Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

La Universitatea din Oradea se organizează un curs acreditat pentru dezvoltator e-learning în învățământ

Premieră! Mulțumim, doamna Florica Orțan!

La Universitatea din Oradea se organizează un curs acreditat pentru dezvoltator e-learning în învățământ

Universitatea din Oradea organizează, prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic (D.P.P.D.), un curs acreditat pentru specializarea dezvoltator de e-learning în învățământ.

Cursul este dedicat cadrelor didactice care doresc să se familiarizeze cu utilizarea tehnologiilor educaționale digitale, în vederea unei mai bune adaptări la școala online", explică prof. univ. dr. Florica Orțan, directorul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, al Universității din Oradea.
Planul de învățământ este, desigur, adaptat predării online. Printre discipline se numără: Elemente de psihopedagogie în context e-learning, Platforme și aplicații de tip e-learning, Etica în context e-learning, Politici și strategii de e-learning în cadrul instituțiilor de învățământ, Dezvoltarea de materiale e-learning pentru profilul umanist, respectiv, pentru profilul real.
„Este un curs postunivesitar acreditat, organizat în premieră de departamentul nostru. Astfel, ne propunem să venim în întâmpinarea nevoilor concrete ale învățământului. Încercăm să le oferim profesorilor acces la un alt nivel, mai ridicat, de formare a unor competențe în zona digitală. Lucrurile evoluează, provocările sunt nenumărate și noi, dascălii, avem obligația să știm să lucrăm pe mai multe platforme ce facilitează învățarea, pentru a răspunde necesităților de învățare ale elevilor noștri", spune prof. univ. dr. Florica Orțan.
Cursul „Dezvoltator e-learnig în învățământ" se va desfășura între decembrie 2021 și mai 2022, reprezintă 60 de credite, iar perioada de înscrieri a și început.
Pentru înscriere sunt necesare: dosar plic și copii după următoarele documente: Diploma de Bacalaureat, Diploma de Licență, supliment diplomă sau Foaie matricolă, certificat de naștere, certificat de căsătorie (dacă e cazul), act de identitate, adeverință de la medicul de familie.
Taxa de înmatriculare este de 100 de lei, iar taxa de școlarizare de 1.180 lei, ce pot fi achitați în două rate. (B.C.)
 
Nu vi se pare că e prea mult bănet, doamna Orțan, în vreme de criză?
(OviDan)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:38:03 Ora standard a Europei de Est