Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Experiențe marcante cu Covid-19, mărturisite în dezbaterea live (II)

Cel de-al doilea episod al seriei de dezbateri „Covid-19”

Experiențe marcante cu Covid-19, mărturisite în dezbaterea live (II)

În cel de-al doilea episod al seriei de dezbateri „Covid-19 și vaccinarea: Realitatea dozată fără prejudecăți", jurnalistul Octavian Haragoș i-a avut în platou pe dr. Iulian Zaporojan, medic infecționist la Spitalul Municipal Oradea și pe orădeanul Florin Vasile, fost pacient Covid-19.

Găzduită, vineri seara (3 decembrie 2021), de Primăria Oradea și transmisă live pe pagina de Facebook a Primăriei Oradea și pe alte canale online, dezbaterea s-a concentrat pe experiența celor doi invitați care au trecut prin boală, având o formă severă. De asemenea, s-a vorbit despre cât de importantă e vaccinarea și despre faptul că prezentarea la medic, după primele simptome ale infecției cu coronavirus, poate să facă diferența între viață și moarte.
,,Dacă nu vom lua deciziile corecte, justificate medical, vom pierde membri de familie și asta e trist. Noi nu credem că pe noi ne poate atinge boala. Trăim timpuri grele, în care pandemia a împărțit societatea, a creat probleme medicale, însă trebuie să înțelegem cât de important este să prevenim îmbolnăvirea", a explicat dr. Iulian Zaporojan, el însuși internat la ATI după ce contractase o formă severă a virusului.
Dr. Zaporojan: Am crezut că voi muri!
Medicul și-a împărtășit experiența traumatizantă de pe patul de spital și a vorbit despre cât de semnificativă este prevenția. De asemenea, dr. Zaporojan a explicat că, deși în unele țări cu rata de vaccinare ridicată numărul celor infectați crește din nou, mortalitatea se menține scăzută, un aspect considerat important de menționat.
,,La început am crezut că voi aplica tratamentul pe care l-am aplicat pacienților și va fi bine. Am crezut că aveam imunitatea puternică, făceam sport, nu aveam factori de risc major, nu am tratament pentru nicio boală cronică, nu m-am îmbolnăvit la locul de muncă unde erau mulți pacienți infectați, ci în concediu. Am mers din rău în mai rău, deși luam tratament, care nu a funcționat. Am crezut că voi muri când am fost internat pe ATI. În starea de hipoxie, setea de aer e cruntă, creierul îți transmite că nu ai suficient oxigen. Am avut halucinații vizuale și sonore, iar experiența a fost tristă și dureroasă. Personalul medical a fost devotat, m-a ajutat din toate punctele de vedere, dar lupta este individuală, trebuie să lupți ca să trăiești", a spus dr. Zaporojan.
Fost pacient: Unii își supraevalueză capacitatea
Și orădeanul Florin Vasile a crezut cu certitudine că virusul îl va ocoli și a refuzat să meargă la spital, până când starea lui s-a agravat. Bărbatul este de părere că decizia lui a fost greșită și îi sfătuiește pe alții să nu facă ca el.
,,Acestă încredere a durat nouă zile și cred că m-am aflat la câteva ore de a nu mai fi. La spital, am ajuns într-o stare foarte gravă, saturația o aveam în jur de 60%, de abia mai stăteam în picioare, nu mai aveam putere. Repulsia de a merge la spital m-a ținut departe de acesta. Am avut posibilitatea să merg mai repede și totuși nu m-am dus. Familia m-a împins de la spate. Am zis să nu sune la salvare că o să-mi revin. A fost o încăpățânare, o prostie", a declarat Florin Vasile, fost pacient cu Covid-19.
,,La momentul actual, pot să spun că a încerca să dai peste cap știința nu e lozul câștigător. Nu vreau să discut despre motivele pentru care unii nu vor să se vaccineze. Din punctul meu de vedere, omenirea a ajuns la un moment de dezvoltare neegalat de altă perioadă a existenței noastre pe pământ. Am ajuns să învingem boli, care înainte decimau populația, cu ajutorul științei. Nu cred că semenii noștri au partea de teorie a conspirației în credința lor, pentru că știința e ceva palpabil, ci cred că își supraevaluează capacitatea lor ca indivizi", a mai spus orădeanul.
Boala trebuie tratată din fașă
La finalul discuțiilor, medicul infecționist a ținut să precizeze că dacă boala nu este gestionată corect de la debutul ei, sfârșitul poate să fie tragic. Drept urmare, cei infectați sunt sfătuiți să ceară asistență medicală de îndată ce observă că starea lor generală se alterează. Cât despre contraindicațiile la vaccin, dr. Zaporojan a explicat că vaccinarea poate fi indicată și pacienților cu alergii alimentare, respiratorii și alte alergii nelegate de cele menționate la contraindicații.
E-mail pentru întrebările cetățenilor
Campania de informare va continua cu alte două dezbateri, la care vor participa preoți și lideri ai comunităților religioase, precum și cadre medicale din prima linie. În toată această perioadă, răspunsuri la întrebările bihorenilor sunt oferite de către medicul epidemiolog dr. Anca Hnatiuc, prin intermediul adresei de e-mail covid19@oradea.ro, creată special în acest scop. Cetățenii vor mai putea trimite întrebări, pe durata acestei luni.
Dezbaterea poate fi urmărită în întregime accesând următorul link:  
https://www.facebook.com/PrimariaOradea/videos/1552154531789349

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:07:40 Ora standard a Europei de Est