Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Lecturile copilăriei - 2021

Activități instructiv-educative

Lecturile copilăriei - 2021

La Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu"- Ştei, s-au derulat în acest semestru diverse activități instructiv- educative, pe teme istorice, literar-artistice, cultural- artistice, acțiuni de voluntariat etc.

În toate activitățile, am fost susținuți de conducerea unității de învățământ, director, prof. Coroiu Emanuel, director adjunct, prof. Fășie Romulus, dar și de consilierul educativ, prof. Țoța Felicia, bucurându-ne, totodată și de atenție și sprijin din partea Primăriei, Consiliului local Ștei și a Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
În zilele de 21 și 22 decembrie 2021, Moșul, cu tolba plină de daruri, a trecut pe la fiecare clasă din învățământul primar apoi, a poposit la Centrul de Documentare și Informare și a participat la trei activități literar-artistice, intitulate: O serbare literară - Tradiții și obiceiuri de Crăciun.
Tradiții și obiceiuri de Crăciun
Activitatea face parte din proiectul județean ,,Lecturile copilăriei", care anul acesta a ajuns la cea de-a XXI-a ediţie. Coordonatorul proiectului este d-na bibliotecară Ileana Tomescu, care a moderat cele trei activități.  Ca în fiecare an, școlarii claselor a IV-a A,B,C, îndrumați de prof. Romulus Făşie, Fărcanea Ioana și Miara Angelica, au fost protagoniştii concursului cu tematică literară, prin care şi-au dovedit abilităţile de cititori iscusiți.
Concursul a fost structurat pe cinci probe cu tematică literară din bibliografia propusă şi studiată de elevi pe parcursul semestrului I. Concurenții au fost grupați în patru echipaje cu denumiri sugestive: Cititorii veseli, Devoratorii de cărți, Studioșii-optimiști, Inventivii-silitori.
La prima probă Personaje și povești - scenete, micii actori au interpretat personaje din schițele umoristice: D-l Goe, Portretul colegei mele de bancă şi povestirea istorică Cuza Vodă și Sultanul. La a doua probă, trebuiau să recunoască sau să ghicească Cine este autorul povestirii. La a treia probă, concurenții au avut de ales și de cules, în fața unor Personaje buclucașe; la a patra probă lucrurile au fost cât se poate de clare, dar deloc ușoare: Ghicitori literare; nici cea de-a cincea probă nu a fost la mâna tuturor: Recunoașteți fragmentul.
Și totuși, în ciuda aparențelor, elevii care au cunoscut cele trei scenete, au răspuns corect, iar juriul, mult prea numeros (prof. Emanuel-Vasile Coroiu, Făşie Gheorghe Romulus, Ţoţa Felicia, Pantea Simona, Toth Ioana, Merce Sanda și Andru Cristina) le-a acordat F.B. tuturor, diplome și felicitări, iar din partea Moșului și a sponsorilor, S.C. Buru SRL, Rodupan SRL, și din surse proprii, multe dulciuri.
Pentru o schimbare de registru, între probe, am ascultat colinde românești interpretate de grupul vocal Armonia, coordonat de prof. Drăgan Gheorghe.
Caietele de lectură la control!
O etapă importantă din cadrul proiectului județean, cu participare interjudețeană, a fost verificarea caietelor de lectură. Caietele au fost verificate de d-na bibliotecară și de învățătorii claselor implicate.
Partenerii proiectului
Proiectul județean ,,Lecturile copilăriei" a avut ecou și căutare atât în școala noastră, cât și în rândul școlilor partenere. Dascălii coordonatori au trimis direct și indirect lucrări plastice ale preșcolarilor și elevilor, respectând tematica propusă. Coordonatorul proiectului, doamna bibl. Ileana Tomescu, cu sprijinul domnului prof. Drăgan Gheorghe, a realizat un material în PowerPoint în care se regăsesc lucrările tuturor participanților, iar conducerea unității de învățământ a avizat distribuirea materialului pe site-ul școlii. Dascălii și elevii participanți au primit diplome. Reamintim instituțiile și școlile partenere din cadrul proiectului: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Primăria oraşului Ştei, Casa de Cultură Miron Pompiliu, Ştei, Biblioteca orăşenească, Ştei, Casa Corpului Didactic Bihor, Colegiul Național  Avram Iancu, Ștei, Colegiul Tehnic Traian Vuia, Oradea, Liceul Vocaţional Pedagogic Nicole Bolcaş Beiuş, Şcoala Gimnazială  Nicolae Popoviciu Beiuş, Colegiul Tehnic Ioan Ciordaș Beiuș, Şcoala Gimnazială Sălişte de Vaşcău, Şcoala Gimnazială  Avram Iancu, Oradea, Şcoala Gimnazială  Georgiu Popa, Câmpani, Școala Primară din Poiana, Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 1, Ştei, Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 30, Mugurel, Oradea, Școala Gimnazială Gheorghe Șincai, Florești- Cluj, Liceul Tehnologic Dragomir Hurmezescu, Deva- Hunedoara, Liceul Teoretic Ioan Petruș Otopeni- Ilfov.
Echipa de proiect şi organizare, alcătuită din: prof. Coroiu Emanuel, director, prof. Făşie Gheorghe Romulus, director adjunct, bibliotecar, prof. Tomescu Ileana (coordonator proiect), prof. Ţoţa Felicia, consilier educativ, prof. Miara Angelica, responsabil proiecte educative, prof. docum. Andru Cristina, prof. Coroiu Carmen (educație plastică) se arată mulțumită de reușita proiectului și felicită atât dascălii, cât și elevii participanți.
Ileana Tomescu & Andru Cristina
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Lecturile copilăriei - 2021.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:28:36 Ora standard a Europei de Est