Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

La nivelul județului sunt vacante 67 de posturi de director, respectiv 30 de director adjunct

Organizare concurs pentru posturile vacante de director și director adjunct de la unitățile de învățământ preuniversitar din Bihor

La nivelul județului sunt vacante 67 de posturi de director, respectiv 30 de director adjunct

În conformitate cu calendarul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director si director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat sesiunea 2022, aprobat prin Ordinul ministrului Educației nr. 3026/2022 pentru modificarea și completarea Metodologiei privind organizarea si desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, cu modificările și completările ulterioare, marți, 18 ianuarie 2022, pe pagina web a I.S.J. Bihor www.isjbihor.ro s-au publicat funcțiile vacante de director și director adjunct din județul Bihor pentru care se organizează concursul.

La nivelul județului sunt vacante, în învățământul preuniversitar de stat, 67 de posturi de director, respectiv 30 de posturi de director adjunct. Nu se organizează în această etapă concurs pentru ocuparea funcției de director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională.
În perioada 19-25 ianuarie 2022, se depun dosarele de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată, iar în perioada 26-28 ianuarie 2022, are loc evaluarea dosarelor de înscriere. În data de 31 ianuarie 2022, se afișează lista candidaților admiși la evaluarea dosarelor. După remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere se afișează din nou lista candidaților admiși la evaluarea dosarelor în data de 4 februarie.
Proba scrisă se va desfășura în data de 18 februarie 2022. În data de 4 martie va avea loc proba scrisă pentru candidații care la data de 18 februarie 2022 se aflau în carantină sau izolare. În perioada 16-25 martie 2022,  se va desfășura proba de interviu. Contestațiile la proba de interviu se depun în perioada 17-29 martie. Rezultatele finale se afișează pe data de 29 martie și se validează pe 31 martie 2022.
Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director şi de director adjunct din unităţile de învăţământ de stat se organizează, în conformitate cu prevederile art. 257 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, sub coordonarea Ministerului Educaţiei, prin inspectoratele școlare judeţene.
Monitorizarea şi coordonarea concursului de ocupare a funcţiilor de director şi de director adjunct din unităţile de învăţământ sunt asigurate de Ministerul Educaţiei, prin Comisia naţională de monitorizare şi coordonare a concursului.
Lista funcțiilor vacante și detaliile referitoare la ocuparea acestora poate fi consultată accesând link-ul:
 https://www.isjbihor.ro/management-isjbihor/management-institutional/1933-concursul-pentru-ocuparea-functiilor-de-director-si-director-adjunct-din-unitatile-de-invatamant-preuniversitar-de-stat-judetul-bihor-sesiunea-2022
În conformitate cu Calendarul concursului în fiecare etapă pe pagina web a instituției se vor posta informațiile și documentele necesare.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:09:42 Ora standard a Europei de Est