Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Pădurea şi vieţuitoarele ei”

Tema săptămânală

,,Pădurea şi vieţuitoarele ei”

Preşcolarii grupei mici din cadrul Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 1 Tinca (director prof. Drimbe Monica), îndrumaţi de prof. Hardău Florina Cristina şi Mitricioiu Anamaria, au avut ca temă săptămânală în perioada 31.01. - 04.02.22, ,,Pădurea şi vieţuitoarele ei".

În prima zi a săptămânii am avut ca invitat un reprezentant al Ocolului Silvic Tinca, inginer silvic Nan Marius, care ne-a povestit despre cum sunt îngrijite animalele din pădure, când se plantează puieţii şi cum putem noi cei mici să avem grijă de pădure. La această activitate au participat și copiii din grupa mare, coordonaţi de prof. Galiş Anamaria şi Popa Anca.
Pe parcursul săptămânii, am desfăşurat mai multe activităţi menite să ne îmbogăţească cunoştinţele despre pădure - ,,Plămânul verde al planetei".
Câteva dintre aceste activităţi au fost:,,Pădurea"- tablou colectiv (cu materiale din natură); ,,Turtiţa"- poveste cu siluete, decorarea unei turtiţe comestibile;  ,,Cum se simte pădurea?"- joc senzorial; ,,Vulpea"- ştampilare; ,,Prin pădure"- traseu aplicativ; ,,Vulpea la struguri"- joc distractiv; ,,Borcănaşul viu"- activitate practică.
Atât centrul tematic cât şi toată sala de grupă au fost aranjate cu o multitudine de materiale didactice: cărţi, materiale din natură,mulaje cu animale sălbatice,diverse imagini - toate acestea făcându-ne să fim mai aproape de tot ceea ce reprezintă pădurea,în ansamblul ei.
A fost o săptămână minunată în care am învăţat cu toţii care este rolul şi însemnătatea pădurii în viaţa omului.Tot prin intermediul acestei teme am dorit să le formăm copiilor atitudini și comportamente corecte faţă de mediul înconjurător.
Copiii au înţeles că datoria noastră este să păstrăm pădurea curată şi să protejăm animalele ce trăiesc în ea.
Prof. Hardău Florina Cristina
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Pădurea şi vieţuitoarele ei”.

Trimite email
miercuri, 17 decembrie 2025 la 16:14:22 Ora standard a Europei de Est