Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Revista „Vreau să fiu profesor!”, nr. 2 (4) 2021

Semnal editorial

Revista „Vreau să fiu profesor!”, nr. 2 (4) 2021

Revista „Vreau să fiu profesor!", editată de Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic al Universității din Oradea, a ajuns la cel de al doilea număr al ei din acest an.

„Întregul colectiv al departamentului nostru a făcut un efort pentru a nu lăsa să treacă anul 2021 fără să scoatem cel de-al doilea număr al revistei Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, ,,Vreau să fiu profesor", spune prof. univ. dr. Florica Orțan, directoarea D.P.P.D. Publicația, care va apărea, pe hârtie, în luna ianuarie 2021, are o frecvență bianuală și, așa cum spune prof. univ. dr. Florica Orțan, se adresează, în primul rând, studenților, „pe care își propune să-i câștige pentru cariera didactică".
Editorialul acestui număr este semnat de prof. univ. dr. Florica Orțan. În material, directoarea D.P.P.D. abordează probleme ale educației interculturale.
Structurată pe două părți importante: „Clasa de elevi ca grup socio-educațional" și „Puncte de vedere", revista mai conține o rubrică de noutăți editoriale din domeniul educației și un interviu, al cărui protagonist este noul inspector general școlar al județului Bihor, prof. Horea Abrudan. „A fi profesor este un act de extremă responsabilitate, în principal față de elevi, dar și față de societate și față de propria persoană", consideră șeful I.S.J. Bihor.
În sumarul, foarte bogat, al revistei, cei interesați mai pot citi articole scrise de studenți și masteranzi ai Universității din Oradea despre: „Predarea și învățarea în mediul online" - Vlad Moraru, „Modalități de realizare a feedback-ului în clasa de elevi" - Diana Alexandra Dragoman, „Aspecte ale integrării elevilor cu deficiențe vizuale în învățământul de masă" - Alexandra Căpuș.
Rubrica „Puncte de vedere", găzduiește materiale despre predarea Geografiei, situația bibliotecilor intercult(r)urale, aspecte și strategii legate de învățământul universitar din Germania și o interesantă paralelă între sistemul de învățământ academic din Franța și România.
Până la apariția sa în format fizic, revista „Vreau să fiu profesor!" poate fi citită accesând următorul link:
https://dppd.uoradea.ro/ro/activitate-stiintifica/jurnale-academice.
 
Ce surpriză plăcută.
Felicitări! 
(OviDan)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:36:15 Ora standard a Europei de Est