Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

,,Pădurea şi vieţuitoarele ei”

Tema săptămânală

,,Pădurea şi vieţuitoarele ei”

Preşcolarii grupei mici din cadrul Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 1 Tinca (director prof. Drimbe Monica), îndrumaţi de prof. Hardău Florina Cristina şi Mitricioiu Anamaria, au avut ca temă săptămânală în perioada 31.01. - 04.02.22, ,,Pădurea şi vieţuitoarele ei".

În prima zi a săptămânii am avut ca invitat un reprezentant al Ocolului Silvic Tinca, inginer silvic Nan Marius, care ne-a povestit despre cum sunt îngrijite animalele din pădure, când se plantează puieţii şi cum putem noi cei mici să avem grijă de pădure. La această activitate au participat și copiii din grupa mare, coordonaţi de prof. Galiş Anamaria şi Popa Anca.
Pe parcursul săptămânii, am desfăşurat mai multe activităţi menite să ne îmbogăţească cunoştinţele despre pădure - ,,Plămânul verde al planetei".
Câteva dintre aceste activităţi au fost:,,Pădurea"- tablou colectiv (cu materiale din natură); ,,Turtiţa"- poveste cu siluete, decorarea unei turtiţe comestibile;  ,,Cum se simte pădurea?"- joc senzorial; ,,Vulpea"- ştampilare; ,,Prin pădure"- traseu aplicativ; ,,Vulpea la struguri"- joc distractiv; ,,Borcănaşul viu"- activitate practică.
Atât centrul tematic cât şi toată sala de grupă au fost aranjate cu o multitudine de materiale didactice: cărţi, materiale din natură,mulaje cu animale sălbatice,diverse imagini - toate acestea făcându-ne să fim mai aproape de tot ceea ce reprezintă pădurea,în ansamblul ei.
A fost o săptămână minunată în care am învăţat cu toţii care este rolul şi însemnătatea pădurii în viaţa omului.Tot prin intermediul acestei teme am dorit să le formăm copiilor atitudini și comportamente corecte faţă de mediul înconjurător.
Copiii au înţeles că datoria noastră este să păstrăm pădurea curată şi să protejăm animalele ce trăiesc în ea.
Prof. Hardău Florina Cristina
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Pădurea şi vieţuitoarele ei”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:28:35 Ora standard a Europei de Est