Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Xenofobia, abordări științifice

Volumul „Fighting Xenophobia in the EU”,

Xenofobia, abordări științifice

Xenofobia, abordări științifice Volumul „Fighting Xenophobia in the EU”, conține o parte din comunicările susținute la conferința internațională A Call for Tolerance in EU.

Conferința a fost unul din evenimentele cele mai importante derulate în cadrul proiectului Combaterea xenofobiei. Provocări pentru comunicare”, un modul Jean Monnet, condus de lect. univ. dr. Irina Pop, de la Universitatea din Oradea. „Proiectul s-a desfășurat în perioada 2019-2021 și a dorit să aducă în sfera publică dezbaterea despre combaterea xenofobiei, subliniind diferitele perspective în care xenofobia este percepută”, explică lect. univ. dr. Irina Pop.
Trebuie remarcat faptul că volumul Fighting Xenophobia in the EU” este doar primul, dintr-o serie de trei cărți pe această temă. Următoarele două volume: „Comunicare și xenofobie. O propunere de manual”, respectiv „Combaterea xenofobiei. Un Index de termeni”, urmează să vadă lumina tiparului tot în această toamnă. Coordonatorii volumelor, lect. univ. dr. Irina Pop și conf. univ. dr. Gabriela Goudenhooft – directoarea Departamentului Științe Politice și Științele Comunicării, al FIRISPSC, a Universității din Oradea își doresc să deschidă un dialog cu publicul orădean pe tema xenofobiei. Pentru aceasta, cei doi universitari sunt în căutarea de parteneriate cu mass-media, instituții publice și cu ONG-urile din județul Bihor.
„Volumul „Fighting Xenophobia in the EU” subliniază faptul că o discuție despre xenofobie este necesară și importantă, deoarece actele xenofobe reprezintă un abuz de putere împotriva celor mai vulnerabili dintre noi”, explică lect. univ. dr. Irina Pop.
 Cartea a apărut la Editura Universității din Debrețin și cuprinde 12 articole, semnate de autori de la universități din: Franța, Spania, Republica Moldova și România. Printre temele abordate în acest volum regăsim perspective filosofice asupra conceptului de xenofobie, explorarea sentimentelor antiromânesti în Republica Moldova ori xenofobia împotriva romilor și a limbii romani.
Mai multe informații despre acest volum și despre proiectul sub auspiciile căruia a apărut se găsesc pe site-ul www.comxen.ro . (B.C.)
 
Teodora,
 După ce că ne-ai părăsit... cu comunicatele câteva luni, acum ne lași cu ochii în soare... cu o singură poză????
Unde sunt doamnele Irina P., GABRIELA G....?
(OviDan)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:37:34 Ora standard a Europei de Est