Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” din Oradea derulează proiectul „Grădinărim cu bucurie”

În cadrul programul PLANTROPOLIS

Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” din Oradea derulează proiectul „Grădinărim cu bucurie”

Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea derulează proiectul „Grădinărim cu bucurie" din cadrul programul PLANTROPOLIS, finanțat de Russmedia România, cu sprijinul VPK Packaging Salonta, Asociația Grund Community și implementat local de Fundația Comunitară Oradea.

Proiectul ,,Grădinărim cu bucurie" se adresează unui număr de 227 de elevi din ciclul primar de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" Oradea, care, prin activități interactive și în contact cu natura, vor învăța să trieze selectiv deșeurile în cinci fracții, utilizând fracția biodegradabilă pentru compost, vor explora şi investiga lumea plantelor (inclusiv cu ajutorul lupelor și al microscoapelor), relaţia acestora cu alte organisme în vederea înţelegerii lumii vii, a locului nostru în natură, a necesităţii protejării naturii, vor însămânța plante medicinale, plante aromatice, zarzavaturi, legume și plante decorative, înființând o mini-grădină în curtea școlii, utilizând compostul pentru bacurile de permacultură.
Vor fi înființate  nouă bacuri, câte una pentru fiecare clasă implicată. Acestea vor fi amplasate în două zone nefolosite ale școlii, patru pe pe un teren viran din curtea școlii, cinci lângă clădirea veche a școlii, pe un teren cu mult ciment. Mini-grădina școlii va cuprinde patru secțiuni: Grădina Bunicii,Grădina cu bulbi, Grădina cu mirodenii și Grădina plantelor medicinale. Vor fi însămânțate: plantate legume și zarzavaturi, plante cu bulbi (de toamnă, primăvară și vară), plante aromatice și plante medicinale.
Perioada de desfășurare a proiectului e decembrie 2021-august 2022.
Cu ajutorul a 27 de voluntari adulți și 227 de copii vor fi realizate peste 20 de activități specifice de cunoaștere, protejare și împrietenire cu mediul, atât în cadrul fiecărei clase participante în proiect dar și prin activități comune și de implicare a membrilor comunității locale. Aceste activități se vor desfășura în principal vinerea (dar nu numai), în intervalul orar 8-16 și vor fi însoțite de activități permanente de triere selectivă a deșeurilor și de întreținere a mini grădinii școlare. Fiecare clasă implicată în proiect va fi responsabilă de o mini-grădină (o lădiță).
Dintre activitățile planificate în cadrul proiectului enumerăm:
Smart City
Prietenul naturii
Reciclăm responsabil
Grădina cu bulbi
Fantezie și creație din materiale reciclabile
Permacultura - grădinăritul ecologic
Căsuțe pentru păsările din grădina școlii
Pictor în grădina mea
Pământul care ne susține
Incredibila aventură a unei semințe
Povestea unei picături de apă
Carnavalul primăverii
Micii grădinari
Ne jucăm într-un oraș curat
Botanist pentru o zi
Flori și polenizatori
Ziua ceaiului
Consumăm responsabil
Botanica din farfurie
La un suc și ceai în grădina școlii
Secretele arborilor
Versuri în grădină
Limonadă cu mentă din grădina școlii
Bucurii în grădina școlii
Recolta din grădină
În urma desfășurării activităților din proiect ne așteptăm să ajungem la o comunitate de copii, părinți și profesori interesați de economisirea resurselor planetei, prietenoși cu mediul și implicați activ în protejarea acestuia, precum și la o adâncire și resemnificare a relațiilor dintre membrii comunității, în spiritul armoniei cu natura.
Grădinăritul în școli este un instrument excelent pentru a promova înțelegerea și implementarea dezvoltării durabile în general. Cultivarea plantelor comestibile în grădinile școlare permite dezvoltarea unei înțelegeri mai profunde a producției de alimente și importanța gestionării durabile a agroecosistemelor. În plus, activitățile propuse ajută copiii să-și dezvolte simțurile legate de alimente, în special gustul și mirosul, precum și capacitatea de a recunoaște calitatea produselor pe care le cumpără și le consumă. Copiii vor observa ciclul de dezvoltare al plantelor și vor învăța despre diversitatea de legume, ierburi, alimente și, în general, despre importanța obținerii nutriției dintr-o mare varietate de alimente, în special plante, pentru sănătatea, bunăstarea și plăcerea lor, dar și despre importanța cultivării acestora într-o manieră prietenoasă cu mediul.
Coordonatorii proiectului și voluntarii implicați își doresc continuarea acestuia și după perioada finalizării lui în luna august prin replicarea culturilor din grădină în anii școlari următori și prin implicarea și a altor clase de nivel primar în colectarea selectivă a deșeurilor în cinci fracții. Prin continuarea proiectului se poate crea o tradiție la nivelul ciclului primar, de continuare a grădinăritului de la un an la altul, oferind comunității o oază de verdeață și un model de reciclare selectivă și de grădinărit eco.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 05:22:53 Ora de vară a Europei de Est