Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre tradiții, ospitalitate, tinerețe și viața studențească

Studenții străini, cu burse „Erasmus

Despre tradiții, ospitalitate, tinerețe și viața studențească

Cantina Universității din Oradea a găzduit, joi seara (9 decembrie 2021), două evenimente. Primul i-a avut ca beneficiari principali pe studenții străini, veniți în orașul de pe Crișul Repede prin intermediul sistemului de burse „Erasmus", dar și pe studenții străini înmatriculați la Universitatea din Oradea. Cel de-al doilea a fost chiar redeschiderea, după mai mulți ani, a principalei unități de deservire a localului din campus, cantina studențească.

În mai multe serii, pentru a respecta rigorile medicale încă în vigoare, în jur de 75 de studenți străini din țări ca: Guatemala, Columbia, Maroc, Mexic, Peru, Siria, Iran, Muntenegru, Iordania, India, Turcia, Italia, Franța, Portugalia, Kenya, Ghana, Spania, Liban au venit să cunoască, de această dată, bucătăria românească. De această seară s-au bucurat și studenți locali care, încă de la începutul anului școlar, s-au preocupat de acomodarea studenților străini cu viața studențească din oraș.
Gazdele s-au întrecut pe ele însele. Pe mesele încărcate se găseau: sarmale, răcituri, varză cu carne, salate de: vinete, ciuperci, cartofi, fasole cu ciolan, frigărui de pui, clătite umplute cu carne și câte și mai câte. Pentru studenții din lumea arabă sau musulmană s-au pregătit chiar și preparate din oaie (stufat de miel). La desert s-au servit mere coapte, papanași cu gem și smântână ori cremă de zahăr ars. Despre bucuria studenților străini, care au descoperit bucătăria românească, vorbește cel mai bine faptul că ospătarii nu pridideau să reumple platourile.
Întâlnirea studenților străini cu cultura autohtonă a fost îmbogățită semnificativ de prezența ansamblului de muzică populară al Universității din Oradea, coordonat de lect. univ. dr. Florin Mariș Hinsu. Orchestra și solistele ei au prezentat un program de cântece tradiționale, din mai multe zone folclorice ale țării. La finalul concertului, pentru numeroșii studenți de limbă spaniolă prezenți și, după cum s-a văzut, nu numai pentru ei, Andrada Oros, studentă în anul I, la Departamentul de Muzică al Facultății de Arte, a interpretat șlagărul internațional „Feliz navidad" (Crăciun fericit).
Organizatorii au afirmat că: „Prezența studenților străini depășește orice așteptări, ca număr și entuziasm. Judecând după atmosfera de aici, îndrăznim să sperăm că și noi ne-am ridicat la nivelul așteptărilor lor și am reușit să demonstrăm, încă o dată, că ospitalitatea este una din calitățile care îi definesc pe români".
Evenimentul, care fără nicio îndoială și-a atins din plin scopul, a fost organizat de Departamentul de Relații Internaționale și Biroul Admitere, cu sprijinul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte din cadrul Universității din Oradea.
Realizarea cinei cu specific românesc s-a putut face prin proiectul CNFIS-FDI-2021-0555 „Integrarea Universității din Oradea în comunitățile europene de cunoaștere avansată", aprobat în 2021. Directorul acestui proiect este conf. univ. dr. Sorin Borza, prorector al Universității din Oradea, responsabil cu vizibilitatea și relațiile internaționale în cadrul instituției. (B.C.)
 
Felicitări organizatorilor!
Aceasta se cheamă promovarea imaginii României în lume!
(OviDan)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Despre tradiții, ospitalitate, tinerețe și viața studențească.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 10:42:24 Ora de vară a Europei de Est