Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cinci străzi din Oncea vor fi modernizate

Lucrările sunt programate să înceapă anul viitor

Cinci străzi din Oncea vor fi modernizate

Primăria Oradea pregătește modernizarea a cinci străzi din cartierul Oncea.

În acest sens, consilierii locali au aprobat în această săptămână studiile de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici, urmând să se desfășoare procedura de achiziție a contractelor pentru proiectare și execuție. Lucrările sunt programate să înceapă anul viitor.
Strada Brumei leagă străzile Aurel Pavel Bănuț și Nordului. În prezent, strada este la nivel de pietruire slabă, cu gropi și denivelări, cu trotuare și elemente de scurgere a apelor necorespunzătoare. Prin modernizarea străzii se vor amenaja carosabilul, trotuarele, accesele și se vor realiza racordurile și gurile de scurgere aferente canalizării pluviale. Strada proiectată are o lungime de 141,86 metri și se încadrează la categoria a IV-a, stradă cu o singură bandă de circulație de 4 metri, astfel încât permite circulația autovehiculelor într-un singur sens.
Strada Aurel Pavel Bănuț este la nivel de pietruire slabă, cu gropi și denivelări, cu trotuare și elemente de scurgere a apelor necorespunzătoare, incomplete. Se propune modernizarea străzii prin amenajarea carosabilului, trotuarelor, acceselor, realizarea racordurilor și gurilor de scurgere aferente canalizării pluviale. Strada proiectată are o lungime de 126,08 metri și se încadrează în categoria a III-a, stradă cu două benzi de circulație și cu parte carosabilă de 5 metri. Pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, în dreptul trecerii de pietoni se vor realiza rampe de acces.
Strada Agronomului leagă străzile Ion Bogdan și Drăgășanilor, iar modernizarea ei va cuprinde amenajarea carosabilului, trotuarelor, acceselor și realizarea canalizării pluviale. Lățimea carosabilului va fi de 5 metri, iar a trotuarului va fi de minimum 1,30 metri. Lungimea străzii modernizate va fi de 136,47 metri.
Strada Nordului pornește din strada Valea Drăganului, se intersectează cu străzile Aurel Pavel Bănuț și Brumei, devenind înfundată. În prezent este la nivel de pietruire slabă, cu gropi și denivelări, cu trotuare și elemente de scurgere a apelor necorespunzătoare, incomplete. Se propune modernizarea străzii prin amenajarea carosabilului, trotuarelor, acceselor și realizarea racordurilor gurilor de scurgere aferente canalizării pluviale. Strada proiectată are o lungime de 151,2 metri, fiind formată din două tronsoane:
- tronsonul 1 cu circulația în sens unic, având lungimea de 88,89 metri, stradă cu o bandă de circulație și cu partea carosabilă de 6 metri, astfel încât permite circulația autovehiculelor într-un singur sens.
- tronson 2 cu circulația în dublu sens, având lungimea de 62,31 metri, stradă cu două benzi de circulație și cu partea carosabilă de 6 metri, astfel încât permite circulația autovehiculelor în ambele sensuri.
Strada George Andrei Petre leagă străzile Ion Bogdan și Drăgășanilor. În prezent este la nivel de pietruire slabă, cu gropi și denivelări, cu trotuare și elemente de scurgere a apelor necorespunzătoare. Se propune modernizarea ei prin amenajarea carosabilului, trotuarelor, acceselor și realizarea canalizării pluviale. Strada proiectată are o lungime de 141,86 metri și se încadrează la categoria a IV-a, stradă cu o singură bandă de circulație de 4 metri, astfel încât permite circulația autovehiculelor într-un singur sens. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:49 Ora standard a Europei de Est