Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Universitatea Antreprenorială - un program Junior Achievement de antreprenoriat în universități, derulat cu sprijinul Romanian-American Foundation

25 de universități în Programul Universitatea Antreprenorială

Universitatea Antreprenorială - un program Junior Achievement de antreprenoriat în universități, derulat cu sprijinul Romanian-American Foundation

În ultimii ani, atât la nivel național, cât și la nivel european, tematici legate de metodele de construire și creștere sustenabilă a unor ecosisteme antreprenoriale sunt din ce în ce mai des abordate.

Astfel, a fost adusă în discuție atât contribuția mediului de afaceri, cât și a celui academic, prin ideea celei de-a treia misiuni a universităților, de a contribui direct la dezvoltarea socială și economică, devenind centre de inovare și fiind încurajată valorificarea economică a rezultatelor cercetărilor științifice.
În cadrul celei de-a treia ediții a programului Universitatea Antreprenorială, implementat de Junior Achievement (J.A.) România, cu sprijinul Romanian-American Foundation, s-au derulat activități educaționale pentru peste 4.000 de studenți și 50 de profesori din 25 de universități, cu rol în susținerea antreprenoriatului și inovației în cadrul universităților, în consolidarea unei culturi de acest tip la nivelul facultăților, precum și în dezvoltarea cunoștințelor și abilităților antreprenoriale și intraprenoriale ale participanților.
Astfel, am continuat demersurile inițiate în anul 2016, cadrele didactice și studenții având acces gratuit, în fiecare an academic, la un pachet complet hibrid de formare în antreprenoriat, prin programul internațional J.A. de Educație antreprenorială și Incubatorul BizzFactoryTM, resurse interactive în format digital pe platforma J.A. InspireTM, sesiuni online de training pe teme antreprenoriale, cu speakeri de la nivel național și internațional, consultanță și feedback pe planurile de afaceri ale studenților, oferite de consultanți voluntari cu experiență din mediul de business, sesiuni de tip Innovation Challenge, competiția națională și europeană J.A. de antreprenoriat și posibilitatea de a pune bazele unor start-up-uri în diferite domenii, oportunități de practică antreprenorială și de susținere financiară pentru proiecte antreprenoriale în universități.
Sesiunea de mini-granturi din cadrul programului Universitatea Antreprenorială a susținut, în 2021, 10 proiecte antreprenoriale din nouă universități - Universitatea Politehnica din Bucureşti, Universitatea de Știinte Agricole și Medicină Veterinară Cluj-Napoca, Universitatea Ovidius Constanța, Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iași, Universitatea din Pitești, Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești, Universitatea Lucian Blaga Sibiu, Universitatea Valahia din Târgoviște, Universitatea de Medicină, Farmacie, Știinte și Tehnologie George Emil Palade Târgu Mureș.
Aceste proiecte au vizat câteva direcții deosebit de importante pentru scopul programului și pentru parteneriat, crearea unor colaborări între facultăți și universități cu diferite specializări din diverse regiuni, precum și a mediului academic cu mediul de afaceri și comunitatea în ansamblu, punându-se accentul pe activități practice, derulate în mediul online, care să îi ajute pe studenții interesați de domeniul antreprenorial să își pună în aplicare cunoștințele și ideile de afaceri, să aibă posibilitatea să interacționeze cu antreprenori reali, să primească consultanță și să înțeleagă cum funcționează un model de business, cum se aplică principiile design thinking-ului sau metodologia lean-start-up, ce rol joacă tehnologia pentru o afacere etc.
Feedback-ul participanților ne-a demonstrat utilitatea derulării componentelor din program:
„Modelul de colaborare - bazat pe learning by doing - dezvoltă competențe antreprenoriale și facilitează trecerea de la idee la afacere. Marele avantaj al programelor Junior Achievement, precum Universitatea Antreprenorială, este că oferă un pachet complet: resurse educaționale, incubatoare de dezvoltare a abilităților practice și interacțiune cu specialiști și oameni de succes. Cheia combinației perfecte dintre învățare și punere în practică este echipa J.A., care reușește să atragă și să motiveze tinerii pentru a deveni viitori antreprenori de succes" - profesor - Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi, Iași
„Competiția J.A. de antreprenoriat ne-a oferit oportunitatea de a ne fundamenta cunoștințele, atât din domeniul antreprenoriatului, cât și din alte domenii conexe importante, și de a ieși din zona de confort. Ne-a motivat și ne-a stimulat să realizăm lucruri minunate, să lucrăm în echipă, să învățăm lucruri practice, să ne organizăm mai bine timpul și să-l gestionăm corect, astfel încât să reușim să realizăm performanțe atât pe plan academic, cât și personal și profesional. Vă mulțumesc pentru această oportunitate extraordinară de a ne afirma și de a construi, cărămidă cu cărămidă, o idee, și mai apoi o afacere de succes!" - studentă - Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
„Evenimentele din seriile Meet the entrepreneur sunt o inițiativă în care Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, prin Societatea Antreprenorială Studențească EduHub, alături de British Romanian Chamber of Commerce, se adresează studenților de la toate specializările, propunându-și să ofere acces la informații practice oferite de antreprenori. Acest program permite Universității să ofere o alternativă de învățare practică, alături de programa formală de pregătire academică și să deschidă posibilitatea de instruire și pentru comunitatea locală. Suportul financiar oferit de către Romanian-American Foundation, prin programul programul J.A. Universitatea Antreprenorială, ne-a oferit posibilitatea de a crea un conținut digital al evenimentelor, și de a da acces la această posibilitate de învățare unei comunități extinse. Cred că un astfel de program este vital pentru viitori antreprenori sau intraprenori din domenii industriale sau zone artistice, de creație, fie că se află la stadiul de început, fie că au deja primii clienți și serviciul/ produsul rafinat, dar sunt blocați într-un anumit tipar de gândire sau acțiuni care nu le permit creșterea" - coordonator proiect mini-grant, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu
Activitățile din cadrul programului J. A.Universitatea Antreprenorială vor continua și în anul academic 2021-2022, urmând să fie adăugate noi componente pentru pregătirea profesorilor și studenților, care vizează noi module practice de antreprenoriat, training certificat de competențe antreprenoriale, studii de caz și exemple și sesiuni de schimb de bune practici privind start-up-urile, inițiativele antreprenoriale din universități și oportunitățile de incubare/pre-accelerare.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 20:51:46 Ora de vară a Europei de Est