Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Au omagiat Ziua Națională a României

Vineri,

Au omagiat Ziua Națională a României

Vineri, 26 noiembrie 2021, la Şcoala Gimnaziala Miron Pompiliu Ştei, s-a desfăşurat o activitate cu ocazia zilei naţionale a României.

Activitatea, desfăşurată într-un regim restrâns din motive pandemice, s-a ţinut în cadrul sălii centrului de documentare şi informare din cadrul şcolii.
Elevii clasei a VII-a A, pregătiţi de către dl prof Macavei Dacian Cosmin, cu sprijinul prof documentarist Andru Cristina, au omagiat prin activităţile desfăşurate ziua naţională a României, în avans.
Astfel , la începutul activităţii, eleva Chinde Carina a susţinut un minidiscurs în care a subliniat importanţa zilei de 1 decembrie pentru români, a scos în evidenţă lupta pentru unitate naţională a românilor în 1918, a precizat etapele formării statului naţional roman, precum şi rolul jucat de personalităţile politice în realizarea idealului unităţii naţionale.
Elevele Burtă Anamaria şi Oros Andreea au prezentat în faţa copiilor câteva aspecte importante referitoare la unirea din 1918 si indicarea si explicarea unor simboluri ale statului roman. Astfel copiii au aflat, deşi unii ştiau deja, care sunt simbolurile statului roman, de ce a fost ales oraşul Alba Iulia ca oraş al unirii din 1 decembrie 1918, ce semnificaţie au culorile de pe drapel precum şi ce semnificaţie are stema, care este imnul naţional şi care este povestea lui, ce semnificaţie are 1 decembrie 1918 pentru români.
Eleva Haica Patricia a arătat într-o prezentare powerpoint, momente ale luptei românilor pentru unitate şi independenţă - 1600 vremelnica unire a celor trei Ţări Române, făcută de către Mihai Viteazu, 1859- unirea Ţării Româneşti cu Moldova  sub Alexandru Ioan Cuza (realizarea statului modern român), 1877 România işi obţine independenţa faţă de Imperiul Otoman, 1916-1918 România participă, alături de Antanta, la Primul Război Mondial, 1918 anul desăvârşirii statului naţional român (România Mare).
În finalul activităţii elevii au fost solicitaţi să răspundă la întrebări de tip Quiz, pe baza materialelor prezentate, fiind foarte încântaţi de activitate şi dornici să-şi demonstreze cunoştinţele despre istoria României.
Prof. Macavei Dacian Cosmin

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:23:53 Ora standard a Europei de Est