Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Programele educaționale dezvoltate de Junior Achievement România, cu susținerea Metropolitan Life

Peste 25.600 de elevi participă în acest an la

Programele educaționale dezvoltate de Junior Achievement România, cu susținerea Metropolitan Life

*Junior Achievement România și Metropolitan Life au dezvoltat în acest an două inițiative educaționale, care încurajează comportamentele responsabile și reducerea riscurilor de sănătate și a celor financiare.

*Peste 25.600 de elevi și 930 de profesori din peste 645 de școli și licee din toată țara beneficiază de resurse educaționale adaptate studiului hibrid și de sesiuni online de învățare cu voluntarii Metropolitan Life.
*Școlile din comunitățile dezavantajate pot obține dotări cu kit-uri smartclassroom prin componenta de sustenabilitate VIITORUL E LA ȘCOALĂ.
Junior Achievement (J.A.) România și Metropolitan Life au dezvoltat în cursul acestui an „Sănătate. Viață activă" și „VIITORUL E LA ȘCOALĂ", două inițiative educaționale adresate elevilor de gimnaziu și liceu, care au ca obiectiv încurajarea comportamentelor responsabile și reducerea riscurilor de sănătate și a celor financiare.
Prin intermediul celor două inițiative, sunt vizate etape de vârstă decisive în dezvoltarea tinerilor și a formării lor ca viitori adulți, atât din punct de vedere al factorilor și comportamentelor care pot influența starea de sănătate, dar și din punct de vedere al deciziilor privind educația și viitorul lor profesional și financiar.
Astfel, peste 25.600 de elevi și 930 de profesori din 645 de școli și licee beneficiază în acest an de activități educaționale learning by doing,bazate pe exemple, studii de caz și exercițiide lucru în echipă pentru argumentare și luarea deciziilor. Activitățile sunt derulate în colaborare cu voluntarii Metropolitan Life și au la bază un kit educațional gratuit, adaptat învățării hibride - la școală și on-line -, care include materiale tipărite și resurse digitale interactive, disponibile pe platforma de e-learning J.A. InspireTM.
,,Ne bucurăm să fim alături de Junior Achievement ca parteneri în atingerea unui obiectiv comun: dezvoltarea educației, a unui stil de viață sănătos și construirea comportamentelor financiare  responsabile. Le mulțumesc voluntarilor Metropolitan Life, care se implică activ în proiectele ,,Sănătate. Viață activă" și „VIITORUL E LA ȘCOALĂ", contribuind astfel la evoluția elevilor și la dezvoltarea de abilități esențiale care îi ajută în viață și în viitoarea carieră", Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life.
 „Sănătate. Viață activă" este un program bine organizat, în urma căruia elevii mei și-au însușit informații necesare pentru o viață sănătoasă, într-o atmosferă degajată și interactivă. Discuțiile despre riscuri, realizarea unei piramide alimentare și a unui orar săptămânal, care să conțină activitățile cotidiene au păstrat interesul elevilor și i-au determinat să se implice activ în exerciții individuale sau de grup", profesor, Școala Gimnazială Cănuță Ionescu, Urlați
Conceptul VIITORUL E LA ȘCOALĂ asigură și o componentă de sustenabilitate a procesului didactic, oferind școlilor și profesorilor implicați instrumente și modele de lucru, precum și dotări cu echipamente care facilitează accesul la educație. În luna decembrie, patru școli din medii dezavantajate vor beneficia de astfel de dotări cu kit-uri smartclassroom în urma participării la activitățile proiectului, în timp ce alte patru școli[1] au fost deja dotate cu echipamente de acest fel.
Parteneriatul dintre J.A. România și Metropolitan Life pentru susținerea educației learning by doinga început acum nouă ani, iar la finalul anului 2021 peste 50.600 de elevi vor fi beneficiari ai activităților de educație pentru incluziune financiară.
Mihai Cornea
[1] Școala Gimnazială Nr. 1, Motru (Gorj), Școala Gimnazială Petrești (Dâmbovița), Școala Gimnazială Răcăciuni (Bacău), Școala Gimnazială Băița (Hunedoara)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 13:45:11 Ora de vară a Europei de Est