Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Junior Achievement România și Meta încheie prima ediție a proiectului Build-up Your Future

16 elevi de la mai multe licee din țară au participat la sesiuni săptămânale de mentorat

Junior Achievement România și Meta încheie prima ediție a proiectului Build-up Your Future

*16 elevi de la mai multe licee din țară, înscriși la proiectul Build-up Your Future, au participat la sesiuni săptămânale de mentorat derulate cu sprijinul a 15 voluntari din partea companiei Meta (Facebook).

*Proiectul Build-up Your Future, derulat de Junior Achievement în colaborare cu Meta, este special conceput pentru a-i sprijini pe tineri să-și dezvolte cunoștințele și abilitățile necesare succesului în carieră
Junior Achievement (J.A.) România și Meta au derulat, în perioada iulie-decembrie 2021, prima ediție a proiectului de educație  pentru orientare profesională  Build-up Your Future, la care au participat 16 elevi din 13 licee[1] din țară și 15 voluntari, români și străini,  din șase orașe din Europa și Statele Unite ale Americii.
Dezvoltat ca parte a programului internațional Junior Achievement Success Skills, proiectul a inclus peste120 de sesiuni de mentorat unu la unu, pe teme privind orientarea în carieră. Asocierea mentor-elev s-a realizat pe  baza  aspirației și interesului fiecărui elev  pentru viitoarea profesie.
Pe parcursul sesiunilor de mentorat organizate on-line, consultanții voluntari i-au ajutat pe elevi să descopere informații noi, să
își dezvolte  aptitudini și abilități necesare orientării în carieră și pregătirii pentru locul de muncă,  să
 identifice  sau  să  își  cultive  interesele  personale și profesionale și să exploreze diferite oportunități de internship și carieră. Sesiunile de mentorat au fost desfășurate în limba română sau engleză, în funcție de opțiunea elevilor implicați.
Proiectul le-a oferit elevilor posibilitatea de a câștiga încredere în forțele proprii și de a reflecta la viitorul lor, ajutându-I să-și contureze personalitatea și un set propriu de valori.
Cei 15 mentori din Anglia, Elveția, Statele Unite ale Americii și România au devenit modele de bună practică pentru cei 16 elevi angrenați în proiect și, prin intermediul unui context de învățare modern, le-au împărtășit liceenilor din cunoștințele  și  experiențele  lor educaționale, de viață și de carieră.
„Build-up Your Future" este o oportunitate minunată de a-i ajuta pe elevi să se pregătească pentru anii de facultate și nu numai. Mentorii au ocazia să își împărtășească abilitățile, cunoștințele și să ofere îndrumări prin intermediul unor activități cu adevărat practice, de-a lungul sesiunilor interactive cu elevii. Este o experiență plină de satisfacții, prin care poți avea o influență majoră în viața adolescenților", spune Teia Negoiță - Product Marketing manager, mentor din partea Meta, Londra
„Experiența în cadrul proiectului «Build-up Your Future» a fost importantă din mai multe perspective. În primul rând, a contribuit la dezvoltarea personală și îndrumarea în carieră a unui elev, ai cărui pași în etapele viitoare vor fi posibil influențați de discuțiile noastre. Ne-am axat des pe abilitățile necesare în afara cadrului academic, de multe ori aflând că subiectul discutat era ceva cu totul nou pentru elev. Mai mult, consider că am format și o prietenie frumoasă ca parte a acestui proiect. De asemenea, ajutând cu planificarea programului, am dobândit o experiență benefică pe partea de organizare. Am avut o colaborare facilă cu echipa Junior Achievement România, care ne-a sprijinit și ne-a oferit nenumărate resurse pentru organizarea discuțiilor", a transmis Denisse Sevastian -Software Engineer, coordonator proiect, mentor din partea Meta, Zürich, Elveția.
Elevii participanți și-au manifestat interesul și curiozitatea de a lua parte la activitățile săptămânale din proiect.
„La început, când m-am gândit să mă înscriu în proiectul de mentorat «Build-up Your Future», credeam că vor fi doar niște ore consultative pe subiecte limitate, însă, chiar și așa, am hotărât să profit de această oportunitate. Ulterior, mi-am dat seama că nu e deloc așa. Cu ocazia primei întâlniri, am avut posibilitatea să mă cunosc cu mentorul, iar pe parcurs am început să abordăm diferite teme de discuție. Nu mă așteptam ca mentorul să reușească să răspundă chiar și la cele mai complicate nelămuriri legate de viitorul meu pe plan academic și profesional. Împreună cu mentorul meu, care a fost foarte atent la nevoile și curiozitățile mele, am analizat o serie de recomandări, soluții și opțiuni pentru dezvoltarea mea ca individ. Cele zece întâlniri săptămânale, cu program flexibil, au influențat modul în care mă raportez acum la viitorul meu", a declarat Erik Szekely, elev la Liceul Tehnologic Marmația, Sighetu Marmației
Detalii despre proiect la https://www.jaromania.org/proiecte/build-up-your-future
Mihai Cornea
 
[1]Colegiul Economic Dimitrie Cantemir, Suceava; Colegiul Economic Octav Onicescu, Botoșani; Colegiul Național Gheorghe Lazăr, București; Colegiul Național Mihai Viteazul, București; Colegiul Național Mihai Viteazul, Ploiești; Colegiul Național Unirea, Târgu-Mureș; Colegiul Tehnic Mihai Viteazul, Oradea; Liceul de Arte Ioan Ștefan Paulian, Drobeta-Turnu Severin; Liceul Demostene Botez, Trușești; Liceul Tehnologic Agricol Mihail Kogălniceanu, Miroslava; Liceul Tehnologic Marmația, Sighetu Marmației; Liceul Teoretic Bogdan Vodă, Hălăucești; Liceul Teoretic Dr. Mioara Mincu, București

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 00:51:37 Ora de vară a Europei de Est