Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dialog între mediul de cercetare-inovare și companii din domeniile tehnologiilor emergente

Vineri, la Universitatea din Oradea

Dialog între mediul de cercetare-inovare și companii din domeniile tehnologiilor emergente

Universitatea din Oradea a fost, vineri, 25 februarie 2022, gazda unui eveniment dedicat dialogului între mediul de cercetare-inovare și companii din domeniile tehnologiilor emergente: robotică, automatizări, micro-electronică, materiale noi, Industry 4.0.

La întâlnirea care a avut loc în sala Consiliului de Administrație al Universității din Oradea, a fost luat parte și ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, dl. Marcel Boloș. Alături de domnia sa au fost prezenți reprezentantul Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest, Cristian Otgon, și directorul Agenției de Dezvoltare Locală Oradea, Alina Silaghi.
Universitatea din Oradea a fost reprezentată și ea la cel mai înalt nivel: rectorul, prof. univ. dr. habil. ing. Constantin Bungău, prorectorul, prof. univ. dr. Anca Dodescu, președintele Senatului Universității, conf. univ. dr. Vasile Căuș, prof. univ. dr. Eugen Macocian, decanul Facultății de Informatică și Științe, mai multe cadre didactice universitare și cercetători din domeniul specializărilor tehnologice.
La masa rotundă au luat parte reprezentanții a peste 20 de firme, care lucrează în  zona tehnologiilor de vârf și ai unor IMM-uri de profil din Oradea.
Domnul rector a susținut cuvântul de deschidere și de bun venit și a vorbit despre ,,importanța colaborării dintre mediul privat și Universitatea din Oradea, mai ales în ceea ce privește cercetarea, instituția orădeană fiind un actor important în acest domeniu".
Marcel Boloș, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, a declarat că, deși au trecut puține zile de la momentul în care a preluat acest mandat, este hotărât să obțină sume cât mai consistente, din fondurile alocate de Uniunea Europeană pentru domeniul înaltelor tehnologii. Proiectele care vor fi finanțate sunt, după cum a spus ministrul Boloș, cele ce țin de domeniul cercetării și digitalizării, dezvoltarea parcurilor științifice și tehnologice, a sistemelor de inovare și transferul de înalte tehnologii. „Dorim să sprijinim Universitatea din Oradea în vederea dezvoltării ei, mai ales în ceea ce privește continuarea investițiilor în Centrul de Transfer Tehnologic Smart Industries al Universității", a subliniat înaltul reprezentant guvernamental. Domnia Sa și-a arătat mulțumirea pentru buna colaborare dintre U.O. și Primăria Oradea, informație pe care a dobândit-o de la domnul primar, Florin Birta, în timpul întâlnirii la care a participat înainte de a veni la universitate.
Domnul Cristian Otgon a prezentat celor prezenți planul care urmează să fie implementat după ce negocierile cu U.E. se vor desfășura și a dat asigurări reprezentanților mediului privat și a IMM-urilor că se va ține cont de părerile lor.
„Scopul acestei întâlniri a fost acela de a aprofunda dialogul și înțelegerea nevoilor de la nivelul mediului privat și de a armoniza oferta de cercetare-inovare, cu valorificarea tehnologică, de la nivelul Universității din Oradea. Astfel, credem noi, putem crea cadrul ideal pentru ca dialogul să fie realizat în prezența autorităților naționale și regionale, relevante în ceea ce privește demersurile din aria inovării și transferului tehnologic", a explicat prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea.
Reprezentanții Universității din Oradea și oaspeții lor au subliniat faptul că întâlnirea a fost importantă, în contextul dezvoltării Parcului Științific și Tehnologic Bihor și a Centrului de transfer tehnologic - Smart Industries, al Universității din Oradea. Cei prezenți au încercat să identifice, împreună, direcțiile de dezvoltare propuse prin Strategia de Specializare Inteligentă a regiunii Nord-Vest, pentru 2021-2027, și modul în care acestea pot fi aliniate ofertelor de finanțare prin Fondul European de Dezvoltare Regională.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 20:43:42 Ora de vară a Europei de Est