Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Modificări în procedura de declarare a clădirilor și terenurilor la ghişee

Începând cu 2022,

Modificări în procedura de declarare a clădirilor și terenurilor la ghişee

Direcția Economică anunță că, începând din 3 ianuarie 2022, se produc modificări în modul de declarare la organul fiscal local a clădirilor și terenurilor achiziționate sau înstrăinate de persoanele fizice și juridice, aceste operațiuni putând a fi efectuate prin:

*depunerea la ghișeele Primăriei a documentelor justificative și completarea unui formular de mandatare a organului fiscal pentru întocmirea declarației fiscale de impunere în numele contribuabilului. Ulterior, organul fiscal va transmite contribuabilului dovada luării în evidența fiscală prin e-mail sau corespondență scrisă (poștă);
*depunerea la ghișeele Primăriei a declarației fiscale însoțită de documentele justificative. Ulterior, organul fiscal va transmite contribuabilului dovada luării în evidența fiscală prin e-mail și/sau corespondență scrisă (poștă);
*depunerea online a declarațiilor fiscale și documentelor prin Ghișeul Online - Primăria Oradea. Ulterior, organul fiscal va transmite contribuabilului dovada luării în evidența fiscală prin e-mail.
Drept urmare, operațiunile de declarare fiscală a clădirilor și terenurilor nu se vor mai realiza prin prelucrarea și înregistrarea pe loc (la ghișeu).
Singura excepție, în sensul operării pe loc (la ghișeu) se va face în cazul declarațiilor fiscale ale imobilelor în urma unor moșteniri, operațiunile de impunere urmând a se realiza pe loc în limita a 5 moștenitori și cu plata unei taxe de operare pe loc de 50 lei/declarație fiscală.
Precizăm că vor fi operate în continuare pe loc (la ghișeu) declarațiile fiscale pentru impunerea/scăderea din evidențele fiscale a mijloacelor de transport, cu plata unei taxe de operare pe loc de 20 lei/declarație fiscală. De asemenea, declarațiile și documentele aferente tranzacțiilor mijloacelor de transport pot fi depuse on-line sau fizic la ghișee, cu transmiterea ulterioară pe e-mail sau corespondență a dovezii de luare în evidența fiscală. 
La ghișeele Direcției Economice, documentele justificative (contract, CF, autorizații, avize, acte de identitate etc.) pot fi prezentate în original, iar angajații Primăriei le vor scana în vederea returnării actelor originale proprietarilor. 
Precizăm că, în indiferent de modalitatea aleasă pentru depunerea declarațiilor fiscale a bunurilor, contribuabili vor face o singură vizită la ghișeele Primăriei, organul fiscal asigurând transmiterea către contribuabil a dovezii luării în evidența fiscală pe e-mail sau corespondență scrisă (poștă).
Principalul motiv al modificării procedurii de lucru la ghișeele de impunere persoane fizice și juridice este timpul mare de așteptare înregistrat la operarea pe loc la ghișee, pe fondul creșterii numărului de tranzacții și a timpilor de prelucrare a documentelor.

 

Tip operațiune

 

Număr dosare aferente tranzacțiilor

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2022

Clădiri persoane juridice

1.010

1.866

1.747

2.178

3.414

2.211

3.179

Clădiri persoane fizice

6.636

10.016

8.764

9.270

10.345

7.968

11.813

Auto persoane juridice

5.149

5.885

7.084

7.108

7.542

6.832

8.492

Auto persoane fizice

11.627

12.605

19.244

17.952

18.170

16.283

19.928

Teren persoane juridice

867

2.301

2.364

2.597

3.500

2.631

3.636

Teren persoane fizice

7.867

13.194

11.022

11.197

11.230

9.578

14.840

 

33.156

45.867

50.225

50.302

54.201

45.503

61.886









număr dosare/zi

132

183

200

200

216

222

247

% față de 2015

 

 

 

 

 

168%

187%

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 12:56:53 Ora de vară a Europei de Est