Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O întâlnire online ,,pe placul elevilor”

În cadrul proiectului ,,Tedi - școala siguranței”

O întâlnire online ,,pe placul elevilor”

Joi, 3 februarie 2022, a avut loc la școlile din Rieni, respectiv Valea de Jos o activitate online în cadrul proiectului ,,Tedi - școala siguranței".

Este deja bine cunoscut faptul că proiectul „Școala siguranței Tedi" se desfășoară în parteneriat cu Ministerul Educației şi Cercetării și cu Poliția Română. Acesta reprezintă o campanie de responsabilitate socială adresată școlilor și elevilor de clasa I. Scopul campaniei este informarea copiilor privind potențialele pericole și furnizarea de soluții, prin metode educative specifice vârstei lor, pentru gestionarea acestora. Proiectul „Școala siguranței Tedi" are drept scop asimilarea de cunoștințe și dezvoltarea unui set de abilități la care elevii să apeleze în diverse situații.
Chiar dacă proiectul se adresează doar elevilor de clasa I, la întâlnirea online au participat  și elevii claselor pregătitoare, a II-a... de la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni, respectiv elevii claselor pregătitoare și a II-a de la Școala Primară Nr. 1 Valea de Jos.
D-na Anca Tuduce, reprezentantul Poliției le-a amintit copiilor câteva reguli de educație rutieră:
*Să circule numai pe trotuare, iar în lipsa acestora să folosească potecile laterale sau acostamentul drumurilor publice;
*Când lipsesc și potecile și trotuarele, să circule pe partea stânga, în direcția de mers;
*Să nu staționeze pe carosabil sau să se deplaseze în fugă;
*Traversarea se va face numai prin locurile special amenajate (ex.zebra, indicatoare etc.) sau cu semnalizări (semafoare);
*Traversarea se face în pas vioi, numai pe marcajul pietonal, prin dreptul indicatorului ,,Trecere de pietoni", pe lumina verde a semaforului sau la semnalul agentului de circulație. La intersecțiile fără ,,zebră" sau agent de circulație, traversarea se va face pe la colțul intersecției, după ce, în prealabil, fiecare pieton s-a asigurat din ambele părți, lăsând să treacă vehiculele care se apropie în acel moment;
*Pietonii pot traversa drumul cu marcaje (zebră) numai pe lățimea acestor marcaje!
*Locul copilului în mașină este pe bancheta din spate, pe cea din față pot sta doar dacă au o înălțime de 150 cm;
*Cu bicicleta pe drumurile publice doar când au 14 ani;
*Pentru că încă ne bucurăm de iarnă și de zăpadă, să fie atenți când merg cu săniuța, pentru a nu ajunge cu ea în stradă, riscând să fie accidentați.
De asemenea, li s-a vorbit despre faptul că atunci când sunt singuri acasă nu trebuie să deschidă nimănui ușa, că nu trebuie să primească nimic de la necunoscuți și mai ales, nu trebuie să urce în mașinile unor străini.
Totodată li s-a precizat copiilor că la școală trebuie să aibă o conduită exemplară fără să se recurgă la violența de niciun fel.
În finalul întâlnirii elevii au adresat întrebări referitoare la temele prezentate, lucru care i-a încântat pe copii. Cu multă răbdare le-au fost lămurite nedumeririle de către d-na Anca Tuduce, reprezentantul Poliției.
Întâlnirea s-a încheiat cu mulțumirile de rigoare din partea d-nelor înv. Jurj Ioana și Bonchiș Ioana, adresate d-nei Tuduce pentru prezentarea atâtor situații de risc și a măsurilor de prevenire adecvate și cu exprimarea dorinței de a ne vedea față în față cât mai curând.
Prof. Jurj Ioana & Bonchiș Ioana
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: O întâlnire online ,,pe placul elevilor”.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 19:02:10 Ora de vară a Europei de Est