Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Bugetul aprobat al municipiului Oradea pentru anul 2022 este de 2,35 miliarde de lei

După încheierea consultării publice,

Bugetul aprobat al municipiului Oradea pentru anul 2022 este de 2,35 miliarde de lei

După încheierea în data de 9 februarie a consultării publice, bugetul de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pe anul 2022 a fost aprobat joi (10 februarie) în ședința extraordinară a Consiliului Local.

Astfel, bugetul consolidat al municipiului Oradea cuprinde la venituri suma de 2.251.579.970 lei (la care se adaugă excedentul anului anterior de 97.606.140 lei) și la cheltuieli suma de 2.349.186.110 lei, adică aproximativ 470 milioane euro.
Bugetul dedicat investițiilor rămâne unul record pentru ultimii ani, respectiv 1,14 miliarde lei, adică peste 228 milioane de euro.
„Față de proiectul lansat în consultare publică, bugetul a fost diminuat cu cca 95 de milioane de lei, ca urmare a nedistribuirii până la această dată de către Administrația Județeană a Finanțelor Publice Bihor a sumelor pentru finanțarea școlilor, creșelor și a transportului elevilor, respectiv necomunicarea de către Ministerul Sănătății a obiectivelor locale de investiții în spitale finanțate din bugetul de stat. Aceste sume se vor cuprinde în buget prin rectificare, în perioada următoare. Aprobarea bugetului și a listei de investiții este o condiție obligatorie pentru a putea lansa procedurile de achiziție pentru obiectivele noi de investiții propuse în acest an", a declarat directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea.
Bugetul consolidat reprezintă documentul oficial de prezentare a bugetului de venituri și cheltuieli al oricărei autorități publice locale din România, fiind reglementat de Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale și Legea bugetului de stat nr 317/2021. El reprezintă expresia politicilor sociale, economice, de dezvoltare etc. a autorității locale prin proiectele publice propuse și responsabilitățile stabilite ordonatorilor de credite.
Bugetul pe 2022 va fi unul axat pe investiții de anvergură care, după finalizare, vor aduce beneficii comunității noastre. Printre cele mai importate obiective se numără pasajul din zona Gojdu - etapa I, pasajul de la Piața Cetate (aflat în prezent în curs de execuție), reabilitarea sistemului de termoficare - etapa III, creșterea performanței energetice la cele două spitale de subordonare locală, digitalizarea școlilor din municipiu, valorificarea energiei geotermale în cartierul Nufărul I și altele.
În cuprinsul bugetului se regăsesc fondurile alocate de la bugetul de stat pentru bursele școlare, conform noilor cuantumuri aprobate la nivel național, valabile începând cu semestrul al II-a de școală, respectiv: 500 de lei bursa de performanță, 200 de lei bursa de merit, 150 de lei bursa de studiu și 200 de lei bursa pentru ajutorul social.
De asemenea, în acest an au fost alocați 300.000 de lei pentru finanțarea proiectelor în baza prevederilor Legii nr. 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice destinate activităților nonprofit de interes general. În perioada următoare se va stabili regulamentul pentru acordarea acestor sume.
Totodată, municipalitatea va relua în acest an programul de bugetare participativă. Acesta oferă orădenilor șansa de a iniția propuneri de proiecte care să îmbunătățească condițiile de viață la nivel de cartier. Astfel, s-a aprobat alocarea din bugetul local a sumei de 1.500.000 lei pentru proiectele care vor fi selectate în urma derulării procesului de bugetare participativă.
Programul evenimentelor publice 2022 cu finanțare din bugetul local este de 5,3 milioane de lei, program care va putea suferi modificări, în funcție de evoluția stării pandemice.
Totodată, în acest an se va investi masiv în cartierele orădene, avându-se în vedere modernizarea străzilor încă neasfaltate, în acest moment fiind cuprinse pentru modernizare 130 de străzi, aflate în diferite stadii (studii de fezabilitate, proiecte tehnice, proceduri de licitație, execuție lucrări), din care în peste 50 dintre străzi vor fi în execuție efectivă. (B.P.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 15:12:36 Ora standard a Europei de Est