Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 decembrie 2021

1.Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București, obligați să meargă fizic luni, la ora 14, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar. Asta deși Ministerul Educației permite ca întâlnirea să aibă loc on-line în plină pandemie

Toți viitorii directori de școli care au optat pentru mai multe posturi la concursul din București sunt obligați să meargă fizic, luni, 13 decembrie 2021, la ora 14.00, la Liceul Jean Monnet, de către inspectoratul școlar, pentru a-și alege școala pe care vor să o conducă. Instituția ignoră astfel posibilitatea ca ședința să aibă loc on-line, posibilitate comunicată și întărită chiar de Ministerul Educației printr-o adresă trimisă inspectoratelor școlare tot vineri.
Ședința de alegere a școlii pentru candidații la concursul de directori are loc în timp ce elevii Liceului „Jean Monnet” sunt la cursuri, tot cu prezență fizică, iar procedura internă a unității de învățământ prevede că toate persoanele care nu sunt angajate ale unității sunt considerate persoane străine, legitimate la punctul de pază, trecute în registru, iar paznicul păstrează cartea de identitate a persoanelor pe toată perioada vizitei acestora...
Potrivit procedurii operaționale nr. 28625/10.12.2021 privind organizarea și desfășurarea ședinței cu prezență în care sunt exprimate opțiunile candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ emisă vineri de Inspectoratul Școlar al Municipiului București, luni, 13 decembrie 2021, are loc ședința cu prezență fizică pentru exprimarea opțiunilor candidaților care au fost declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.

Măsurile care se impun în domeniile HoReCa...

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor a aprobat, luni,

Măsurile care se impun în domeniile HoReCa...

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor (C.J.S.U.), prezidat de prefectul Dumitru Țiplea, a aprobat în cadrul ședinței de luni, 10 ianuarie 2022, măsurile care se impun în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment la nivelul localităților din județul Bihor, în funcție de incidența cazurilor Covid-19 din fiecare localitate.

Decizia a fost adoptată în aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 34/2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 8 ianuarie 2022, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de Covid-19.
Conform Hotărârii C.J.S.U. nr. 1/2022, adoptată în baza analizei Direcției de Sănătate Publică Bihor (D.S.P.), lista localităților în care se aplică restricții cuprinde:
*37 de localități cu incidență mai mare de 1 caz și mai mică de 3 cazuri / 1.000 locuitori: Borş, Şuncuiuş, Vârciorog, Sânmartin, Popeşti, Avram Iancu, Abrămuţ, Tarcea, Vadu Crişului, Olcea, Copăcel, Biharia, Toboliu, Nojorid, Sălard, Aleşd, Suplacu de Barcău, Husasău de Tinca, Tileagd, Viişoara, Căpâlna, Ceica, Drăgeşti, Valea lui Mihai, Aştileu, Roşiori, Vaşcău, Sânnicolau Român, Curăţele, Şimian, Ineu, Măgeşti, Căbeşti, Dobreşti, Batăr, Remetea și Săcădat.
*14 localități cu incidență mai mare de 3 cazuri / 1.000 locuitori: Chişlaz, Boianu Mare, Abram, Oşorhei, Ţeţchea, Derna, Hidişelu de Sus, Sântandrei, Marghita, Bratca, Gepiu, Tăuteu, Oradea și Paleu.
Măsurile de limitare în localitățile de la nivelul județului se impun gradual, în funcție de incidența cumulată la 14 zile a numărului de cazuri din fiecare localitate, începând cu data de 11 ianuarie, ora 00.00.
Printre cele mai importante măsuri privind purtarea măștii enumerăm:
*obligativitatea purtării măștii în toate spațiile publice, închise și deschise;
*singurele măști acceptate sunt cele chirugicale și cele de tip FFP 2;
*în localitățile în care incidența este mai mică sau egală cu 3 cazuri /1.000 de locuitori, activitatea cu publicul a operatorilor economici din HoReCa este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5.00-22.00;
*în localitățile în care incidența depășește 3 cazuri /1.000 de locuitori, activitatea cu publicul a operatorilor economici din HoReCa este permisă până la 30% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 5.00-22.00;
Aici puteți parcurge în întregime, pe domenii de activitate, măsurile care se aplică în funcție de rata incidenței din localitate:
https://gov.ro/ro/stiri/sinteza-masurilor-de-prevenire-a-raspandirii-virusului-in-functie-de-domeniile-de-activitate
Aici puteți parcurge în întregime Hotărârea CJSU nr. 1 /2022, care conține măsurile care se aplică la nivelul județului Bihor în funcție de incidența din fiecare localitate:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2022/01/HCJSU-nr.1.pdf
Tot în ședința de luni, au fost aprobate rapoartele privind evaluarea pagubelor produse de inundații la finalul lunii decembrie 2021 în județul Bihor, întocmite în urma analizei în teren de către o comisie de specialiști constituită prin ordinul prefectului.
În baza rapoartelor, prefectul Dumitru Țiplea a dispus transmiterea către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației nota de fundamentare și proiectul de Hotărâre de Guvern privind alocarea sumei de 3.614.000 lei din Fondul de intervenție la dispoziţia Guvernului din bugetul de stat pe 2022pentru înlăturarea efectelor calamităților naturale produse de fenomenele meteorologice periculoase în județul Bihor.
Aici puteți parcurge în întregime Hotărârea CJSU nr. 2 /2022:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2022/01/HCJSU-nr.2.pdf
Cancelaria Prefectului
Județul Bihor

Trimite email

miercuri, 26 ianuarie 2022