Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități

Vineri, 3 decembrie, C.S.E.I. Nr. 1 Oradea și Asociația C.E.S. au celebrat

Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea și Asociația C.E.S. au celebrat împreună, vineri, 3 decembrie 2021 Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități.

Cele două instituții/organizații având același grup țintă și-au onorat copiii speciali prin lansarea a două proiecte europene destinate lor, două parteneriate de cooperare în educație școlară Erasmus+ KA220, finanțate de Comisia Europeană, care se vor derula în perioada noiembrie 2021- octombrie 2023, ambele coordonate de la nivel european de d-na prof. psihopedagog Teodora Pantazi.
Proiectul „Digital Public Educational Resources for Special Educational Needs students/Resurse Educaționale Deschise pentru elevii cu cerințe educative speciale", pe scurt ,,Digital PER_SEN" va fi implementat de C.S.E.I. Nr. 1 Oradea și are ca scop reducerea efectelor negative înregistrate asupra elevilor cu C.E.S., familiilor și profesorilor acestora ca urmare a perioadei școlii online. Rezultatele acestui proiect vor fi: o bibliotecă digitală publică pe pagina web a proiectului, conținând 72 de materiale digitale adaptate pentru elevii cu C.E.S. și Ghidul practic ,,Cum să creezi o resursă digitală?", dar și patru workshopuri internaționale la care vor participa specialiști din cele opt organizații/instituții partenere și workshopuri locale, unde cadrele didactice vor fi formate să realizeze și să utilizeze aceste resurse.
Prin proiectul „Teach me to help!/Învată-mă să ajut" cu acronimul ,,T2H" implementat de Asociația C.E.S. se urmărește sprijinirea triunghiului educațional: elevi cu cerințe educative speciale (C.E.S.)/tulburări specifice de învățare (T.S.I.) - profesioniști - părinți, pentru a facilita dezvoltarea și incluziunea acestor elevi, prin împărtășirea și multiplicarea unor exemple de bune practici între specialiști din cele opt țări partenere. Se vor elabora pe parcursul proiectului un set de ghiduri metodologice, din care trei privind modalități de reabilitare și incluziune a elevilor cu C.E.S. și T.S.I. pentru specialiști și unul pentru părinți și se vor multiplica la nivelul fiecărei organizații partenere cursuri de formare pentru specialiști pentru cele trei metode de lucru, inclusiv o platformă E-learning, respectiv workshopuri și grupuri de suport pentru părinți.
Evenimentul a avut loc în format online și s-a bucurat de prezența unui număr de aproximativ 65 de participanți: directori de școli, coordonatori de proiecte, cadre didactice, coordonatori din partea partenerilor internaționali, dar și reprezentanți ai unor instituții publice și organizații din județ, potențiali parteneri locali ai celor două proiecte prezentate: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Universitatea din Oradea, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, Asociația Națională a Psihologilor Școlari, Asociația pentru formare profesională ,,Top Formalis".
Pentru a inspira și alți colegi, lansarea proiectului a fost urmată de o sesiune de diseminare de proiecte, unde și alți membri ai comunității profesionale au avut oportunitatea de a prezenta rezultatele propriilor proiecte europene, în total 13 proiecte implementate de: C.S.E.I. ,,Cristal" Oradea, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, Liceul „Don Orione" Oradea, Școala Gimnazială „Aurel Pop" Oșorhei, Școala Gimnazială Nr.11 Oradea, Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" Oradea, C.S.E.I. Nr. 1 Oradea și C.R.D.E.I.I. Cluj-Napoca.
Prof. Teodora Pantazi,
director C.S.E.I. Nr. 1 Oradea
Prof. Carmen Ilisie,
președinte Asociația C.E.S.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:22:10 Ora standard a Europei de Est