Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ziua Internaţională a Nonviolenţei în Şcoli, marcată şi de elevii Şcolii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu” Ştei

Elevii şcolii noastre au învăţat despre bullying şi cyberbullying

Ziua Internaţională a Nonviolenţei în Şcoli, marcată şi de elevii Şcolii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu” Ştei

Elevii Şcolii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu" Ştei au marcat Ziua Internaţională a Nonviolenţei celebrată în fiecare an la data de 31 Ianuarie, ziua comemorării lui Mahatma Gandhi.

Astfel, elevii şcolii noastre au învăţat despre bullying şi cyberbullying în cadrul unor activităţi desfăşurate în cadrul Centrului de Documentare şi Informare în care elevii claselor a V-a A,B,C, a VII-a A,B au învăţat despre ce însemnă noţiunea de bullying, care sunt principalele caracteristici ale fenomenului de bullying, dar şi care sunt principalii actori implicaţi în acest fenomen şi care sunt caracteristicile fiecăruia dintre actorii implicaţi.
Tot în cadrul activităţii, elevii au clarificat noţiunea de cyberbullying şi au învăţat despre felul în care aceştia pot evita pericolele la care îi expune lumea virtuală.
Un alt moment deosebit de important al lecţiei, a fost acela în care în care profesor documentarist Andru Cristina le-a prezentat elevilor câteva soluţii prin care elevii pot să iasă din acest ,, joc" al bullying-ului.
Evaluarea activităţii s-a realizat prin metoda turul galeriei în care elevii au trebuit să numească trei soluţii prin care aceştia pot să iasă dintr-o situaţie de bullying, trei tipuri de copii care pot cădea victime ale acestui fenomen, motive pentru care agresorul manifestă un comportament violent, iar unul dintre echipaje a trebuit să joace rolul unui agresor, al unei victime şi al unui salvator, rol jucat sub forma unui teatru forum.
Tot cu ocazia acestei zile la Școala ,,Miron Pompiliu" Ștei, elevii claselor a VIII-a au luat parte la activitatea ,,Împreună pentru o școală sigură - Păpușa, poți fi tu!", susținută de prof. consilier școlar Andreea Bar. Activitatea face parte din Programul de prevenire și informare cu privire la bullying și cyberbullying desfășurat în școală pe parcursul anului școlar curent.
Activitatea a continuat cu jocul ,,Păpușa". Elevii au fost împărțiți în perechi, iar sarcina lor a fost de-a realiza un personaj care să reprezinte fiecare membru al echipei. Ulterior, prima echipă care a finalizat personajul a fost chemată în fața clasei, fiind solicitați să spună care este povestea din spatele personajului lor. Ceilalți colegi au  fost solicitați să își spună părerea despre personajul echipei. Pe măsură ce existau comentarii răutăcioase cu privire la aspectul ,,păpușii", s-a rupt foaia de hârtie. Ulterior, au încercat să o lipească, dar bineînțeles că nu a mai fost la fel.
Morala: în momentul în care adresăm cuvinte jignitoare, ne spunem părerea despre cei din jur doar pe baza a ceea ce vedem sau a ceea ce am auzit despre ei, nu facem altceva decât să fisurăm o bucățică din sufletul lor. Oricât de mult ne-am dori să reparăm răul făcut, rănile emoționale pot rămâne pe termen lung.
La finalul activităţii, elevii au conchis faptul că noi ar trebui să avem zero toleranţă la violenţă şi că: armonia, respectul şi nonviolenţa ar trebui să fie dezideratul şcolii noastre.
Au sprijinit realizarea acestui proiect: prof. Coroiu Emanuel Vasile, director, prof. Făşie Gheorghe Romulus, director adjunct, Ţoţa Felicia Gabriela, Todor Alina, Bar Andreea Ionela, Haidu Rodica, Pantea Simona, Toth Ioana și Andru Cristina, coordonator de proiect.
Andru Cristina & Bar Andreea Ionela
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Ziua Internaţională a Nonviolenţei în Şcolii, marcată şi de elevii Şcolii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu” Ştei.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:23:25 Ora standard a Europei de Est