Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lecturile copilăriei - 2021

Activități instructiv-educative

Lecturile copilăriei - 2021

La Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu"- Ştei, s-au derulat în acest semestru diverse activități instructiv- educative, pe teme istorice, literar-artistice, cultural- artistice, acțiuni de voluntariat etc.

În toate activitățile, am fost susținuți de conducerea unității de învățământ, director, prof. Coroiu Emanuel, director adjunct, prof. Fășie Romulus, dar și de consilierul educativ, prof. Țoța Felicia, bucurându-ne, totodată și de atenție și sprijin din partea Primăriei, Consiliului local Ștei și a Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
În zilele de 21 și 22 decembrie 2021, Moșul, cu tolba plină de daruri, a trecut pe la fiecare clasă din învățământul primar apoi, a poposit la Centrul de Documentare și Informare și a participat la trei activități literar-artistice, intitulate: O serbare literară - Tradiții și obiceiuri de Crăciun.
Tradiții și obiceiuri de Crăciun
Activitatea face parte din proiectul județean ,,Lecturile copilăriei", care anul acesta a ajuns la cea de-a XXI-a ediţie. Coordonatorul proiectului este d-na bibliotecară Ileana Tomescu, care a moderat cele trei activități.  Ca în fiecare an, școlarii claselor a IV-a A,B,C, îndrumați de prof. Romulus Făşie, Fărcanea Ioana și Miara Angelica, au fost protagoniştii concursului cu tematică literară, prin care şi-au dovedit abilităţile de cititori iscusiți.
Concursul a fost structurat pe cinci probe cu tematică literară din bibliografia propusă şi studiată de elevi pe parcursul semestrului I. Concurenții au fost grupați în patru echipaje cu denumiri sugestive: Cititorii veseli, Devoratorii de cărți, Studioșii-optimiști, Inventivii-silitori.
La prima probă Personaje și povești - scenete, micii actori au interpretat personaje din schițele umoristice: D-l Goe, Portretul colegei mele de bancă şi povestirea istorică Cuza Vodă și Sultanul. La a doua probă, trebuiau să recunoască sau să ghicească Cine este autorul povestirii. La a treia probă, concurenții au avut de ales și de cules, în fața unor Personaje buclucașe; la a patra probă lucrurile au fost cât se poate de clare, dar deloc ușoare: Ghicitori literare; nici cea de-a cincea probă nu a fost la mâna tuturor: Recunoașteți fragmentul.
Și totuși, în ciuda aparențelor, elevii care au cunoscut cele trei scenete, au răspuns corect, iar juriul, mult prea numeros (prof. Emanuel-Vasile Coroiu, Făşie Gheorghe Romulus, Ţoţa Felicia, Pantea Simona, Toth Ioana, Merce Sanda și Andru Cristina) le-a acordat F.B. tuturor, diplome și felicitări, iar din partea Moșului și a sponsorilor, S.C. Buru SRL, Rodupan SRL, și din surse proprii, multe dulciuri.
Pentru o schimbare de registru, între probe, am ascultat colinde românești interpretate de grupul vocal Armonia, coordonat de prof. Drăgan Gheorghe.
Caietele de lectură la control!
O etapă importantă din cadrul proiectului județean, cu participare interjudețeană, a fost verificarea caietelor de lectură. Caietele au fost verificate de d-na bibliotecară și de învățătorii claselor implicate.
Partenerii proiectului
Proiectul județean ,,Lecturile copilăriei" a avut ecou și căutare atât în școala noastră, cât și în rândul școlilor partenere. Dascălii coordonatori au trimis direct și indirect lucrări plastice ale preșcolarilor și elevilor, respectând tematica propusă. Coordonatorul proiectului, doamna bibl. Ileana Tomescu, cu sprijinul domnului prof. Drăgan Gheorghe, a realizat un material în PowerPoint în care se regăsesc lucrările tuturor participanților, iar conducerea unității de învățământ a avizat distribuirea materialului pe site-ul școlii. Dascălii și elevii participanți au primit diplome. Reamintim instituțiile și școlile partenere din cadrul proiectului: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Primăria oraşului Ştei, Casa de Cultură Miron Pompiliu, Ştei, Biblioteca orăşenească, Ştei, Casa Corpului Didactic Bihor, Colegiul Național  Avram Iancu, Ștei, Colegiul Tehnic Traian Vuia, Oradea, Liceul Vocaţional Pedagogic Nicole Bolcaş Beiuş, Şcoala Gimnazială  Nicolae Popoviciu Beiuş, Colegiul Tehnic Ioan Ciordaș Beiuș, Şcoala Gimnazială Sălişte de Vaşcău, Şcoala Gimnazială  Avram Iancu, Oradea, Şcoala Gimnazială  Georgiu Popa, Câmpani, Școala Primară din Poiana, Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 1, Ştei, Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 30, Mugurel, Oradea, Școala Gimnazială Gheorghe Șincai, Florești- Cluj, Liceul Tehnologic Dragomir Hurmezescu, Deva- Hunedoara, Liceul Teoretic Ioan Petruș Otopeni- Ilfov.
Echipa de proiect şi organizare, alcătuită din: prof. Coroiu Emanuel, director, prof. Făşie Gheorghe Romulus, director adjunct, bibliotecar, prof. Tomescu Ileana (coordonator proiect), prof. Ţoţa Felicia, consilier educativ, prof. Miara Angelica, responsabil proiecte educative, prof. docum. Andru Cristina, prof. Coroiu Carmen (educație plastică) se arată mulțumită de reușita proiectului și felicită atât dascălii, cât și elevii participanți.
Ileana Tomescu & Andru Cristina
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Lecturile copilăriei - 2021.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 19:28:43 Ora de vară a Europei de Est