Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

S-a încheiat forarea celor 86 de piloți la pasajul din zona Pieței Cetate

Finalizarea lucrării este estimată în luna octombrie 2022

S-a încheiat forarea celor 86 de piloți la pasajul din zona Pieței Cetate

Miercuri (19 ianuarie 2022), a fost finalizat procesul de forare a celor 86 de piloți aferenți pasajului rutier din Piața Cetate.

În ciuda vremii dificile, constructorul lucrează la zidul de sprijin pentru susținerea trotuarului din dreptul blocului Cicero. Betonul este încălzit pentru a fi respectate normativele din domeniul construcțiilor.
Stadiul lucrărilor la pasajul rutier prevăzut în obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa II" este de 25%.
Odată cu finalizarea procesului de forare a piloților, constructorul continuă lucrările la incinta de palplanșe aferentă rampei dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir, pasajul rutier fiind prevăzut cu două rampe. Totodată, continuă lucrările la rețelele de utilități, cea mai importantă lucrare care mai trebuie efectuată pentru rețele fiind canalizarea pluvială din fața Pieței Cetate. Circulația este deviată pe linia de tramvai pentru a se putea executa lucrările la pasajul rutier.
Prin acest obiectiv de investiții urmează să fie realizat un pasaj rutier subteran în zona intersecției dintre Bd. D. Cantemir și strada Sucevei. Aici vor fi realizate două girații la nivelul solului, care vor fi traversate în subteran de un pasaj pe relația D. Cantemir - Centrul Civic. La nivelul solului va exista în continuare o bandă dedicată liniilor de tramvai. Totodată, vor fi executate următoarele categorii de lucrări: realizarea sistemului de irigații, modernizarea zonei pietonale și a trotuarelor din aria proiectului, piste de biciclete, stații de transport public modernizate precum și plantarea de arbori și arbuști.
Acest pasaj rutier este situat pe una dintre cele mai importante axe de circulație din Municipiul Oradea, axa pe direcția Nufărul - Cantemir - Centrul Civic - Bd. Magheru - str. Republicii - Gară - str. Ștefan cel Mare. Astfel, se urmărește obiectivul de fluidizarea traficului rutier în vederea reducerii poluării și creșterii siguranței. Totodată, un obiectiv important al proiectului este sprijinirea transportului public de persoane prin reducerea timpilor de parcurs a autobuzelor și tramvaielor și creșterea atractivității transportului public din Oradea.
Lucrările sunt executate de asocierea formată din S.C Freyrom S.A - lider de asociere, S.C.Procons Group S.R.L, S.C Metabet CF S.A și SC Leko Construct S.R.L. Valoarea lucrărilor este de 27.004.232,55 lei fără TVA. Acest proiect este implementat de Primăria Municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională. Durata de execuție este 15 luni, estimându-se finalizarea în luna octombrie 2022.
Acest obiectiv de investiții este parte componentă a proiectului „Coridorul de mobilitate urbană durabilă din Piaţa Emanuil Gojdu - Piața Cetate, Oradea", cod SMIS 126217, proiect finanțat prin Programul Operational Regional 2014 - 2020. Finanţarea nerambursabilă este 98% din valoarea cheltuielilor eligibile. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:24:45 Ora standard a Europei de Est