Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul ,,Listen and respect”/,,Ascultă și respectă”

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Bonitas”

Proiectul ,,Listen and respect”/,,Ascultă și respectă”

În perioada 20-26 februarie 2022, se derulează în cadrul Centrului Școlar de Educație Incluzivă ,,Bonitas" activități specifice din cadrul proiectului Erasmus de mobilitate și schimb de experiență pentru studenți. Proiectul a ajuns la cea de-a cincea mobilitate, în perioada 2019-2021, derulându-se mobilități la școlile partenere din Cehia, Slovacia și Italia.

Proiectul poartă numele ,,Listen and respect"/,,Ascultă și respectă". Tema proiectului este dată și de denumire: ascultare, respectare, atenție față de semeni. Colaboratori în cadrul proiectului sunt școlile a cinci țări: Cehia, Slovacia, România, Italia, Grecia,  coordonatorul proiectului fiind școala din Cehia. Fiecare școală în funcție de specificul  acesteia are o temă anume. Tematica abordată de Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Bonitas"  este ,,Drepturile copilului".  Acesta este un subiect abordat în mod aprofundat în cadrul activităților didactice ale profesorilor instituției, derulând activități specifice cu elevii școlii de-a lungul anilor. Săptămâna aceasta toate activitățile planificate de către echipa de organizatori al C.S.E.I. ,,Bonitas" au firul comun al tematicii date și anume aprofundarea cunoștințelor despre drepturile copilului, conștientizarea importanței cunoașterii acestora atât de către copii, cât și de către adulți, chiar profesori. Un produs al activității proiectului este pregătirea de către echipa fiecărei țări partenere a unei cărți de benzi desenate,în care elevii, solicitați și îndrumați de către profesorii coordonatori, au ilustrat diferite drepturi ale copilului .Toate creațiile vor fi compilate într-un singur manual menit să fie folosit de către profesori pentru a  învăța viitoarele generații despre noțiunea de ,,drepturi ale copiilor"  în fiecare școală participantă la proiect.
Un alt obiectiv al proiectului este înființarea consiliului elevilor în cadrul C.S.E.I. ,,Bonitas". Fiecare școală din  țările partenere au deja înființate aceste consilii al elevilor, parlament școlar fiind termenul folosit în cadrul proiectului. Expert și mentor în metodologia derulării activității consiliului elevilor este școala din Cehia. În toamna anului trecut, echipa de profesori și elevi au pornit procedurile specifice înființării consiliului de elevi, în conformitate cu metodologia națională și implementând exemplele de bună practică însușite de la partenerii cehi și slovaci. Astfel la începutul lui octombrie s-au derulat  activități  specifice perioadelor electorale, fiecare elev și-a votat favoritul dintre cei care și-au exprimat dorința de a face parte din consiliul elevilor. Aleșii și-au început mandatul prin organizarea de activități interactive pentru colegii lor cu ocazia sărbătorilor de Moș Nicolae și Sfântul Valentin, iar în continuare vor avea de organizat o excursie astfel vor avea ocazia să-și demonstreze cunoștințele de management financiar acumulate. Alfabetizarea financiară a fost tematica mobilității din Slovacia la care a luat parte și președintele consiliului elevilor al C.S.E.I. ,,Bonitas",astfel având ocazia să se familiarizeze cu acest proces. Desigur, activitatea consiliului de elevi, având în vedere particularitățile de dezvoltare a copiilor, este supervizată de către coordonatorul echipei de proiect al școlii, prof. Adriana Kincses, respectiv de către consilierul educativ al C.S.E.I. ,,Bonitas", prof. Kulcsár Adina.
Următoarea mobilitate, programată pentru luna mai a acestui an, va fi și ultima mobilitate din cadrul proiectului. Acesta va avea loc la partenerii greci, instituția 2nd Gymnasium of Chios, din insula Chios, tema fiind ,,Actele caritabile".  În acest sens membrii consiliului elevilor vor avea de organizat și derulat o activitate de strângere de fonduri pentru un orfelinat din Chios. Toate aceste activități au scopul de a-i învăța pe elevii noștri cum să organizeze evenimente, să își dezvolte abilități de management financiar, cum să discute cu colegii lor, cu profesorii și conducerea școlii pentru a-și face auzită vocea pentru a fi ,,Ascultați și respectați".
Elevii și profesorii însoțitori din școlile partenere au participat cu plăcere la activitățile desfășurate în cadrul acestei penultime etape din  cadrul proiectului Erasmus+ ,,Listen and respect".
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul ,,Listen and respect”/,,Ascultă și respectă”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 08:32:07 Ora de vară a Europei de Est