Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Au fost finalizate și recepţionate lucrările de reabilitare a Școlii Gimnaziale Nr. 11 din Oradea

Cu fonduri europene

Au fost finalizate și recepţionate lucrările de reabilitare a Școlii Gimnaziale Nr. 11 din Oradea

Au fost recepționate lucrările de reabilitare la una dintre cele mai mari unități de învățământ din Oradea. Este vorba despre Școala Gimnazială Nr. 11, modernizarea unității de învățământ realizându-se cu fonduri europene.

Situată pe strada Moldovei din Oradea, Şcoala Nr. 11 este una dintre cele mai mari unităţi de învăţământ din zona de vest a oraşului, fiind frecventată de orădenii din Rogerius şi Oncea şi de navetiştii din partea de nord a Zonei Metropolitane. 
Anul trecut, unitatea de învăţământ a intrat într-un amplu proces de reabilitare, astfel că avut loc schimbarea tâmplăriei exterioare unde a fost cazul şi aplicarea glafurilor exterioare, termoizolarea pereţilor exteriori şi reparaţii la tencuielile exterioare, desfacerea pardoselilor interioare şi realizarea lucrărilor pentru refacerea acestora cu parchet, realizarea de reparaţii la nivelul tencuielilor, montarea paratrăsnetului, extinderea zonei aferente vestiarelor, termoizolarea soclului, refacerea circuitelor electrice şi completarea acestora cu circuite de curenţi slabi (supraveghere video, semnalizare incendiu, efracţie).
Totodată, s-a lucrat la refacerea trotuarelor de protecție existente sau trotuare de protecție noi pe tot perimetrul clădirilor, amenajarea pistelor de alergare și sărituri cu suprafața de tartan, curăţarea zonelor verzi şi crearea altor părţi de covor vegetal, realizarea elementelor de protecţie în zonele aferente terenului de fotbal, realizarea împrejmuirii din confecție metalică zincată, realizarea racordurilor şi schimbarea gurilor de scurgere a apelor pluviale din curte, construirea unui teren de minifotbal. 
Au mai fost realizate lucrări de rezistență, intervenţii structurale la Corp vestiare la sala de gimnastică, Corp A şi B și la Corpul de legătură, precum și lucrări de reparaţie la elementele nestructurale, spre exemplu: reparaţii la acoperiş, înlocuirea jgheaburilor şi burlanelor, parazăpezi şi ţigle de aerisire.
Toate aceste intervenții au avut rolul de a asigura crearea unor condiții superioare, contribuind la îmbunătățirea calității mediului în care se desfășoară actul didactic în municipiul Oradea și de a crește accesul, calitatea și gradul de atractivitate al serviciilor educaționale în cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 11 Oradea.
Lucrările au fost executate de asocierea formată din S.C. Drum Asfalt SRL - lider de asociere, și S.C. Trameco SRL- asociat și SC Lemacons SRL - asociat.
Valoarea proiectului a fost de 15.856.425,84 lei inclusiv TVA. Finanțarea nerambursabilă este de 98%, iar contribuția proprie a municipiului Oradea este de 2% din valoarea eligibilă.
Proiectul „Reabilitare fațade şi amenajări interioare, reabilitare instalații sanitare şi electrice la Şcoala Gimnazială Nr. 11 Oradea" având cod SMIS 120366, finanțat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, a fost implementat de către Primăria Oradea prin Direcția Patrimoniu Imobiliar şi Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională. (B.P.)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Au fost finalizate și recepţionate lucrările de reabilitare a Școlii Gimnaziale Nr. 11 din Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:58 Ora standard a Europei de Est