Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ziua Internațională a Cititului Împreună ... cea de fiecare zi!

De 13 ani, se marchează...

Ziua Internațională a Cititului Împreună ... cea de fiecare zi!

De 13 ani, la început de februarie, milioane de oameni din lumea întreagă marchează Ziua Internațională a Cititului Împreună (World Read Around Day) - pe scurt Z.I.C.I.

La câte zile avem... care de care mai năstrușnice (Ziua Statului Degeaba, Ziua pe Dos etc.), aceasta, Z.I.C.I., e mai mult decât o necesitate, în vremurile noastre, când tinerii citesc din ce în ce mai puțin, când cartea este surclasată de tehnologie, când e mult mai la îndemână să butonezi un telefon, să stai în fața unui ecran și să te joc... pe calculator, care aparent e mult mai relaxant sau să vizionezi filmul inspirat de o anumită carte, în timp ce savurezi un popcorn la cinema...
Dar toate acestea, și nu sunt împotriva tehnologiei, au avut un efect de boomerang: copiii nu mai citesc, ajung în gimnaziu și liceu cu un vocabular sărac, nu reușesc să recepteze mesajul transmis, nu înțeleg ce trebuie să facă la un examen de evaluare puși în fața unui text la prima vedere. De cei care se pregătesc pentru Bacalaureat să nu mai vorbim („De unde să știu eu ce a vrut să spună autorul, mort de sute de ani?" sau „Nu citesc romanul x pentru că e o mizerie, plictisește, nu mai e actual, nu mai e la modă". Și ,,replicile" ar putea continua! Rezultate catastrofale la evaluările naționale apar peste tot an de an. Ce-i de făcut? se întreabă, retoric, lumea, de parcă urmează Apocalipsa. Răspunsul e unul extrem de simplu: schimbă piesa ,,stricată", înlocuiește-o, găsește soluții! Nu are rost să reluăm care sunt beneficiile cititului, dar dacă ar fi să ajungem la o pledoarie pentru citit, ei bine, să reflectăm la vorbele de duh ale unor oameni de valoare; doar ,,două vorbe să-ți mai spun" (vorba aceea): „Singurul lucru pe care trebuie să-l știi este unde se află biblioteca"- Albert Einstein, ori „Cărțile pe care le citești când ești tânăr, rămân cu tine pentru totdeauna"- J.K.Rowling.
Plecând de la premisa că fundamentul educației este cartea, iar „cărțile sunt mai fericite atunci când sunt împărtășite cu cineva", am organizat o activitate în comun(iune): clasa I B (prof. Codruța Faur), împreună cu I D (prof. Cristiana Vidican), prin care am urmărit insuflarea dragostei pentru cărţi (lectură), dar și dezvoltarea unor atitudini pozitive în legătură cu un sentiment deosebit de important: prietenia! Am pornit cu un brainstorming, am întrebat elevii ce însemnătate are pentru ei cuvântul „carte". Răspunsurile au fost chiar surprinzătoare, la această vârstă fragedă, când abia au încheiat etapa în care au făcut cunoștință cu literele și grupurile de litere!
Uneori avem obiceiul de a „judeca cărțile după copertă", dar pretutindenea se ascund comori. Unii și-au prezentat cartea preferată, au menționat câteva motive pentru care au ales acea carte, și de ce o recomandă și colegilor.
În continuare, au vizionat filmul „Povestea ariciului", ajungând la concluzia că dacă vrei ceva cu adevărat, nimic nu este imposibil. Țepii ariciului care îl îndepărtau de orice animal cu care dorea să se împrietenească, au fost acoperiți, iar ariciul a fost primit cu căldură în mijlocul celorlalte necuvântătoare. Au fredonat cântecul „În lumea basmelor", iar apoi s-au lăsat captați de PPT-ul despre Șoricilă, care reușește în final să aducă mormanul de vreascuri doar cu ajutorul celorlalți amici ai săi care-i sar în ajutor. Așadar, cuvintele cheie ale activității noastre au fost: carte, citit/ lectură, prietenie. Încântarea de pe fețele lor, participarea cu dăruire, bucuria cu care s-au împrietenit și au socializat ne-au îndreptățit să deducem că ne-am realizat obiectivele. Pentru întărire și stimulare, au fost răsplătiți cu diplome și dulciuri.
Iar la finalul unei activități didactice ce nu deține secrete, am dori să conchidem: învățăm unii de la alții, împărtășim, schimbăm idei, ne perfecționăm toată viața și toate acestea pentru Măria Sa, Copilul!
Credeți-ne, pe cuvânt, bucuria și strălucirea din ochii lor dau valoare (e valoarea lor, în aur), restul contează mai puțin ...!
Cristiana & Codruța
 
Doamne, cât de simple sunt lucrurile ,,complicate", precum cititul!
Lecturând și rumegând (printre rânduri) acest articol, aflăm multe ,,secrete" didactice, iar colegilor dascăli le sunt de mare ajutor. Cine este deschis și dorește să vadă și să audă, are la îndemână încă un material didactic de folos.
Felicitările sunt prea puține de adresat, Cristiana & Codruța, pentru ofranda adusă unei cauze, unui fenomen greu de soluționat, de depășit, dacă nu deții armele potrivite!
(OviDan)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Ziua Internațională a Cititului Împreună ... cea de fiecare zi!

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 09:43:43 Ora de vară a Europei de Est