Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Despre patimile, moartea și învierea lui Iisus Hristos

În cadrul Comisiei metodice

Despre patimile, moartea și învierea lui Iisus Hristos

În ultima săptămână de școală, înaintea vacanței de primăvară, elevii clasei a IV-a C, de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea au susținut, îndrumați de doamna profesoară Milian Mariana, o oră de religie ortodoxă minunată din toate punctele de vedere…

 Lecția s-a desfășurat în cadrul Comisiei metodice a profesorilor de istorie-geografie și religie din școala noastră.
 Activitatea a început cu un șir de întrebări despre patimile, moartea și învierea Domnului nostru Iisus Hristos (capitol în care se înscrie  și lecția propriu-zisă).  Prin răspunsurile date și completările aduse, elevii au demonstrat bagajul de cunoștințe  pe care-l dețin, precum și interesul manifestat față de subiectul discutat. După completarea unui aritmogrif, a urmat un scurt dialog despre tradițiile de Paști, culminând cu partea practică a orei – „încondeierea” ouălor roșii. Fiecare elev a încercat ca pe oul roșu primit să traseze linii, puncte, simboluri pascale, într-un mod cât mai creativ și original, cu ajutorul  pixului corector alb.
 La final, toate ouăle „pictate” au fost adunate într-un coș realizat la ora de educație tehnologică. Atât doamna director, prof. Gheorghina Bîrlădeanu, cât și doamna profesoară Agoșton Simona, care au asistat la activitate, au apreciat-o ca reușită, din toate punctele de vedere.
 În plus, activitatea le-a prilejuit doamnelor profesoare să admire și alte lucrări realizate de elevii îndrumați de doamna institutor Monica Toader, în cadrul proiectului intercultural și interzonal “Primăvară…primăvară!” Tot cu ocazia Sfintelor Sărbători, felicitările confecționate au fost dăruite cadrelor didactice din școală, dar și partenerilor de proiect, preșcolarilor (din grupa mică, mijlocie și pregătitoare) de la Grădinița nr. 55 din Oradea.
 În prag de Sfinte Sărbători Pascale, vă urăm să aveți parte de lumina, pacea și bucuria Învierii Mântuitorului nostru Iisus Hristos!  (Dorina T.)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:14:11 Ora standard a Europei de Est