Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul ,,Oaza mea de sănătate” de la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir”

În cadrul programului Plantropolis

Proiectul ,,Oaza mea de sănătate” de la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir”

,,Oaza mea de sănătate" este titlul proiectului cu care Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" din Oradea a câștigat finanțarea de 6.800 de lei, în cadrul programului Plantropolis, lansat de Fundația Comunitară Oradea și susținut de Russmedia România, cu sprijinul VPK Packaging Salonta și Asociația Grund Comunity.

Alături de echipa de proiect, formată din director, prof. Codău Teodora, director adjunct Balint Beata, coordonator proiect Bărcan Florina și membrii Pece Daniela, Ciomoș Melania și Țica Irina, sunt implicați în activități 300 de elevi din ciclul primar, coordonați de 18 cadre didactice. În perioada ianuarie - august 2022 aceștia vor colecta selectiv deșeurile în cinci fracții, vor amenaja în curtea școlii o minigrădină urbană, unde vor planta legume și plante aromatice, pe care mai apoi le vor folosi la salate.
Prima activitate din cadrul proiectului s-a derulat joi, 27 ianuarie 2022, prin implementarea jocului de societate Smart City, joc prin care elevii au înțeles mai ușor necesitatea trierii deșeurilor în cât mai multe fracții și apoi reciclarea lor. Doamna Adelina Morar, responsabil Junior Marketing al firmei VPK Packaging Salonta, cea care a oferit gratuit copiilor un număr de 70 de jocuri, a participat la activități de promovare a acestora la clasele a III-a A, prof. Florina Bărcan și a II-a B, prof. Daniela Pece. Toți elevii participanți la activitate s-au declarat entuziasmați, au participat activ și au dovedit reale competențe în colectarea selectivă.
La finalul zilei, fiecare elev a plecat acasă fericit, strângând la piept jocul primit, nerăbdător să îl joace cu familia și cu prietenii.
Prof. Florina Bărcan
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul ,,Oaza mea de sănătate” de la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir”.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:32:52 Ora standard a Europei de Est