Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Nimeni nu a sărăcit dăruind!

Lecția de viață de la Balc

Nimeni nu a sărăcit dăruind!

Nimeni nu a sărăcit vreodată dăruind! De la aceste considerente am pornit atunci când pe pagina de facebook a Asociației Conil din București, am văzut evenimentul Fii Moș Crăciun pentru un copil special.

Împreună cu copiii din clasa a VI-a, ne-am mobilizat și am hotărât să ne implicăm în acest proiect minunat. Și astfel, a ajuns la noi scrisoarea lui Mădălin, un copil special, în clasa a III-a. O scrisoare simplă, dar în același timp delicată. Ne-am mobilizat și în scurt timp de la oameni simpli, profesori și elevi au sărit în ajutorul nostru pentru a-l bucura pe Mădălin și pe fratele acestuia. Ce poate fi mai minunat și mai satisfăcător decât să dăruiești și să nu aștepți nimic în schimb? Cred că dacă am reuși să dăruim mai mult, dacă ne-am debarasa de gândurile noastre de zi cu zi sau dacă am fi mai atenți la cei din jurul nostru, cu siguranță, am reuși să fim mai fericiți. Un dar oferit, chiar și fără o ocazie anume, poate schimba, uneori chiar viața unei persoane. Gesturile mici, dar făcute din inimă, ne îmbogățesc și alină inimile celorlalți. Să dăruim de fiecare dată, fără să așteptăm nimic în schimb, să fim buni, chiar dacă putem fi răi. Mulțumesc tuturor că ați ales să aduceți un zâmbet pe chipul lui Mădălin, mulțumesc copiilor din clasa a VI-a A, de la Școala Balc, cea mai implicată și devotată clasă, colegilor de la Școala Balc, doamnei profesor Stoianovici Simona, împreună cu clasa dumneaei, a XI-a B, Colegiul Național ,,Octavian Goga" - Marghita, mulțumesc oamenilor din comunitate că au crezut în visul lui Mădălin și l-au îndeplinit! Vă mulțumesc, tuturor! Sărbători fericite cu sănătate și bucurii!
Mădăline, am reușit!
Prof. Diana Medeia Urziceanu
 
Felicitări, Diana!
Felicitări, dragi copii!
Gesturile voastre și ale tuturor celor care vi s-au alăturat din Balc și din Marghita... sunt exemple vii de dăruire pentru aproapele, ajuns în suferință (în nevoi), iar vorba Dianei, ,,nimeni nu a sărăcit vreodată dăruind"! Dumnezeu (dar nu numai) îl ajută pe cel milostiv! Să facem fapte bune! Dumnezeu nu rămâne dator, niciodată!
(OviDan)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:26:35 Ora standard a Europei de Est