Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Pași concreți în direcția digitalizării

Universitatea din Oradea,

Pași concreți în direcția digitalizării

În pragul sărbătorilor de iarnă, sute de studenți și zeci de profesori ai Universității din Oradea au primit tablete și laptopuri noi.

În cadrul proiectului„e-UORADEA-ACCESS FOR ALL", scris, câștigat și derulat de echipa de management a Universității din Oradea, au fost puse la dispoziția tuturor studenților beneficiari de burse sociale și burse sociale ocazionale tablete pentru uz educațional cu acces la internet.
Nu mai puțin de 880 de studenți orădeni au intrat în posesia noilor lor tablete. Mai mult, 60 de cadre didactice ale Universității din Oradea pot lucra, de acum înainte, pe laptopuri noi și performante.
De asemenea, în cadrul aceluiași proiect, au fost achiziționate și distribuite către toate facultățile Universității din Oradea echipamente IT, necesare pentru asigurarea condițiilor optime în vederea digitalizării sistemului de învățământ universitar și a derulării activității didactice în mediul online. Este vorba de sisteme „All-In-One" și routere wireless,de tip „acces point".
Chiar perioada anterioară vacanței de iarnă, echipamentele IT, achiziționate în cadrul proiectului, au fost distribuite către facultăți pe baza Metodologiei de furnizare echipamente IT,disponibilă pe site-ul Universității din Oradea la adresa:
https://www.uoradea.ro/display25093.
Și, tot în aceste zile, la nivelul fiecărei facultăţi, are loc montarea echipamentelor IT, în laboratoarele Universităţii din Oradea și în campusul acesteia. Pentru asigurarea activității didactice în mediul online, alte 30 de sisteme „All-In-One" și 30 de tablete interactive vor fi gata de lucru, în 30 de laboratoare ale celor 15 facultăți care iau parte la acest proiect.
În scurt timp, nu mai puțin de150 de routere wireless, de tip „acces point", vor acoperi întregul campus al  Universității din Oradea.
Echipa de implementare a proiectului „e-UORADEA-ACCESS FOR ALL", transmite studenților beneficiari de burse sociale și burse sociale ocazionale că sunt așteptați la sediile facultăților unde sunt înmatriculați, pentru a-și ridica personal tableta.
Informații generale despre proiect:
Titlu proiect: „e-UORADEA-ACCESS FOR ALL"
Obiectivul general al proiectului este asigurarea condițiilor optime pentru digitalizarea sistemului de învățământ universitar din cadrul Universității din Oradea, în vederea facilitării accesului echitabil al tuturor studenților la procesul de învățare din mediul online.  Acest proiect vizează dotarea cu tablete pentru uz școlar cu acces la internet pentru toți studenții beneficiari de bursă socială sau bursă socială ocazională ai Universității din Oradea, cu laptop-uri pentru cadre didactice și dotarea laboratoarelor cu dispozitive necesare activității didactice în mediul online, cum ar fi Sistem All-In-Oneși Table Interactive, precum și îmbunătățirea accesului la internet în campus prin instalarea unor routere wireless (acces point).
 Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
*Asigurarea accesului studenților cu burse sociale și burse sociale ocazionale din cadrul Universității din Oradea la procesul educațional desfășurat în mediul online prin dotarea acestora cu un număr de 880 echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației de tipul tabletelor școlare.
*Asigurarea desfășurării procesului educațional în mediul online prin dotarea unui număr de 60 de cadre didactice din cadrul Universității din Oradea cu echipamente IT necesare.
*Asigurarea desfășurării procesului educațional în mediul online prin dotarea a 30 de laboratoare din cadrul Universității din Oradea cu echipamente IT - Sistem All-In-One, Tablă interactivă.
*Asigurarea accesului la internet prin implementarea de wireless-campus prin dotarea cu 150 de echipamente router wirelles de timp acces point.
Proiectul este finanțat prin PROGRAMUL OPERAȚIONAL COMPETITIVITATE
Componenta 1 Acțiunea 2.3.3. apel 2
Axa prioritară: Tehnologia Informației și Comunicațiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă
Operațiunea: Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC sistemice în domeniul e-educație, e-incluziune, e-sănătate și e-cultură
Beneficiar: Universitatea din Oradea
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 1.991.373,29 lei,din care valoarea cofinanțării eligibile a Universității din Oradea este de 39.827,46 lei (2%).
Cod proiect:146061
Perioada de implementare: 28 iulie 2021 - 27 iunie 2022
Manager de proiect - prof. univ. dr. Dodescu Anca Otilia
Persoana de contact: Adrian Nicula
Tel. 0770.202.022, e-mail: anicula@uoradea.ro
Universitatea din Oradea, Str. Universității nr. 1, https://www.uoradea.ro/Proiecte+DGA
Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020"
 „Competitivi împreună".

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:06:15 Ora de vară a Europei de Est