Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vor începe lucrările la incubatorul de afaceri „Cresc Oradea Mare”

La sfârșitul lunii noiembrie,

Vor începe lucrările la incubatorul de afaceri „Cresc Oradea Mare”

A fost semnat contractul de execuție a lucrărilor pentru amenajarea incubatorului de afaceri în clădirea fostului Spital de Neurologie din strada Louis Pasteur.

Lucrările vor fi executate de către SC Conpila SRL (lider de asociere) și Inselma SRL  (în calitate de asociat).
Denumit „Cresc Oradea Mare", incubatorul de afaceri va găzdui firme din domeniul creativ, precum dezvoltare de software pentru design, creaţie, animaţie şi altele.
Lucrările vor începe la sfârșitul lunii noiembrie, durata de execuție fiind de 18 luni, iar valoarea contractului este de 11.974.433,27 lei fără TVA. Finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020 - Axa prioritară: 2 Îmbunătățirea competitivității întreprinderilor mici și mijlocii, Prioritatea de investiții 2.1B Incubatoare de afaceri.
Proiectul urmărește dezvoltarea unui incubator de afaceri într-o clădire neutilizată, situată pe str. Louis Pasteur nr. 28 (clădirea fostului Spital nr. 5), cu o suprafață utilă de 2.200 mp, aflată în proprietatea Municipiului Oradea.
În urma reabilitării clădirii, se va amenaja spațiul de desfășurare a activității de incubare cuprinzând în total 15 birouri pentru start-up-uri, 30 spații de lucru în open space, șase ateliere - spații suport pentru firmele incubate, săli de evenimente și training.
La demisolul clădirii se vor amenaja: două birouri pentru incubare, șase ateliere - spații suport pentru firmele incubate, sala ședințe, sala serverelor (necesară pentru infrastructura IT a incubatorului), grupuri sanitare, depozite, punct termic.
La parter au fost prevăzute șase birouri pentru incubare, două birouri administrative, un loc de luat masa (bufet + oficiu de preparare), o sală de training modulară (capacitate maximă 49 de locuri), grupuri sanitare și depozit.
La etaj au fost prevăzute șapte birouri pentru incubare și un open space de aproximativ 180 mp pentru rezidenți (în aripa dreaptă), o sală de evenimente/ședințe modulară cu o capacitate maximă de 120 locuri și grupuri sanitare.
Pentru amenajarea incubatorului s-au prevăzut dotări minime pentru buna desfășurare a activităților rezidenților. Astfel, s-a propus achiziționarea de mobilier, echipamente IT, infrastructura pentru monitorizarea clădirii, acces pe bază de cartele și dotarea atelierelor cu echipamente specifice activităților din domeniul creativ.
Acest proiect este implementat de Primăria municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională, iar semnarea contractului de execuție lucrări nr. 460303 pentru obiectivul de investiții „Promovarea antreprenoriatului creativ prin dezvoltarea incubatorului de afaceri: Cresc Oradea Mare" cod SMIS 122936 a avut loc în data de 15 noiembrie. (B.P.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Vor începe lucrările la incubatorul de afaceri „Cresc Oradea Mare”.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 10:10:06 Ora de vară a Europei de Est