Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Templul Francmasoneriei din Oradea

La final de proiect

Templul Francmasoneriei din Oradea

Deschis pe 12 octombrie, de ziua orașului Oradea, Templul Francmasoneriei a ajuns în faza de închidere a proiectului. În acest timp, destul de scurt, a reușit să atragă peste 1.500 de turiști.

Proiectul privind restaurarea, conservarea şi integrarea în circuitul cultural a obiectivului Muzeul Francmasoneriei Oradea, pentru fostul sediul al lojii masonice, un monument istoric reprezentativ pentru patrimoniul cultural local, a avut evenimentul de închidere. La eveniment au luat parte reprezentanți ai Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională, ai Fundației pentru Protejarea Monumentelor din Oradea și ai Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest.
„Avem mai mult de 10 ani de când se pune accent pe patrimonial cultural. Doar prin fonduri europene putem enumera o serie de obiective culturale care au fost salvate, reabilitate și date în circuitul turistic din Oradea. Ca exemplu ar fi: Casa Darvas-La Roche, Cetatea Oradea, sinagogile și lista poate continua", a spus Marius Moș, directorul Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI).
Obiectivul turistic își propune promovarea moștenirii culturale având la bază un concept unicat în arhitectura orădeană, un fapt ce să contribuie la îndeplinirea responsabilității administrației publice de a asigura accesul public și a facilita conștientizarea valorii patrimoniului cultural, dar și de a intermedia participarea la viața culturală.
„O astfel de clădire clasată ca monument istoric, fostul sediu al Lojii Masonice, a însemnat pentru Uniunea Europeană o oportunitate de a aloca finanțări în vederea dezvoltării culturale și turistice a orașului. A fost un proiect mai greu de implementat, fiind un efort mare pentru toată echipa, dar ne bucurăm că am reușit să-l aducem în acest stadiu și ne dorim să devină unul dintre obiectivele turistice care să atragă turiști în Oradea", a punctat Alexandru Pop, coordonatorul proiectului.
Fostul sediu al Lojei Masonice și valorile culturale pe care le reprezintă vor fi promovate în circuitele culturale europene prin includerea lor în bazele de date digitale destinate promovării culturii la nivel european.
„Trebuie să facem cunoscut acest obiectiv turistic și să schimbăm mentalitatea că masonii sunt din alte categorii. Dacă mergeam la Uniunea Europeană cu ceva mistic, nu aveam nicio șansă de finanțare. Nu există nicio parte mistică, din contră. Odată ce proiectul a fost finalizat, trebuie dus mai departe, să ne luptăm să schimbăm mentalitățile societății privind acest obiectiv. Vizitatorii trebuie să înțeleagă că de la aceea vreme și până în 1940, când s-au desființat lojile masonice, subiectul nu este tabu. Tocmai de aceea o să desfășurăm mai multe evenimente în care o să spunem acest lucru", a punctat Angela Lupșea, directorul Fundației pentru Protejarea Monumentelor Istorice Bihor.
Proiectul a  vizat restaurarea, valorificarea și introducerea în circuitul  cultural al clădirii Muzeul Francmasoneriei - monument istoric de  importanță locală, în vederea valorificării patrimoniului cultural în stil  eclectic și secession și a identității culturale pentru impulsionarea dezvoltării turistice a Oradea.
Ultimele documente expuse sunt cele legate de loja regelui Ladislau, documente care arată că implicarea lojii masonice în comunitate era una importantă.
Valoarea totală a proiectului este de 8,643,314.52 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR este de 3.395.739,21 lei și valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național este 519.348,34 lei. (B.P.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:51:47 Ora standard a Europei de Est