Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Licitație deschisă pentru dotarea școlilor din Oradea cu echipamente IT

Primăria Oradea anunță

Licitație deschisă pentru dotarea școlilor din Oradea cu echipamente IT

Primăria Oradea anunță deschiderea licitației deschise pentru furnizare echipamente hardware - tablete, în cadrul proiectului „Educație Digitală în Învățământul Preuniversitar din Municipiul Oradea" și furnizare echipamente hardware TIC (laptop-uri, camere web, routere wireless și table interactive) în cadrul proiectului: „Educație Digitală în Învățământ".

Data limită de depunere a ofertelor în SEAP este 7.02.2021, ora 15.00.
Valoarea estimată a proiectului este de 22.227.799,22 lei fără TVA.
Informații suplimentare pot fi obținute accesând site-ul www.e-licitatie.ro, anunț de participare simplificat nr. CN 1038244 din 2.01.2022.
Pentru a putea asigura un proces educațional de calitate în mediul online, Primăria Municipiul Oradea propune achiziția echipamentelor și dispozitivelor IT necesare optimizării acestui proces la toate unitățile de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică din Oradea.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă asigurarea condițiilor optime pentru digitalizarea sistemului de învățământ preuniversitar din Oradea, în vederea facilitării accesului echitabil al tuturor elevilor la procesul de învățare din mediul online.
Necesitatea acestui proiect derivă din contextul creat de pandemia cu Sars-CoV-2, lipsa dotărilor cu echipamente a unităților de învățământ preuniversitar de stat de pe raza municipiului Oradea, precum și din nevoia de a asigura accesul tuturor elevilor la educație, de actualitate fiind în acest sens desfășurarea cursurilor preponderent în mediul online.
Astfel, Primăria Oradea dorește să răspundă acestor provocări, susținând desfășurarea serviciilor publice educaționale în mediul online.
Se are în vedere achiziția și dotarea elevilor înscriși la unitățile școlare de pe raza municipiului Oradea cu echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației (7.094 de tablete şcolare), precum și dotarea sălilor de clasă din școli și a cadrelor didactice cu echipamente/dispozitive electronice, dotarea a 1.141 de săli de clasă cu un pachet care conține: laptop, tablă interactivă, router wireless și cameră web.
Beneficiarii direcți ai proiectului de educație digitală în învățământul preuniversitar din Oradea sunt:
- 1.896 de cadre didactice;
- 9.225 de elevi din ciclul primar;
- 7.398 de elevi din ciclul gimnazial;
- 9.877 de elevi din ciclul liceal;
- 1.431 de elevi din învățământul profesional;
- unitățile de învățământ preuniversitar de stat din Oradea.
Acest proiect va fi implementat de Primăria Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională și va fi finanțat prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020, Axa prioritară 2 - Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă,  Prioritatea de investiții 2c. - Consolidarea aplicaţiilor TIC pentru e-guvernare, e-învăţare, e-incluziune, e-cultură, e-sănătate, Acţiunea 2.3.3 - Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC sistemice în domeniul e-educație, e-incluziune, e-sănătate și e-cultură, cod SMIS Proiect: 144441. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:25:03 Ora standard a Europei de Est