Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Educația și învățarea despre energia solară (Solar Power Education and Learning)

Desfășurarea celei de-a doua mobilități din cadrul proiectului Erasmus +

Educația și învățarea despre energia solară (Solar Power Education and Learning)

La Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea se întâmplă lucruri frumoase (chiar și în pandemie, adăugăm noi - n.r.)!

Tocmai s-a încheiat cea de-a doua mobilitate din cadrul proiectului Educația și învățarea despre energia solară (Solar Power Education and Learning) având ca temă Schimbul de idei între elevi (Pupils are exchanging ideas).
În perioada 8.11.2021-12.11.2021 s-a desfăşurat în Daruvar, Croația, a doua mobilitate, cu tema Pupils are exchanging ideas/ Schimbul de idei între elevi, din cadrul proiectului Erasmus+SOLAR POWER EDUCATION AND LEARNING, 2019-1-BG01-KA229-062277_2, organizată de către Osnovna skola Vladimira Nazora Daruvar. La această mobilitate au participat patru elevi cu vârsta de 14-16 ani: Cost Maria, Gașca Daria, Ficuț Anisia și Zancu Ariana, însoțiți de către prof. Bungău Angela, responsabil cu pregătirea lingvistică a elevilor și prof. Șpan Claudia, responsabil cu selecția elevilor.
Cei patru elevi implicați în mobilitate au fost selectați conform metodologiei de selecție și ne-au reprezentat cu succes, au strălucit și au făcut o imagine bună școlii noastre și orașului Oradea.
Schimbul de idei despre energia solară, despre energia regenerabilă și dezvoltarea abilităților în limba engleză sunt doar câteva dintre punctele tari ale echipajul Școlii Gimnaziale „Avram Iancu".
Pe lângă vizitarea obiectivelor importante, precum: bisericile ortodoxă, catolică, Castelul Jankovic,parcul central al orașului, școlile minorităților, Școala „Osnovna skola Vladimira Nazora Daruvar", participanții la proiect au descoperit caracterul multietnic și multicultural al orașului Daruvar, dar mai ales au organizat vizite la centrale electrice locale care utilizează surse de energie regenerabilă, biogaz, peleți, energie geotermală, energie solară.
Elevii au fost întâmpinați și ghidați de specialiști care lucrează în domeniu și care încurajează producerea energiei folosind surse regenerabile. Elevii și profesorii au făcut vizite în interiorul acestor centrale, au aflat informații despre funcționarea lor și despre beneficiile asupra mediului înconjurător ale „centralelor verzi".
De asemenea, au avut loc două work-shop-uri, organizate la Centrul Cultural din Daruvar. Elevii au prezentat simbolul soarelui, atât în muzică, pictură, artă, literatură, cât și soarele ca sursă de energie. Au compus poezii și au interpretat melodii dedicate soarelui.
Work-shopul comun a determinat elevii să lucreze în echipe mixte, în care au prezentat soarele în literatura europeană, în arta europeană și viziunea lor privind utilizarea soarelui ca sursă de energie. Materialele diverse au fost realizate în Canva, P.P.T., și încărcate apoi pe platforma Padlet.
S-a organizat și o seară multiculturală, în care elevii și profesorii au pregătit o masă tradițională, prezentând tradiții, obiceiuri, aspecte culinare specifice, socializând și descoperind informații noi sau aspecte comune ale diferitelor culturi.
Mobilitatea a cuprins și o vizită la Parcul Național Plitvice Lakes, unde elevii au văzut locuri minunate, putând admira cascade impresionante, peșteri, relieful carstic, biodiversitatea zonei. Elevii au fost ghidați de profesorul de geografie din Croația care le-a explicat formarea reliefului carstic și elementele reliefului carstic.
Participanții din România au primit diplome în limba engleză și un certificat care atestă participarea lor la această mobilitate, dar mai ales au împărtășit practicile educaționale între țările partenere, comunicarea în limba engleză, dezvoltarea abilităţilor sociale, îmbogăţirea cunoştinţelor despre energia solară, vizitarea unor centrale care produc „energie verde", lucrul în echipe mixte care a favorizat cooperarea și schimbul de idei, impactul unei culturi noi, cu tradiţii şi obiceiuri specifice. Cu siguranță, experiența îi va ajuta să se dezvolte și mai mult, atât personal, cât și ca echipă reprezentativă a școlii noastre.
Prof. Iovan Florica,
responsabil diseminare
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Educația și învățarea despre energia solară (Solar Power Education and Learning).

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:41:04 Ora standard a Europei de Est