Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ziua Internațională a Cititului Împreună ... cea de fiecare zi!

De 13 ani, se marchează...

Ziua Internațională a Cititului Împreună ... cea de fiecare zi!

De 13 ani, la început de februarie, milioane de oameni din lumea întreagă marchează Ziua Internațională a Cititului Împreună (World Read Around Day) - pe scurt Z.I.C.I.

La câte zile avem... care de care mai năstrușnice (Ziua Statului Degeaba, Ziua pe Dos etc.), aceasta, Z.I.C.I., e mai mult decât o necesitate, în vremurile noastre, când tinerii citesc din ce în ce mai puțin, când cartea este surclasată de tehnologie, când e mult mai la îndemână să butonezi un telefon, să stai în fața unui ecran și să te joc... pe calculator, care aparent e mult mai relaxant sau să vizionezi filmul inspirat de o anumită carte, în timp ce savurezi un popcorn la cinema...
Dar toate acestea, și nu sunt împotriva tehnologiei, au avut un efect de boomerang: copiii nu mai citesc, ajung în gimnaziu și liceu cu un vocabular sărac, nu reușesc să recepteze mesajul transmis, nu înțeleg ce trebuie să facă la un examen de evaluare puși în fața unui text la prima vedere. De cei care se pregătesc pentru Bacalaureat să nu mai vorbim („De unde să știu eu ce a vrut să spună autorul, mort de sute de ani?" sau „Nu citesc romanul x pentru că e o mizerie, plictisește, nu mai e actual, nu mai e la modă". Și ,,replicile" ar putea continua! Rezultate catastrofale la evaluările naționale apar peste tot an de an. Ce-i de făcut? se întreabă, retoric, lumea, de parcă urmează Apocalipsa. Răspunsul e unul extrem de simplu: schimbă piesa ,,stricată", înlocuiește-o, găsește soluții! Nu are rost să reluăm care sunt beneficiile cititului, dar dacă ar fi să ajungem la o pledoarie pentru citit, ei bine, să reflectăm la vorbele de duh ale unor oameni de valoare; doar ,,două vorbe să-ți mai spun" (vorba aceea): „Singurul lucru pe care trebuie să-l știi este unde se află biblioteca"- Albert Einstein, ori „Cărțile pe care le citești când ești tânăr, rămân cu tine pentru totdeauna"- J.K.Rowling.
Plecând de la premisa că fundamentul educației este cartea, iar „cărțile sunt mai fericite atunci când sunt împărtășite cu cineva", am organizat o activitate în comun(iune): clasa I B (prof. Codruța Faur), împreună cu I D (prof. Cristiana Vidican), prin care am urmărit insuflarea dragostei pentru cărţi (lectură), dar și dezvoltarea unor atitudini pozitive în legătură cu un sentiment deosebit de important: prietenia! Am pornit cu un brainstorming, am întrebat elevii ce însemnătate are pentru ei cuvântul „carte". Răspunsurile au fost chiar surprinzătoare, la această vârstă fragedă, când abia au încheiat etapa în care au făcut cunoștință cu literele și grupurile de litere!
Uneori avem obiceiul de a „judeca cărțile după copertă", dar pretutindenea se ascund comori. Unii și-au prezentat cartea preferată, au menționat câteva motive pentru care au ales acea carte, și de ce o recomandă și colegilor.
În continuare, au vizionat filmul „Povestea ariciului", ajungând la concluzia că dacă vrei ceva cu adevărat, nimic nu este imposibil. Țepii ariciului care îl îndepărtau de orice animal cu care dorea să se împrietenească, au fost acoperiți, iar ariciul a fost primit cu căldură în mijlocul celorlalte necuvântătoare. Au fredonat cântecul „În lumea basmelor", iar apoi s-au lăsat captați de PPT-ul despre Șoricilă, care reușește în final să aducă mormanul de vreascuri doar cu ajutorul celorlalți amici ai săi care-i sar în ajutor. Așadar, cuvintele cheie ale activității noastre au fost: carte, citit/ lectură, prietenie. Încântarea de pe fețele lor, participarea cu dăruire, bucuria cu care s-au împrietenit și au socializat ne-au îndreptățit să deducem că ne-am realizat obiectivele. Pentru întărire și stimulare, au fost răsplătiți cu diplome și dulciuri.
Iar la finalul unei activități didactice ce nu deține secrete, am dori să conchidem: învățăm unii de la alții, împărtășim, schimbăm idei, ne perfecționăm toată viața și toate acestea pentru Măria Sa, Copilul!
Credeți-ne, pe cuvânt, bucuria și strălucirea din ochii lor dau valoare (e valoarea lor, în aur), restul contează mai puțin ...!
Cristiana & Codruța
 
Doamne, cât de simple sunt lucrurile ,,complicate", precum cititul!
Lecturând și rumegând (printre rânduri) acest articol, aflăm multe ,,secrete" didactice, iar colegilor dascăli le sunt de mare ajutor. Cine este deschis și dorește să vadă și să audă, are la îndemână încă un material didactic de folos.
Felicitările sunt prea puține de adresat, Cristiana & Codruța, pentru ofranda adusă unei cauze, unui fenomen greu de soluționat, de depășit, dacă nu deții armele potrivite!
(OviDan)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Ziua Internațională a Cititului Împreună ... cea de fiecare zi!

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 19:03:41 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...