Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Atelierul lui Moș Crăciun (II)

Un sfârșit de an plin de culoare în proiectul Erasmus + Colors

Atelierul lui Moș Crăciun (II)

În luna decembrie ajutoarele lui Moș Crăciun de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" din Oradea au fost foarte harnice, lucrând cu mult spor în ,,Atelierul lui Moș Crăciun".

Clasele pregătitoare A (prof. Aurelia Susan), pregătitoare B (prof. Angela Clonda), a II-a B (prof. Maria Duma) și a III-a C (prof. Cătălin Lazăr) - ajutate și de elevele practicante - au aplicat noțiunile matematice despre figuri și corpuri geometrice, realizând compoziții deosebit de ingenioase, construind căsuțe pentru păsărele, satul lui Moș Crăciun, elemente din lumea minunată a lui Moș Crăciun și decoruri pentru sala de clasă. Au folosit materiale diverse și tehnici diferite, combinând figuri geometrice 2 D și corpuri geometrice 3D.
Christmas Cards Exchange, 2021
În acest an, schimbul de felicitări pentru Crăciun a fost organizat între clasele primare de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" și clasele primare de la ,,Johannesskolan" din Malmö, Suedia.
Fiecare școală participantă a pregătit 50 de felicitări pentru partenerii de proiect, termenul-limită fiind 5 decembrie 2021. Mânuțele dibace din clasele preg. A (prof. Aurelia Susan), preg. B (prof. Angela Clonda), clasa I A (prof. Rodica Panti), a II-a B (prof. Maria Duma), a III-a C (prof. Cătălin Lazăr), a IV-a A (prof. Anamaria Horga) au realizat felicitări minunate, care au fost foarte bine primite de elevii suedezi.
În ambele școli au fost organizate expoziții cu felicitările primite, elevii participanți fiind foarte bucuroși de interacțiunea cu elevi de aceeași vârstă din Uniunea Europeană.
Reamintim faptul că elevii Colegiului Național ,,Iosif Vulcan" au mai participat la un astfel de schimb de felicitări ,,Christmas Cards Exchange, 2018", proiect eTwinning, când atât elevii cât și cadrul didactic coordonator (prof. Maria Duma) au fost recompensați cu ,,eTwinning Quality Label, 2018".
Platformele educaționale internaționale, ca și eTwinning, oferă posibilitatea colaborării între cadre didactice și elevi din țările Uniunii Europene, în proiecte eTwinning, care se pot dezvolta apoi în proiecte Erasmus+, așa cum proiectul Erasmus+,,Colors"  a început ca și proiect eTwinning.
Munca serioasă este întotdeauna răsplătită! Încurajez colegii să se înscrie în proiecte internaționale, deoarece este o oportunitate de a se dezvolta profesional și de a intra în contact cu medii educaționale internaționale diverse, care pot aduce o altă perspectivă participanților.
Materialele care prezintă activitățile din proiectul Erasmus+ COLORS le găsiți pe site-ul școlii noastre: http://www.cnivor.ro/erasmus-colors.html și pe site-ul eTwinning: https://live.etwinning.net/projects/project/209663, dar și pe pagina de Facebook a școlii: https://www.facebook.com/colegiul.national.iosif.vulcan/videos/470956537756511
https://www.facebook.com/colegiul.national.iosif.vulcan/videos/434641134993768
 
https://youtu.be/DuryvLRgmgg
ATELIERUL LUI MOȘ CRĂCIUN
https://youtu.be/oPKbUfNj_tw
FELICITĂRI
Prof. Maria Duma, coordonator proiect Erasmus+ COLORS
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Atelierul lui Moș Crăciun (II).

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 03:42:05 Ora de vară a Europei de Est