Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Perspective ale procesului de predare-învățare în context pandemic

Proiecte, programe și dotări realizate în acest context

Perspective ale procesului de predare-învățare în context pandemic

Având în vedere particularitatea gestionării procesului instructiv-educativ în perioada pandemiei, focusat cu prioritate pe predarea online sau de tip hybrid în diferite etape, Inspectoratul Școlar Județean Bihor a făcut mai multe demersuri astfel încât să se poată oferi un cadru educațional adecvat elevilor și cadrelor didactice, suport logistic, dar și strategii de învățare adaptate noului context de predare.

În acest sens în parteneriat cu organizația Digital Nation s-a oferit dascălilor din Bihor oportunitatea participării la un curs gratuit pe componenta gestionării instrumentelor online beneficiind de acesta un număr 1.400 de cadre didactice.
În cadrul programului ,,Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți - CRED" până în prezent au fost cuprinse  în formare un număr de 1.114 cadre didactice din învățământul primar și gimnazial. Printr-un parteneriat cu Rotary Club Oradea Art Nouveau, Inspectoratul Școlar a format pe aceeași componentă peste 50 de cadre didactice metodiști sau membri în consiliile consultative de la nivelul tuturor disciplinelor.  Casa Corpului Didactic Bihor, de asemenea a urmărit cu prioritate valorificarea dezvoltării competențelor în gestionarea predării online și a utilizării instrumentelor specifice, beneficiind de astfel de programe de formare 740 de cadre didactice în perioada 2020-2021.
La nivelul disciplinelor prin implicarea unui număr mare de cadre didactice s-au creat resurse educaționale care au contribuit la facilitarea procesului de învățare, platforme cu lecții adresate elevilor din învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal deopotrivă. Experiența cadrelor didactice cu abilități și rezultate deosebite în gestionarea instrumentelor și resurselor online a fost valorificată în cadrul cercurilor pedagogice care au avut ca teme optimizarea calității procesului instructiv-educativ în contextual predării online.
 Predarea online presupune și existența unui suport specific și în acest sens au existat mai multe direcții de acțiune care au vizat unitățile de învățământ în ansamblu sau în mod explicit elevii, în mod deosebit cei care care au întâmpinat dificultăți de participare la cursuri datorită lipsei dispozitivelor necesare sau a conexiunii la internet.
O componentă importantă de finanțare pentru liceele bihorene a fost acordată în cadrul Schemei de Granturi pentru Licee, finanțată de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (B.I.R.D.) prin Proiectul privind Învățământul Secundar ROSE care are ca obiectiv îmbunătățirea tranziției de la liceu la învățământul terțiar și creșterea gradului de retenție în primul an universitar în instituțiile finanțate în cadrul proiectului. Astfel din bugetul programului, în baza analizei de nevoi elaborate de unitățile de învățământ liceal din județul Bihor, s-au alocat 1.855 de laptopuri pentru 37 de licee, 165 de table interactive solicitate de 31 de unități de învățământ, respectiv 177 de camere videoconferință pentru 37 de unități de învățământ. În total 39 de unități de învățământ liceal au beneficiat de finanțare prin aceste categorii de echipamente pe parcursul anilor școlari 2020-2021, respectiv 2021-2022.
În ce privește nevoile elevilor, în cadrul proiectului ,,Școala de acasă", implementat de Ministerul Educației, județului Bihor i s-au repartizat 5.768 de tablete distribuite la nivelul unităților de învățământ din județul Bihor, mai puțin Municipiul Oradea.
De asemenea, din fondul de rezervă al Guvernului României alocat județului Bihor, după achiziționarea de dezinfectanți și măști pentru unitățile de învățământ, Inspectoratul Școlar Județean Bihor a alocat o parte din buget pentru achiziția a 623 de tablete.
În această perioadă un număr de 137 de unități de învățământ din județul Bihor sunt cuprinse în programul Platformă Națională Integrată - WIRELESS CAMPUS care are în vedere crearea unor infrastructuri de comunicații WiFi în școli gimnaziale.
Toate acțiunile, parteneriatele și inițiativele enumerate mai sus au fost completate și susținute după caz de cele ale unităților de învățământ care punctual au identificat nevoi atât din perspectiva resurselor cât și a formării cadrelor didactice și din resurse proprii, accesarea de programe sau sponsorizări au reușit în foarte mare măsură să satisfacă cerințele educaționale ale elevilor.
Preocupările Inspectoratului Școlar Bihor și ale unităților de învățământ rămân constante în ceea ce privește problematica predării online, complementar dezvoltându-se parteneriate cu instituții sau organizații locale și județene eligibile să acceseze finanțări pentru unitățile de învățământ din județul Bihor în așa fel încât acestea să devină incluzive, prietenoase  și performante, deopotrivă.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:08:43 Ora de vară a Europei de Est