Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ecologie sustenabilă prin reciclare

Asociația și Liceul Tehnologic ,,Horea” Marghita au implementat proiectul

Ecologie sustenabilă prin reciclare

Cu siguranţă că fiecare dintre noi a observat că astăzi, poate mai mult decât oricând, existenţa noastră este tot mai puternic influenţată de mediul natural în care trăim, învăţăm, muncim sau desfăşurăm anumite activităţi de recreere.

Poluarea reprezintă una dintre provocările contemporane cauzată de nepăsarea sau lipsa de educație ecologică care din „nefericire" produce efecte devastatoare asupra vieții per ansamblu.
Asociația Liceului Tehnologic „Horea", în parteneriat cu Liceul Tehnologic Horea Marghita, în perioada 15 septembrie - 27 octombrie 2021, a implementat proiectul ,,Ecologie sustenabilă prin reciclare", menit să sensibilizeze atât comunitatea locală cât și elevii care studiază în școala noastră, asupra necesității reducerii gradului de poluare a mediului înconjurător cât și a valorificării într-o manieră creativă a unor deșeuri care pot dobândi o nouă utilitate.
Noi ne-am propus, printre altele, să identificăm și anumite soluții pentru dezvoltarea unei atitudini ecologice pro-active necesară pentru conștientizarea elevilor în ceea ce privește prevenirea şi rezolvarea unor probleme de mediu, asimilarea unor deprinderi de viață care pot reduce impactul distructiv asupra naturii.
Și pentru că nu era suficient să informăm elevii despre faptul că poluarea constituie o problemă stringentă, am demarat acțiunile de colectare a unor deșeuri și ne-am organizat acțiunile întreprinse pentru amenajarea unor spații verzi prin reutilizarea acestor materiale într-o manieră cât mai eficientă.
Pentru realizarea acestui proiect am obținut cofinanțare din partea autorităților locale - Primăria Marghita, am încheiat un parteneriat cu Ocolul Silvic Marghita, iar din partea liceului, domnul director Sabău Remus Mircea ne-a susținut în toate activitățile întreprinse.
Echipa de proiect a fost ambițioasă, profesori și elevi lucrând împreună pentru îndeplinirea obiectivelor asumate. Spațiul ales a fost amenajat cu rondouri de flori din anvelope pe care le-am vopsit, paleții de lemn fiind reutilizați pentru construirea unor băncuțe, iar zona aleasă a fost înfrumusețată cu arbori ornamentali.
Prof. Pap Camelia
Găsiți mai multe poze în Galeria foto:

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 22:58:35 Ora standard a Europei de Est