Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala Gimnazială Nr. 1 din Sântandrei este unul dintre câștigătorii CarteTeca, ediția a III-a

CarteTeca și-a propus să-i atragă pe copii și adolescenți către lectură

Școala Gimnazială Nr. 1 din Sântandrei este unul dintre câștigătorii CarteTeca, ediția a III-a

CarteTeca este un proiect susținut de către Editura Libris, Salvați Copiii și cititorii Libris.

Misiunea lor este aceea ca în cinci ani CarteTeca să ajungă în peste 350 de unități de învățământ, cu donații de volume actuale, care să-i atragă pe copii și adolescenți către lectură.
Ei sunt de părere că orice investiție în cultură trebuie să se întoarcă în educație și din acest motiv o parte din profitul Libris este alocat proiectului CarteTeca. O singura carte, Șanse infinite. Cu ajutorul Salvați Copiii România și prin generozitatea fiecărui cititor care a ales să doneze șanse la finalul fiecărei comenzi, au avut posibilitatea să împărtășească copiilor din bucuria cititului.
În prezent, încă există școli care nu au biblioteci și copii care nu au acces la visuri, la magie, la povești, la lectură. Împreună cu Salvați Copiii România și prin intermediul proiectului CarteTeca. O singura carte, Șanse infinite și-au propus să ofere oportunități și să susțină educația așa cum știu ei cel mai bine, prin intermediul cărților, acolo unde este cel mai important, în rândul celor mici.
Proiectul CarteTeca s-a adresat tuturor instituțiilor de învățământ de stat din România (de la educație timpurie până la nivelul liceal, inclusiv).
Ei își doresc să ajungă în egală măsură la prichindeii din grădinițe care sunt la începutul călătoriei în lumea cărților, la copiii zburdalnici din școlile gimnaziale, pentru care vor să deschidă cât mai multe ferestre către lume și la minunații adolescenți din licee, pe care speră să-i ajute prin intermediul cărților să-și definească propria personalitate și să-și găsească chemarea.
Profitând de această ocazie, de această șansă colosală, Școala Gimnazială Nr. 1 Sântandrei a participat în acest an școlar la proiectul CarteTeca prin doamna director, prof. drd. Șerfezi Aurelia și Hava Andrada, profesorul documentarist al școlii, cea care gestionează fondul de carte al Centrului de Documentare și Informare al școlii, C.D.I., care avea nevoia imperioasă de a-și dezvolta colecțiile de carte care deservesc procesul instructiv-educativ desfășurat în toate structurile unității de învățământ: ciclul preșcolar, primar și gimnazial.
Evaluarea a luat în calcul răspunsurile oferite la întrebările incluse în formularul de înscriere. În cadrul jurizării au cântărit cel mai mult activitățile propuse pentru încurajarea lecturii și impactul acestor activități în comunitate. În cazul Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Sântandrei, activitatea propusă de către profesorul documentarist, Hava Andrada, a fost: REGIZEAZĂ-ȚI CARTEA PREFERATĂ (o idee ingenioasă de a încuraja lectura suplimentară, care aduce ca finalitate nu doar dobândirea de noi informații pentru cultura generală a elevilor, îmbogățirea vocabularului, a imaginației, ci și șansa elevului de a transpune într-o piesă de teatru, fie joc de rol, propria viziune asupra cărții lecturate, a personajelor din carte ce, cu ușurință, pot deveni chiar colegii lor de clasă într-o astfel de activitate (în acest fel, tot colectivul clasei va fi implicat în această activitate și va ajunge să cunoască, prin joc de rol, un conținut de carte chiar dacă nu au lecturat-o). Generația actuală este extrem de atrasă de astfel de practici: să creeze, să compună, să transpună, să fie filmați, să joace roluri, aceste lucruri dezvoltând cuantificabil încrederea de sine și totodată oferind posibilitatea de autoevaluare, lucru pe care îl considerăm extrem de folositor pentru elevii școlii noastre. Această modalitate de lucru cu elevii produce impact și în comunitatea locală, școala noastră oferind de-a lungul timpului spectacole care includ scenete de teatru și momente artistice (în această perioadă de restricții), oferim comunității toate rezultatele și activitățile realizate pe pagina de site a școlii, pe paginile de facebook a Centrului de Documentare și Informare, cât și pagina Școlii Gimnaziale Nr.1 Sântandrei.
CarteTeca și-au propus să colaboreze cu acele instituții de învățământ unde pot găsi parteneri entuziaști care să creadă în misiunea lor și să promoveze educația centrată pe lectura ca instrument de învățare.
După evaluarea activităților propuse de către instituțiile de învățământ participante, cei care au obținut donația de carte în valoare de 2000 de lei sunt:
1.Școala Gimnazială Nr.1, Bogdănești, Suceava
2.Școala Gimnazială Nr.1, Sântandrei, Bihor
3.Școala Gimnazială, Românu, Brăila
4.Colegiul Agricol Traian Săvulescu, Tg. Mureș, Mureș
5.Liceul Tehnologic Paul Bujor, Berești, Galați
6.Școala Gimnazială, Sânpetru, Brașov
7.Liceul Tehnologic Gheorghe Șincai, Târgu Mureș, Mureș
8.Liceul Tehnologic Special Vasile Pavelcu, Iași, Iași
9.Școala Gimnazială Sfântul Grigorie Teologul, Galați, Galați
10.Colegiul Național Grigore Moisil, Onești, Bacău
11.Colegiul Național Vasile Lucaciu, Baia Mare, Maramureș
12.Liceul Teoretic Ion Constantin Brătianu, Hațeg, Hunedoara
13.Liceul Pedagogic Ștefan Bănulescu, Călărași, Călărași.
După anunțarea câștigătorilor am fost contactați via e-mail pentru că și noi suntem unul dintre beneficiarii ediției 2021 a proiectului CarteTeca și că vom putea face comanda de carte de pe site-ul Libris.ro. Am primit toate informațiile necesare, am comandat zeci de titluri de carte din domeniile: literatură, literatură universală, literatură pentru copii, dezvoltare personală, științe, beletristică etc de care se vor bucura atât micuții din ciclurile preșcolar și primar, cât și elevii de gimnaziu și profesorii Școlii Gimnaziale Nr.1 Sântandrei.
Aducem mulțumiri CarteTeca, Editurii Libris, organizatorilor acestui proiect și tuturor cumpărătorilor de carte,care au donat pentru acest proiect, ca aceste cărți să ajungă și pe rafturile Centrului de Documentare și Informare al Școlii din Sântandrei.
Prof. Andrada Hava
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Școala Gimnazială Nr. 1 din Sântandrei este unul dintre câștigătorii CarteTeca, ediția a III-a.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 06:26:49 Ora de vară a Europei de Est