Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Școala Gimnazială ,,Dacia”, reabilitată termic (1)

Au fost recepționate lucrările…

Școala Gimnazială ,,Dacia”, reabilitată termic (1)

Au fost recepționate lucrările de creștere a eficienței energetice de la Școala Gimnazială ,,Dacia".

Cu fonduri europene, unitatea de învățământ a fost reabilitată termic, a fost schimbată tâmplăria, înlocuit întreg sistemul electric și a fost modernizat sistemul de încălzire, dar și cel de furnizare a apei calde.
Lucrările au constat în realizarea termoizolării fațadei, montarea tâmplăriei de PVC, Low E, echipată cu sisteme de închidere reglabile în trepte și cu grile de ventilație. Totodată, s-a efectuat reabilitarea sistemului de alimentare cu energie electrică și iluminat prin reabilitarea instalațiilor electrice respectiv înlocuirea tablourilor existente cu echipamente noi performante și fiabile. Acestea sunt echipate cu protecții pentru deservirea în siguranță a consumatorilor vitali.
De asemenea, s-au înlocuit corpurile de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri de iluminat cu eficiență energetică ridicată și durată mare de viață: becuri tip LED și instalarea de corpuri de iluminat cu senzori de prezență.
În cadrul proiectului, a fost modernizat sistemul de încălzire și sistemul de furnizare a apei calde de consum prin înlocuirea radiatoarelor cu ventiloconvectoare, fiind reabilitată şi modernizată instalaţia de distribuţie a agentului termic.
Totodată, au fost instalate sistemele alternative de producere a energiei electrice și termice pentru consum propriu, constând în montarea panourilor solare fotovoltaice pentru producerea energiei electrice și a recuperatoarelor de căldură care funcționează atât iarna cât și vara. Pentru asigurarea calităţii aerului din interior a fost instalat sistemul de climatizare/ventilare/răcire cu chiller cu pompă de căldură aer-apă.
Prin proiect a fost realizat și sistemul de automatizare, control și monitorizare respectiv sistemul integrat tip BMS (Building Management System) care va gestiona partea de încălzire/răcire, ventilație și iluminat. Au fost executate instalații de detectare, semnalizare și alarmare la incendiu precum și lucrări de creștere a accesului persoanelor cu handicap.
Lucrările de creștere a eficienței energetice au fost cuprinse în cadrul proiectului „Creșterea eficienței energetice a Școlii Gimnaziale Dacia din Municipiul Oradea", cu cod smis 115132, finanțat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 și au fost executate de asocierea de firme formată din S.C. Conpila SRL - lider de asociere și S.C. Inselma SRL.
Valoarea proiectului este de 8,856,959.30 lei inclusiv TVA. Finanțarea nerambursabilă este de 98%, iar contribuția proprie a municipiului Oradea este de 2% din valoarea eligibilă.
Proiectul a fost derulat de Primăria Municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională, complementar lucrărilor de creștere a eficienței energetice a Școlii Gimnaziale Dacia, au fost executate și lucrări de reabilitare interioară gestionate prin Direcția de Patrimoniu Imobiliar. (B.P.)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Școala Gimnazială ,,Dacia”, reabilitată termic (1).

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:32:06 Ora standard a Europei de Est