Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

,,Ne dorim să îți facem vocea auzită”!

Noua conducere a Consiliului Județean al Elevilor Bihor

,,Ne dorim să îți facem vocea auzită”!

În luna noiembrie a fiecărui an, au loc alegerile ordinare în cadrul Consiliului Județean al Elevilor Bihor, unica structură de reprezentare a celor 95.000 de elevi bihoreni, pentru funcțiile declarate vacante.

În acest an, au existat două funcții vacante de vicepreședinte, al treilea vicepreședinte a fost ales în iunie 2021, în sesiune extraordinară, iar președintele și secretarul executiv și-au început în această lună cel de-al doilea an de mandat.
Noua formulă a conducerii Consiliului Județean al Elevilor Bihor din mandatul 2021-2022
Oliviu Codrean, președintele structurii județene de reprezentare, se află la al doilea mandat în conducerea Consiliului Județean al Elevilor Bihor. El este elev în clasa a XI-a, profil matematică-informatică la Colegiul Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș. În trecut, Oliviu a fost director al departamentului Educațional și mai apoi președintele Consiliului Școlar al Elevilor Colegiului Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș. În mandatul 2020-2021 a acumulat o vastă experiență în poziția de președinte și este cu atât mai pregătit să ducă, alături de întreaga echipă, Consiliul Județean al Elevilor Bihor la un alt nivel.
Lorena-Clara Rus, secretarul executiv al Consiliului Județean al Elevilor Bihor, se află la rândul ei la începutul celui de-al doilea mandat. Ea este elevă în clasa a XII-a, profil matematică-informatică la Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea. Lorena și-a început activitatea în Consiliul Elevilor în urmă cu trei ani, iar de-a lungul liceului a fost redactor în Consiliul Județean al Elevilor Bihor, redactor-șef al Consiliului Școlar al Elevilor Colegiului Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea, iar acum se află la al treilea mandat în calitate de redactor al Consiliului Național al Elevilor. Cât despre ceea ce urmează, Lorena este pregătită pe mai departe să se implice activ în rezolvarea doleanțelor elevilor și să ducă la o și mai bună organizare internă a structurii.
Cătălin-Nicolae Gherman, vicepreședintele Consiliului Județean al Elevilor Bihor, a intrat în funcție în sesiunea extraordinară de alegeri din iunie 2021. El este elev în clasa a X-a la profilul de turism și alimentație publică intensiv engleză la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea. Și-a început implicarea în mișcarea județeană de reprezentare a elevilor în urmă cu un an, în calitate de grafician al Consiliului Județean al Elevilor Bihor și mai apoi ca director al Departamentului PR și Comunicare al Consiliului Județean al Elevilor Bihor. Referitor la ceea ce urmează în acest mandat, Cătălin are o ambiție și o determinare extraordinară când vine vorba de organizarea, implicarea și rezolvarea problemelor apărute în instituțiile de învățământ și consiliile școlare ale elevilor aflate în subordinea structurii județene.
Maria Giulia Miclea, vicepreședintele Consiliului Județean al Elevilor Bihor, a preluat funcția în sesiunea ordinară de alegeri din această lună. Maria este elevă în clasa a X-a la profilul de turism și alimentație la Liceul Tehnologic ,,Felix" Sânmartin. În mandatul 2020-2021, Maria a ocupat funcția de director al departamentului pentru învățământul profesional, tehnic și vocațional în Consiliul Județean al Elevilor Bihor și totodată, acum a intrat în al doilea mandat de președinte în Consiliul Școlar al Elevilor Liceului Tehnologic ,,Felix" Sânmartin. În acest mandat, Maria dorește să se implice activ în reprezentarea elevilor și să dobândească cât mai multă experiență prin rezolvarea și implementarea de soluții pentru problemele apărute în sistemul educațional.
Tudor Precup, vicepreședintele Consiliului Județean al Elevilor Bihor, a preluat funcția în sesiunea ordinară de alegeri din această lună. Tudor este în clasa a XI-a la profilul matematică-informatică la Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller" Oradea. Ca experiență în mișcarea de reprezentare a elevilor, Tudor a preluat recent funcția de președinte al Consiliului Școlar al Elevilor Liceului Teoretic German ,,Friedrich Schiller" Oradea. Cât despre ceea ce urmează, Tudor este dornic să dezvolte cât mai mult activitatea structurii și să ducă la dezvoltarea situației școlare din instituțiile de învățământ preuniversitare, pentru a crea un spațiu cât mai propice de dezvoltare a elevilor.
Gata de implicare
Astfel, Biroul Executiv al Consiliului Județean al Elevilor Bihor este pregătit să își continue activitatea și să-i reprezinte cu succes pe cei peste 95.000 de elevi bihoreni. Lor li se alătură echipa Biroului Directorial, formată din directorii departamentelor, după cum urmează: Cristina Ivancov - avocatul elevului, Ioana Butaru - PR și comunicare, Leonard Chirla - învățământul gimnazial și teoretic, Andra Trif - cultură, educație și programe școlare, Ioana Florea - incluziune educațională și Mara Petroi - activități sportive.
,,Îi încurajăm pe toți colegii noștri să ne sesizeze problemele care apar în mediul lor școlar și să apeleze cu încredere la noi. Toți cei cinci membri ai Biroului Executiv suntem dedicați 100% în ceea ce privește ajutarea elevilor și rezolvarea neînțelegerilor care apar în instituțiile de învățământ preuniversitare din Bihor. Ne dorim să îți facem vocea auzită! Ridică-te din bancă!" - mesaj din partea Biroului Executiv al Consiliului Județean al Elevilor Bihor.
Lorena-Clara Rus,
 secretar executiv
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Ne dorim să îți facem vocea auzită”!

Trimite email
marți, 17 iunie 2025, 06:41:41 Ora de vară a Europei de Est