Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,În ogradă la bunici”

De la Grădinița din Tinca

,,În ogradă la bunici”

,,În ogradă la bunici
Eu mă simt stăpân.
Animalele de-aici
Îmi dau ce-i mai bun!"

Copiii grupei mici din cadrul G.P.P. Nr. 1 Tinca (director prof. Drimbe Monica), îndrumaţi de prof. Hardău Florina Cristina şi prof. Mitricioiu Anamaria, şi-au propus să studieze în această săptămână animalele domestice.
Astfel, împreună, au descoperit care sunt animalele care trăiesc pe lângă casa omului, care este stilul lor de viaţă, cum se hrănesc şi mai cu seamă cum se îngrijesc acestea.
Am aranjat, în grupă, centrul tematic, unde am pus la dispoziţia copiilor o multitudine de materiale didactice, menite să stârnească curiozitatea acestora.
În prima zi a săptămânii, am avut un invitat surpriză; în grupă la noi a venit căţeluşul Elias. Copiii l-au hrănit şi s-au jucat cu el, bucurându-se nespus de prezenţa lui.
Tot luni, au învăţat multe lucruri interesante despre câini, despre modul lor de viaţă şi cum ne pot fi de ajutor.
Pe parcursul săptămânii, am mai desfăşurat următoarele activităţi: ●,,Hrana animalelor" - joc senzorial ●,,Căţelul" - observare ●,,Pisicuţa" - memorizare ●,,Animale din ograda bunicii" - metoda diamantului ●,,Animale domestice" - pictură - forme de ipsos ●,,În ogradă" - șorțul povestitor ●,,Mulgem văcuţa!" - joc de rol ●,,Ţăranul e pe câmp!" - joc cu text şi cânt ●,,Pisica prinde şoareci!" - joc distractiv ●,,Ne distrăm, măşti de animale noi confecționăm!" - activitate practică.
Pentru a ne bucura de această săptămână frumoasă, am organizat un carnaval în cadrul căruia ne-am costumat cu ajutorul măştilor confecționate și am încins o horă, ,,Hora animalelor domestice".
A fost o săptămână în care am dobândit o seamă de cunoştinţe despre necuvântătoare, prin cânt, joc şi voie bună.
Prof. Hardău Florina Cristina
Vedeți mai multe poze (35 de poze) în Galeria foto: ,,În ogradă la bunici”.

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:17:46 Ora standard a Europei de Est