Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mobilitate, desfășurată cu succes în Madeira, Portugalia

,,Pentru orice realizare, primul pas este curajul” - Johann Wolfgang von Goethe

Mobilitate, desfășurată cu succes în Madeira, Portugalia

Chiar dacă trăim și ne desfășuram activitatea într-o perioadă în care toată lume bate pasul pe loc, noi, echipa de proiecte a Liceului Tehnologic ,,Horea" Marghita, am îndrăznit să visăm și să avem curajul de a da startul mobilităților către țări europene care să ne ajute să ne realizăm obiectivele propuse.

Deținători ai Acreditării Erasmus+ pentru o perioadă de șapte ani, ne declarăm mândri și norocoși să implementăm proiecte de mobilitate VET pentru elevii din școală, dar și pentru cadrele didactice.
Astfel, în perioada 17 ianuarie - 4 februarie 2022, am desfășurat, cu succes, în Madeira, Portugalia, prima mobilitate dedicată unui număr de 13 elevi de clasa a X-a și a XI-a, nivel liceal și profesional, proveniți de la diverse calificări: tehnician în hotelărie, ospătar și bucătar.
Grație organizației intermediare Mobility Friends, manageriată de Nuno Varajao Barabosa, șederea elevilor și a celor două cadre didactice, prof. Sabău Gabriela Olimpia și prof. Pap Camelia, a fost una cât se poate de plăcută și spectaculoasă. Încă de la început au fost primiți cu căldură și ospitalitate, asigurându-li-se cazarea la hotelul Estalagem Monte Verde din Funchal și toate cele necesare pentru ca stagiul să se desfășoare în cele mai bune condiții.
Cei 13 beneficiari și-au desfășurat stagiul de practică, conform activităților propuse în Acordul de formare și în cele mai bune condiții, sub atenta îndrumare a tutorelui de practică, Luis Antonio Silva, care a fost surprins de munca, seriozitatea, sârguința și responsabilitatea elevilor noștri, oferindu-le oportunitatea de a fi angajați, la finalul absolvirii, în cadrul hotelului. Pe tot parcursul celor trei săptămâni, elevii au fost supravegheați și coordonați de cele doua cadre didactice însoțitoare, urmând ca în ultima săptămână să fie atent monitorizați de domnul director Sabău Remus Mircea. Lăsând la o parte modestia, putem afirma faptul că, de fiecare dată, elevii noștri fac cinste liceului, culeg laude și apreciere și ne motivează să dăm curs și altor proiecte de acest gen.
Insula Madeira este un tărâm de basm care oferă turiștilor locuri magnifice și unice, încărcate de istorie și frumusețe ieșită din comun. Pe lângă activitatea desfășurată în cadrul programului de formare profesională, elevii și cadrele didactice au beneficiat de un program cultural intens, încununat cu numeroase excursii, vizite și momente unice. Fiecare săptămână a adus locuri noi, ținuturi și obiective impresionante încărcate de istorie: în partea de est Machico - Porto Cruz - Faial, în partea de vest Ribeira Brava-Ponta do Sol - Calheta - Fabrica de Cana de Acurar - Estreito da Calheta, în partea de sud Cristo Rei-Canico - Camacha - Ribeiro Frio - Portela - Santa Cruz, iar în partea de nord Camara de Lobos Pico da Torre - Cabo Girao - Sao Vicente - Porto Moniz - Seixal.
Pe toată durata mobilității am fost sprijiniți de reprezentantul organizației intermediare Francisco Hartman care s-a asigurat că stagiul se desfășoară în cele mai bune condiții și de buna dispoziție a participanților.
,,Încep prin a mulțumi întregului grup, atât elevilor, cât și profesorilor. Aș dori să profit de această ocazie pentru a menționa că sunt oameni foarte activi și dinamici. Profesorii acordă sprijin total studenților pentru ca aceștia să joace cel mai bun rol aici, în stagiul profesional. La rândul lor, elevii sunt foarte interesați să învețe și să lucreze. După cum i-am menționat deja unuia dintre profesori, acest grup nu mi-a pus probleme, nici la nivel personal, nici la nivel de stagiu. După ce am discutat cu toți partenerii lor de internship, mi s-a oferit un feedback foarte pozitiv, pe care l-aș fi așteptat pentru că acest grup de la început a manifestat o dorință neobișnuită. Vorbind acum la nivel personal, pentru mine a fost un grup care m-a marcat foarte mult pentru că m-au primit în grup chiar și fără să mă cunoască. Toate zâmbetele și buna dispoziție pe care le transmiteau au fost contagioase și m-au făcut să mă simt mai integrat în grup. După cum le-am spus „M-am simțit puțin român și maghiar, în această experiență de neuitat". Vă doresc toate cele bune și succes!"
Scopul nostru, prin prisma proiectelor Erasmus+, este acela de a clădi idealul profesional prin formarea absolventului capabil să se adapteze exigenţelor în schimbare ale pieţei muncii, să-şi valorifice spiritul de creativitate, deschis dialogului, responsabil de propria-i instruire şi formare.
Nu în ultimul rând, așa cum spunea și Albert Einstein ,,Şcoala trebuie să urmărească tot timpul ca tânărul să părăsească băncile ei nu ca specialist, ci ca o personalitate armonioasă", rolul nostru este acela de a învăța, dar mai ales de a educa tinerii.
Prof. Iulia Maria Susan, Gabriela Olimpia Sabău & Camelia Pap
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Mobilitate, desfășurată cu succes în Madeira, Portugalia.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 11:51:28 Ora de vară a Europei de Est