Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Doi profesori atenieni și două conferințe de înaltă ținută academică, despre originile grecești ale Romei Antice și cum a eșuat Regatul din Morea

Universitatea din Oradea

Doi profesori atenieni și două conferințe de înaltă ținută academică, despre originile grecești ale Romei Antice și cum a eșuat Regatul din Morea

Sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea s-a umplut, miercuri, 24 noiembrie 2021, cu studenți, doctoranzi, profesori și coordonatori de doctorate ai universității. Cu toții au venit să asculte prelegerilor a doi profesori,Vaios Vaiopoulos și Gerassimos Pagratis, de la Universitatea Națională și Kapodistriană din Atena.

În deschiderea evenimentului, prorectorul Universității din Oradea, conf. univ. dr. habil Sorin Borza, a subliniat faptul că vizita oaspeților greci „își propune să scoată la iveală noi teme, comune, de cercetare, în vederea unor colaborări academice viitoare". „Pentru Universitatea din Oradea și mediul academic local, prezența celor doi profesori de la Universitatea Națională și Kapodistriană din Atena reprezintă și semn al angajării noastre într-un proces accelerat de internaționalizare", a subliniat prorectorul, conf. univ. dr. habil. Sorin Borza.
Făcând trimiteri la „Eneida" lui Vergilius, profesorul Vaiopoulos a oferit celor prezenți o perspectivă cu totul nouă asupra originii poporului roman, a instituțiilor, culturii și civilizației marelui imperiu latin. Din punctul de vedere al profesorului atenian, marea „invenție" a Romei a fost integrarea cuceritorilor și, mai târziu, a popoarelor cucerite. Mesajul „Eneidei", a spus profesorul Vaios Vaiopoulos este: „Nu ești născut roman, dar poți deveni roman. Asta a dat măreția Romei. În vreme ce, prin comparație, în Atena, nu puteai deveni atenian, chiar dacă erai aristocrat".
La rândul său, profesorul Gerassimos Pagratis, le-a prezentat celor aflați în sală scurta istorie, de numai 31 de ani, a Regatului din Morea. Această perioadă, ce poate fi identificată ca o ocupație venețiană a Greciei, petrecută în dauna Imperiului Otoman, reprezintă încă unul din marile semne de întrebare ale istoriei. De ce grecii, fiind creștini, au respins stăpânirea Republicii Venețiene, acceptând mai degrabă dominația Istanbulului musulman? Un posibil răspuns este cel formulat de profesorul Pagratis: „Venețienii au încercat să ocupe teritorii, căutând avantaje economice, și nu să elibereze popoare".
Pe parcursul vizitei lor la Oradea, cei doi profesori ai Universității Naționale și Kapodistriene din Atena s-au întâlnit cu rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău, au vizitat campusul universității, biblioteca și orașul. De altfel, atât profesorul Vaios Vaiopoulos cât și colegul său,Gerassimos Pagratis, s-au declarat încântați de frumusețea Oradiei și impresionați de universitatea ei.Impresionat de Universitatea din Oradea, de calitatea cadrelor didactice de aici, profesorul Vaiopoulos, care este editor al revistei Asociației de Studii Mediteraneene și director adjunct al acestei asociații, a propus avansat ideea ca unul din următoarele congrese ale acestei organizații, mai precis cel din din 2023, să aibă loc la Oradea. În replică, cadrele didactice ale Facultății de Litere, prezente în număr mare la eveniment, au insistat ca profesorul Vaios Vaiopoulos să accepte să facă parte din colectivul redacțional al fasciculei dedicate limbilor și literaturilor moderne, a Analelor Universității din Oradea, „Confluențe".
La finalul evenimentului desfășurat la Biblioteca Universității din Oradea cei doi profesori greci au semnat în cartea de onoare.
Evenimentul face parte din proiectului CNFIS-FDI-2021-0555 - „Integrarea Universității din Oradea în comunitățile europene de cunoaștere avansată". (B.C.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Doi profesori atenieni și două conferințe de înaltă ținută academică, despre originile grecești ale Romei Antice și cum a eșuat Regatul din Morea.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 12:23:00 Ora de vară a Europei de Est