expoziția virtuală de produs comună.
Am utilizat diferite instrumente TIC, precum Youtube, Kahoot, Storyjumper, Google doc, Padlet, Wordart, eTwinning Board.
Elevii au participat în mod activ și conștient la activitățile proiectului, au lucrat într-un mediu de colaborare și intercultural, și-au valorizat cunoștințele, și-au exersat abilitățile de comunicare în limba engleză prin activități distractive.
În această vară, m-am înscris în competiția pentru obținerea Certificatului Național de Calitate eTwinning pentru proiectul ,,Let's improve your English by playing and having fun".
Menționez că, se acordă certificate naționale de calitate (National Quality Label) eTwinning  cadrelor didactice care au coordonat proiecte eTwinning excelente, care au atins un anumit standard naţional şi european și nu în ultimul rând, profesorilor care au contribuit în mod activ și vizibil la activitățile proiectului.
Organizația Națională de Asistență (ONA) din fiecare țară evaluează dosarele de candidatură depuse de profesorii din școlile participante în proiect, în vederea obținerii Certificatului Național de Calitate.
Cu această ocazie, mi-am prezentat contribuția la proiectul eTwinning ,,Let's improve your English by playing and having fun".
În evaluare, s-a avut în vedere activitatea mea din proiect. Obținând Certificatul Național de Calitate eTwinning s-a recompensat și efortul depus de elevi în desfășurarea proiectului - printr-un Certificat Național de Calitate pentru Elevi.
Completând formularul de evaluare a calității proiectului eTwinning ,,Let's improve your English by playing and having fun", mi-am exprimat convingerea că activitatea mea și a elevilor mei merită să fie evaluată la nivel național și chiar european. Pentru a obține confirmarea, proiectul ,,Let's improve your English by playing and having fun" s-a dovedit a fi un proiect bun, în care elevii au avut o colaborare reală cu partenerii lor.
Criteriile de evaluare sunt:
Inovarea pedagogică şi creativitatea:
*proiectul demonstrează originalitate în privința tematicii;
*se folosesc o varietate de metode pedagogice;
*elevii preiau inițiativa, interacționează cu partenerii și lucrează în colaborare, folosind diferite metode, ca, spre exemplu, culegerea de informații, soluționarea problemelor, documentare, activitate comparativă;
*elevii joacă diferite roluri: artiști, jurnaliști, tehnicieni, oameni de știință, actori etc.
Integrarea activităților proiectului în curriculum:
*proiectul este înrădăcinat în programa școlară a școlii;
*majoritatea activității de proiect se desfășoară în timpul orelor de curs;
*integrarea curriculară în proiect este evidentă;
*activitatea de proiect permite elevilor să-și dezvoltate abilitățile și competențele;
*cadrul pedagogic bazat pe proiect a fost explicat și exemplificat de profesor.
Colaborarea dintre şcolile partenere:
*activitățile de colaborare nu se rezumă la comunicare;
*școlile partenere colaborează la derularea unor activități comune;
*partenerii nu sunt doar receptori ai informației;
*activitățile de colaborare conduc la realizarea unui produs concret.
Utilizarea creativă a noilor tehnologii (TIC):
*tehnologia servește la a-i ajuta pe parteneri să-și atingă obiectivele pedagogice;
*instrumentele îi ajută pe parteneri să colaboreze mai bine între ei.
Rezultate, impact și documentație:
*rezultatele proiectului sunt prezentate on-line;
*elevii sunt implicați în TwinSpace;
*toate etapele proiectului (planificare, descrierea activităților, evaluare, feedback) sunt consemnate;
Astfel, sub egida proiectului, într-o perioadă pandemică, am demonstrat prin intermediul activităților proiectului că educația de calitate și umanitatea fără frontiere unește copii și cadre didactice din țări diferite.
Prof. Simona Bunta
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Certificat Național de Calitate (National Quality Label).

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 14:33:59 Ora de vară a Europei de Est